Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.10.2005 21:26

nrg-tunaaja kirjoitti:Tietääkö joku onko piaggio nrg mc3 purejetissä ns.moottorisuoja rajoitinta?? nyt kun on tehari paikallaan nii kuuluu 10000 rpm:n kohalla alkaa samanlailla nykyttää kuin konkkarajotin??äänen huomaa varsinkin kun ajaa alamäkeen.

Eiköhän joka pyörässä ole, mutta sinun tapauksessa kyse on varmastikin vakio ruiskuohjelmasta, joka ei anna kierroksia tarpeeksi tai toimi niillä. Eli käyt vaihdattaa "kisaohjelman".

9.10.2005 16:52

Mitäs putkia tuolta tulee kun pakoputkesta erkautuu 2 erillistä putkea jotka on tukittu päästä?

Voisko joku viellä kertoa mitä kuristuksia Derbi Gp1:sessä on?
Ku täällä sanotaan että on hukkaputki ja sumekolla sanotaan että on semmonen prikka pakoputkessa.

Kuva
Kuva

9.10.2005 17:43

tuota noin jos hukkiksen ottaa pois ja jättää prikan paikalleen, kiihtyykö mopo silloin paremmin ja paljonko ois huiput. Tahtisin pysyä alle 65 km/h. Moponahan toimii Speedfight 2

10.10.2005 0:20

adm1470 kirjoitti:Mitäs putkia tuolta tulee kun pakoputkesta erkautuu 2 erillistä putkea jotka on tukittu päästä?

Voisko joku viellä kertoa mitä kuristuksia Derbi Gp1:sessä on?
Ku täällä sanotaan että on hukkaputki ja sumekolla sanotaan että on semmonen prikka pakoputkessa.
Toi on hukkaputki.

10.10.2005 0:52

taaviankka kirjoitti:
adm1470 kirjoitti:Mitäs putkia tuolta tulee kun pakoputkesta erkautuu 2 erillistä putkea jotka on tukittu päästä?

Voisko joku viellä kertoa mitä kuristuksia Derbi Gp1:sessä on?
Ku täällä sanotaan että on hukkaputki ja sumekolla sanotaan että on semmonen prikka pakoputkessa.
Toi on hukkaputki.


no shit matlock

10.10.2005 12:42

tmi0 kirjoitti:
taaviankka kirjoitti:
adm1470 kirjoitti:Mitäs putkia tuolta tulee kun pakoputkesta erkautuu 2 erillistä putkea jotka on tukittu päästä?

Voisko joku viellä kertoa mitä kuristuksia Derbi Gp1:sessä on?
Ku täällä sanotaan että on hukkaputki ja sumekolla sanotaan että on semmonen prikka pakoputkessa.
Toi on hukkaputki.


no shit matlock


Pitäiskö noi putket sit katkasta tyvestä ja hitsata paikat päälle? Hyötyykö siitä huippunopeuteen yhtään vai auttaako se vaa kiihtyvyyteen?

10.10.2005 12:44

ei vaikuta paljoa huippuihin, mutta kiihtyvyys paranee roimasti

10.10.2005 15:58

Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.

10.10.2005 16:27

emu90 kirjoitti:Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.


eli ei lähe enää sähköstartista käymään... tarkistas mopos sulake, löytyy akun lähettyviltä

11.10.2005 15:17

sasu` kirjoitti:
emu90 kirjoitti:Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.


eli ei lähe enää sähköstartista käymään... tarkistas mopos sulake, löytyy akun lähettyviltä


Tarkistin sulakkeen eikä näyttänyt olevan palanu.

11.10.2005 15:44

starttimoottori jumissa. laita crceetä sinne välii alkaa toimii

11.10.2005 15:45

sasu` kirjoitti:
emu90 kirjoitti:Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.


eli ei lähe enää sähköstartista käymään... tarkistas mopos sulake, löytyy akun lähettyviltä



ja jos sulake ois palanu sen huomais nopeemmin ehkä kuitenkin valoista.
jätkää vaa pätee paskaa.

11.10.2005 15:51

emu90 kirjoitti:Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.

Olisikohan se startin ratasmötikkä huonosti siellä. Avaa variaattori uudelleen ja katso.
Nopeus lienee jotain 65-70km/h.

12.10.2005 15:57

Jape kirjoitti:
emu90 kirjoitti:Mikäs on kun otin prikan pois faitistani ihan normaalisti ja laitoin kaikki osat samasa järjestyksessä takaisin niin sitte ku aloin käynnistää sähköstartista niin kuulu vain semmonen napsahus eikä mitään muuta tapahu ja polkasemalla lähtee ihan normaalisti käyntiin ja muuten toimii täydelisesti.

Ja mikä on todellinen nopeus ku mittarin saa näyttämään 80km/h.

Olisikohan se startin ratasmötikkä huonosti siellä. Avaa variaattori uudelleen ja katso.
Nopeus lienee jotain 65-70km/h.


Joo se ratasmötikkähän se oli vähän väärässä asennossa,kiitos sulle:)

12.10.2005 19:44

Otin prikan pois Rallysta, kulkee sellaista 65kmh, mutta kypärän sisällä kuuluu sellaista vaimeaa sirinää matalammilla nopeuksilla. Onko normaalia/epätavallista/mielikuvitusta? En jaksaisi sitä variaattoria mennä näillä ilmoilla avaamaan.