Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.4.2008 23:08

Scotter kirjoitti:ongelma on siis tämännäköinen:

siis kun tossa ilmanputsarin ilmanottputken kohilta lähtee pienempi putki suoraan sylinteriin ni onko kellään tietoa mitä virkaa sillä mahtaa olla? ois ihan kiva tietää koska vaihoin vakio ilmanputsarin toho pipercrossiin ja nyt sieltä putkesta puskee öljyä pitkin ja poikin mopoa

Mistä mallista edes kyse?:o nuissa kiinalaisissa oli nuita letkuja, jotka suurin osa oli turhia, joidenkin piti pakokaasuja pienentää, mutten tiiä sitten...

20.4.2008 23:52

Scotter kirjoitti:ongelma on siis tämännäköinen:

siis kun tossa ilmanputsarin ilmanottputken kohilta lähtee pienempi putki suoraan sylinteriin ni onko kellään tietoa mitä virkaa sillä mahtaa olla? ois ihan kiva tietää koska vaihoin vakio ilmanputsarin toho pipercrossiin ja nyt sieltä putkesta puskee öljyä pitkin ja poikin mopoa

riippumatta oikeestaan mopoa voin melko varmana sanoa että kannattaisi laittaa se vakioptsari aivan helvetin nopeesti paikalleen jos siitä letkusta tulee sitä öljyä. saattaa täystuho yllättää muuten

21.4.2008 19:12

Sen tarkoitus tietääkseni on voidella putsaria, jotta se suodattaisi paremmin sekä antaa öljyä sylinteriin voideltavaksi. eli se on täysin normaalia et sitä öljyä tulee sinne.

21.4.2008 20:04

Kellään tietoo mikä on trekkerin -00 kaasarin halkasija? Kun oon filsua hommaamassa. Ja pitääkö sen olla suora, 45, vai 90 asteen mutkalla?

21.4.2008 21:27

Commando kirjoitti:Sen tarkoitus tietääkseni on voidella putsaria, jotta se suodattaisi paremmin sekä antaa öljyä sylinteriin voideltavaksi. eli se on täysin normaalia et sitä öljyä tulee sinne.

hieman epäillyttävältä vaikuttaa kuitenkin mun mielestä mutta mikäs siinä jos kerran oot varma :)

putsarin imanvastuksen pienentäminen

11.5.2008 20:31

Kuten kaikki asiaan perehtyneet varmasti tietävät pitää 2 tahtiläppäkoneen ilmanpuhdistimessa olla mahdollisimman pieni vastus mahdollisimman suuren virtauksen aikaansaamiseksi. Joissakin tehokkaissa ilmajäähdytetyissä moottorisahoissa osa puhaltimelta tulevasta jäähdytysilmasta ohjataan ilmanpuhdistimeen ennen ilmansuodatinta, jolloin on mahdollista käyttää tehokasta ilmansuodatinta. Puhaltimesta pienellä paineella tuleva ilma pienentää ilmanpuhdistimen aiheuttaman vastuksen lähes nollaan, jolloin vaikkapa vähääänistä vakiopuhdistinta voidaan käyttää ja se saadaan vastaamaan tehollisesti ilman ilmansuodatinta olevaa moottoria. Lisäksi puhallin pyörteyttää ilman valmiiksi ennen kaasutinta mikä tarkoittaa parempaa bensiinihiukkasten ja ilman sekoittumista. Tuskin vaikutusta vakiokoneessa, mutta korkeaviritteisiin koneisiin tuo varmasti pienen lisätehon. Miinuksena pieni jäähdytysilman hukka eli kone käy hivenen kuumempana.

11.5.2008 22:05

Auttaako powerfilter kurittoman skootterin tehoihin mitenkään?

11.5.2008 22:35

Jartza92 kirjoitti:Auttaako powerfilter kurittoman skootterin tehoihin mitenkään?

Ei.

12.5.2008 19:20

Jos tohon mun vakioon Kymcoon hankkis powerfiltterin tai jonkun muun ilmanputsarin, niin vaikuttaisiko se mitenkään? Kiihtyisikö/kulkisiko kovempaa?

