Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Kuristuskyselyt #2

5.6.2005 22:04

Tänne kaikki keskustelu kuristuksista skootterin mallista riippumatta. Ennen kuin kysyt jonkin mallin kuristuksista, tutustu kuristus -infoihin.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.ph ... 66&start=0
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=27200

Kuristuskyselyt #2

6.6.2005 15:45

Eli nyt tarttis vähä apuu ton mutterin avaamises, mil on kiinni se rullakuppijuttu. Eli mitä kaikkii temppui te ootte sen avaamises käyttäny, ku en satu tota pulttipyssyykää omistamaa...?

Re: Kuristuskyselyt #2

6.6.2005 15:55

päämies kirjoitti:Eli nyt tarttis vähä apuu ton mutterin avaamises, mil on kiinni se rullakuppijuttu. Eli mitä kaikkii temppui te ootte sen avaamises käyttäny, ku en satu tota pulttipyssyykää omistamaa...?
Otat tulpan poisa ja tunget narua sinne pyttyyn, tunget jalkaa sinne tuuletuslautasen väliin :D,lukkopihdeillä ja räikällä..

6.6.2005 18:29

Ota öljysuodatin avaimella kiinni siitä levystä ja vaikka räikkäavaimella avaat mutterin..

Kuristuskyselyt #2

6.6.2005 21:12

Kiitos vastauksista, täytyypi kokeilla, mut eli siis mist kohtaa sitä levyy otan kiinni sil öljynsuodatinavaajalla, ku siin on ne rataspiikit. Ei varmaankaa niitten päältä vaa jostain sielt levyn takaa välistä...?
Sori tyhmyyteni..

6.6.2005 21:17

Siitä päältä vaa.. Kyllä ne kestää ;)

Kuristuskyselyt #2

6.6.2005 22:01

Ok, pitää kokeilla. Kiitti...

6.6.2005 22:31

Itelläkään ei ennen ollut pulttipyssyy niin ne antoi ilmatteeks käyttää pulttipyssyy mp-liikkees

Kuristuskyselyt #2

7.6.2005 0:15

Viel tuli mielee, et voiskohan laittaa jonku ison ruuvarin siihen tuuletuspyörän rattaiden ja sen starttirattaan välii, et vääntyyköhän noi hampaat kovin helposti..? Tai miten muuten, mitä pitäis ottaa huomioo ja mitä varoo, et mitkä on heikkoja alueita tuol varikopan sisällä, lähinnä juuri tuon tuuletusrattaan ympärillä olevat alueet..?

Sekavaa, tiedän...

Re: Kuristuskyselyt #2

7.6.2005 0:36

päämies kirjoitti:Viel tuli mielee, et voiskohan laittaa jonku ison ruuvarin siihen tuuletuspyörän rattaiden ja sen starttirattaan välii, et vääntyyköhän noi hampaat kovin helposti..? Tai miten muuten, mitä pitäis ottaa huomioo ja mitä varoo, et mitkä on heikkoja alueita tuol varikopan sisällä, lähinnä juuri tuon tuuletusrattaan ympärillä olevat alueet..?

Sekavaa, tiedän...


Jos laitat väliin, ni ne "hampaat" hajoo heti. Ne on sellasta murometallia.

7.6.2005 12:55

Oisko kellään tietoa ton Peugeot Squabin kureista ite en oo onnistunu prikkaa löytämään ja siinä on nyt tehari joten ei ainakaan oo hukkista ja missään mp liikkeessäkään ei tiedetty.Joten jos joku osais auttaa.

7.6.2005 20:41

Joo eli nyt sain sen prikan sielt pois ja ajoin pienen matkan ni sit vauhdin noustua alko varmaa sielt variaattorist kuulumaa sellast pientä kolinaa. Mistäköhän se mahtaa johtuu...? Nopeesti jos sais vastauksia, ku haluis päästä koittelee... :)

7.6.2005 20:45

päämies kirjoitti:Joo eli nyt sain sen prikan sielt pois ja ajoin pienen matkan ni sit vauhdin noustua alko varmaa sielt variaattorist kuulumaa sellast pientä kolinaa. Mistäköhän se mahtaa johtuu...? Nopeesti jos sais vastauksia, ku haluis päästä koittelee... :)


Kato että rullat pysy kupissa ja että vari kunnolla kiinni ja se etummainen levy kunnolla urissaan.

7.6.2005 20:59

Mielestäni laitoin kyl sen lautasen hyvin niihin uriin. Se hihna kyl otti pikkasen vastaan ja oli kireesti sii välis, mut kai sen kuuluki, vai?

Sit viel, et en oo ihan varma kuuluks sen pienen prikan olla ennen sitä holkkii vai sen jälkee. Se ilmestys jostain yhtäkkii ja sit vaa työnsin sen sinne peräl jopa sen rullakupin taakse...? Sattuisko joku tietää, mis kohtaa sen pienen prikan pitäs olla?

7.6.2005 21:05

Vai hemmetti sentää... Siis pitäiskö sen pienen prikan olla sitä holkkii ennen, eli ensin holkki ja sit se prikka perään..? Siks varmaa se hihnaki otti vastaa. Vittu mä oon tyhmä... Onko asia näin?

Ja sit VIEL yks juttu, ku laitoin sitä rullakuppii kiinni, ni se meni yhtäkkii jotenki jumii ja sit nostin sen päällimmäisen kannen, mikä pitää niit rullii alhaalla, ni sielt oli pari rullaa kääntyny kyljellee. Pistin ne kuitenki takas normaalisti, et miten ne sais siel pysymää paremmin, ettei hyppis pois sielt koloist...?