Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.9.2006 23:15

Friday13 kirjoitti:Mite usein tuo vakio ilmanputsari pitää puhistaa/öljytä jos ny ajais vaikka 1/10 heikka- ja sorateillä?


Kun kerta vakio putsarista kyse, niin semmoset 5tkm ja vois jo tarkistaa, että miltäs se näyttää.
Alkuperäiset putsarit eivät niin nopeaa likaannu kuin vapaammin virtaavat yksilöt.

30.9.2006 16:10

Mikä herossa voi olle vikana kun minä vaihdoin vakioputsarin ja malossi red spongen, niin kun minä ajan vaikka viittäkymppiä vahän aikaan, niin vauhti hiljenee ja taas alkaa kiihtyä(pääsuutin on 100).

tommoinen ongelma oli myös viime syksynä kun mulla oli vakioputsari ja vakiopääsuutin.

Mulla oli power-filter, jonka vaihdoin vakioputsariin ja malossin red spongeen eikä tommoisia ongelmia ollut(toimi parhaiten 100 pääsuutimen kanssa)

5.10.2006 9:23

DR.Sykerö kirjoitti:Tämä on hyvä putsari.
Itse laitoin kanssa tollasseen, tosin mustan koteloidun mallin, suojakotelon saa irti, jos tarvitsee putsailla ja öljyillä. Hyötyinä on ainakin se, että ei paskotu aivan niin nopeasti kuin tuollainen ilman koteloa oleva filtteri sekä ei kastu täysin koko pinta-alaltaan. Mulla pitää imuäänet kovempaa mekkalaa kun tehoputki... ;)

5.10.2006 14:21

Heletee kirjoitti:Vastatkaas nyt tähän että Oliko toi kannattava teko, kun minä vaihdoin power-filterin tilalle kumitötteröttömän vakioilmanputsarin ja sen sisälle malossi red sponge sisäelementin?

Kyllä tuo on koneen kannalta parempi asia et vaihdoit vakioputsarin.Tosin se nyt ei saa niin paljo ilmaa sen boxin ansiosta.

5.10.2006 21:47

Minä taidankin laittaa power-filterin takaisin (ja sen päälle vaikka nilkkasukan suojaksi ettei mene paskaa kaasariin vai tarviikohan sitä edes?), koska minä en jaksaisi laittaa pienempää pääsuutinta vakioputsarin takia, kun herossa pääsuutin on niin vittumaisessa paikassa eli skootteria pitää purata paljon.

Mitä mieltä olette?

21.10.2006 22:35

Jos tilaan esim. tollasen Malossi E13, niin mitä joudun tekemään muuta kun kiristää mutterin ? Jos nyt mitenkää vaikuttaa niin Next R on.

21.10.2006 22:59

hanss kirjoitti:Jos tilaan esim. tollasen Malossi E13, niin mitä joudun tekemään muuta kun kiristää mutterin ? Jos nyt mitenkää vaikuttaa niin Next R on.
Öljyyt sen ja suuttimen vaihdat isompaan...

21.10.2006 23:26

Tänne vois nyt varmaa ilmottaa et moposporttiin on tullu noita laadukkaita ja hyviksi todettuja malossin ilmansuodattimia jotka oli jo loppu taas vaihteen vuoks..
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... groupID=33

22.10.2006 10:08

Boom Driver kirjoitti:
hanss kirjoitti:Jos tilaan esim. tollasen Malossi E13, niin mitä joudun tekemään muuta kun kiristää mutterin ? Jos nyt mitenkää vaikuttaa niin Next R on.
Öljyyt sen ja suuttimen vaihdat isompaan...

Eli ei muuta, ja paljon noin suutinta isommaks?

22.10.2006 10:41

hanss kirjoitti:
Boom Driver kirjoitti:
hanss kirjoitti:Jos tilaan esim. tollasen Malossi E13, niin mitä joudun tekemään muuta kun kiristää mutterin ? Jos nyt mitenkää vaikuttaa niin Next R on.
Öljyyt sen ja suuttimen vaihdat isompaan...

Eli ei muuta, ja paljon noin suutinta isommaks?

Eipä siihen enää juuri muuta tarvi ku ainoastaan kiinnität kaasariin;) pääsuutinta isommaks n.5-10 numeroa tuo 5 on varmaan lähempänä.Oletan siis että oot laittanu jo isomman suuttimen tuolle next-r:lle siitä vaan sit se n.5 numeroa suurempi suutin.

22.10.2006 14:07

Relow kirjoitti:
hanss kirjoitti:
Boom Driver kirjoitti:
hanss kirjoitti:Jos tilaan esim. tollasen Malossi E13, niin mitä joudun tekemään muuta kun kiristää mutterin ? Jos nyt mitenkää vaikuttaa niin Next R on.
Öljyyt sen ja suuttimen vaihdat isompaan...

Eli ei muuta, ja paljon noin suutinta isommaks?

Eipä siihen enää juuri muuta tarvi ku ainoastaan kiinnität kaasariin;) pääsuutinta isommaks n.5-10 numeroa tuo 5 on varmaan lähempänä.Oletan siis että oot laittanu jo isomman suuttimen tuolle next-r:lle siitä vaan sit se n.5 numeroa suurempi suutin.

Juu oon

1.11.2006 16:20

Pitäs toi vakio ilmanputsari varmaa puhistaa tässä ni kannattaako se puhistaa jo nyt vai sitte vasta keväällä ku alkaa taas ajamaan?

1.11.2006 16:55

Friday13 kirjoitti:Pitäs toi vakio ilmanputsari varmaa puhistaa tässä ni kannattaako se puhistaa jo nyt vai sitte vasta keväällä ku alkaa taas ajamaan?


Nythän se kannattaa puhdistaa jos se varmaankin kannattaa puhdistaa tässä? :D

pipercross

21.11.2006 12:49

se tuo ainaki mulla toi huippuihi 28 km/h lisää sitku vaihoin viel pinkin bensaletkun ni tuli 15 km/h lisäää...mul o lahna =)

Re: pipercross

21.11.2006 14:10

Hena_90 kirjoitti:se tuo ainaki mulla toi huippuihi 28 km/h lisää sitku vaihoin viel pinkin bensaletkun ni tuli 15 km/h lisäää...mul o lahna =)


Joo, minä käänsin rekisterikilven ylösalaisin niin kaasukahvaan tuli kääntyvyyttä ½kierrosta lisää ja huiput nous 40km/h :D OT off