12.5.2008 19:42

Cheki kirjoitti:Jos tohon mun vakioon Kymcoon hankkis powerfiltterin tai jonkun muun ilmanputsarin, niin vaikuttaisiko se mitenkään? Kiihtyisikö/kulkisiko kovempaa?

ei

15.5.2008 13:40

ei tuu muutaku vähä pareet imuäänet mutta suosittelen jtn muuta kun power filsua...huonoja kokemuksia siitä nääs oli kuukauden ajon jälkeen imukaula niin paskassa että ei hengittäny oikee kunnol enää :)

15.5.2008 13:40

ja tietysti siinä samassa kaasari piti putsata

15.5.2008 13:41

ja pytty väljänä. Sekin pitääpi vamrrn sitten vaihtaa.

3.10.2008 20:07

Tarviiko vaihtaa suutinta jos laittaa tällasen:

Kuva

4.10.2008 17:46

juise kirjoitti:Kuten kaikki asiaan perehtyneet varmasti tietävät pitää 2 tahtiläppäkoneen ilmanpuhdistimessa olla mahdollisimman pieni vastus mahdollisimman suuren virtauksen aikaansaamiseksi. Joissakin tehokkaissa ilmajäähdytetyissä moottorisahoissa osa puhaltimelta tulevasta jäähdytysilmasta ohjataan ilmanpuhdistimeen ennen ilmansuodatinta, jolloin on mahdollista käyttää tehokasta ilmansuodatinta. Puhaltimesta pienellä paineella tuleva ilma pienentää ilmanpuhdistimen aiheuttaman vastuksen lähes nollaan, jolloin vaikkapa vähääänistä vakiopuhdistinta voidaan käyttää ja se saadaan vastaamaan tehollisesti ilman ilmansuodatinta olevaa moottoria. Lisäksi puhallin pyörteyttää ilman valmiiksi ennen kaasutinta mikä tarkoittaa parempaa bensiinihiukkasten ja ilman sekoittumista. Tuskin vaikutusta vakiokoneessa, mutta korkeaviritteisiin koneisiin tuo varmasti pienen lisätehon. Miinuksena pieni jäähdytysilman hukka eli kone käy hivenen kuumempana.

yritänpä huvikseni osoittaa että olet väärässä :D
eli siis liian pieni vastus ilmansuodattimessa voi myös johtaa käyntihäiriöihin eteenkin isommilla kaasareilla sillä jos on isompi kaasari ja parempi virtaavuus sylinterin oma imuvoimia heikkenee ja alipaine ennen kaasaria vähenee, siksi jotkut ilmansuodattimet kuten esimerkiksi tuo minun doppler air boxi käyttää erikokoisia putkia kuristaakseen ilmansaantia hieman ja siten nostaen alipainetta kaasarin kohdalla joka parantaa imua ja siten myös virtausta kaasarin läpi sylinteriin.
sitten se idea että johdatettaisiin ilmaa jäähdytystuulettimessa on sinänsä ihan toimiva konsepti tosin syy että sitä ei (ainakaan tietääkseni) käytetä mopoissa on että jäähdytysilma lämpenee ohittaessaan sylinterin. kuten kaikki tiedämme kylmä ilma sisältää enemmän happea kuin lämmin ilma ja happi teitenkin tehostaa palamista. tehokkaissa ahdetuissa moottoreissa käytetään esimerkiksi ilman välijäähdytintä ilman jäähdyttämiseksi jotta koneesta saataisiin irti maksimaalinen teho ja tämä ongelma saadaan täysin eliminoitua tosin itse välijäähdytin hidastaa mymös ilman virtausta.
myös läppäohjatun kaksitahtikoneen läppätoiminta voisi häiriintyä jos menetelmää kuten juuri "ahtamista" yritettäisiin toteuttaa virityksenä.

näin väitän minä :D
väittäkää vapaasti vastaan ja todistakaa että minäkin olen väärässä niin saadaan kunnon keskustelu käyntiin, näin sitten tapahtuu kun mulla on tylsää :D