Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.2.2013 22:55

mikäs öljy ois paras tommose pipercrossin öljyämisee ? käykö iha 2t öljy ?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.2.2013 23:25

2T öljy ei oikein hyvä, kannattaa käyttää ihan oikeaa ilmansuodatinöljyä.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

11.5.2013 11:25

Kannattaiskohan mun hankkia joku parempi putsari joko tai kuriton vakioputsari kun mun 2010 roxi puutuu booaa ja melkeimpä sammuu ensimmäisen käynnistyksen jälkeisen kiihdytyksen jälkeen vai onko vika kaasarissa ja eteenkin suuttimen koossa ?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

11.5.2013 12:12

Isompaa suurinta paikalleen tai kurit takaisin putkeen. Joku 5-10 numeroa isompi olisi hyvä.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

13.5.2013 22:48

Nooni, ehk vähä offtopic mut vaihoin sen vakio 62 suuttimen 70 ja heti alko pelaamaa ! Kiitti vinkist :) !

Re: Keskustelua ilmanputsareista

9.6.2013 3:49

En mistään löytänyt, eli miten ilmanputsari pestään/öljytään ?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

9.6.2013 21:49

Vaahtomuovinen elementti irroitetaan ja putsataan puristelemalla sitä puhdistusaineessa tai bensiinissä. Periaatteessa puhdistuksen voi tehdä millä tahansa öljyä liuottavalla aineella kunhan käyttää järkeä. Puhdistuksen jälkeen elementti öljytään mieluiten ilmanputsariöljyllä, puristetaan ylimääräinen öljy pois ja asennetaan paikalleen.

Elementtiä kuivatessa ja ylimääräistä öljyä poistettaessa elementtiä ei pidä kiertää, vaan puristella. Kiertäminen ja vääntäminen voivat saada elementin repeämään.

Jos kyseessä on paperinen suodatinelementti, sitä ei voi puhdistaa vaan se on tarkoitettu vaihdettavaksi uuteen.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

23.6.2013 9:16

Siis onko tällänen liikaa mun pökötille? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html melkein samanlainen mut erimerkkine. Siis kiinni on tehari 17,5 lortto, siihen sopiva imukaula vähän avarrettu pakoaukko ja rullakupinvälilevy irti.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

23.6.2013 9:18

h31n0la kirjoitti:Siis onko tällänen liikaa mun pökötille? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html melkein samanlainen mut erimerkkine. Siis kiinni on tehari 17,5 lortto, siihen sopiva imukaula vähän avarrettu pakoaukko ja rullakupinvälilevy irti.

Ja pitääkö tota öljytä? Haittaako jos tota öljyää 2 tahil?:) kiitos kaikille vastaajille.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

23.6.2013 18:12

Lähettämäänsä viestiä voi muokata, ei tarvitse tuplapostata eikä varsinkaan lainata edellistä viestiään.

Mikään ilmanputsari ei ole "liian tehokas", korkeintaan puhdistusteholtaan vaatimaton. Kaasarin suuttimilla sitten säädetään polttoaineen ja ilman suhde sopivaksi. Kuten kaikissa avoimissa putsareissa, tuossakin voi ilmetä ongelmia sateella ajettaessa jolloin putsari voi kastua. Itse tyytyisin tuolla kokoonpanolla vaihtamaan vain vapaammin virtaavan vaahtomuovielementin vakioputsariin. Öljyämistä vaatii ja ilmanputsariin paras öljy on nimenomaan putsarielementille tarkoitettu öljy. Kaksitahtiöljyä voi käyttää ja kyllähän jotkut ajelevat öljyämättömillä putsareillakin, mutta puhdistusteho kärsii.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

27.6.2013 0:11

Kertokaas millasen ilmanputsarin tilaan tohon Jet Forceen? Scooter-Attacista ei saa tuollaista vakiota mikä siinä on. tai saa mutta ne on loppu
Putsari sais olla oikeestaan sellanen että vois ajella sateella ilman pelkoa että se pääsee kastumaan.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

18.7.2013 16:41

Onkos tällänen ilmanputsari ihan pätevä? Vaahtomuovilta ainakin kuvan perusteella näyttää vaikka "Power Filter" onkin. Entä miten tuota täytyisi huoltaa ja tarviiko kaasaria paljonkin säädellä?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

25.9.2013 13:16

onko kukaan muu huomannut vapaastivirtaavan ilmanputsarin alkavan ikäänkuin rajoittamaan jossain 11000rpm? vakioilmanputsarilla ei ollu tuollaista ongelmaa, mutta kun vaihdoin vapaastivirtaavan niin se alkoi tökkimään noin 11000rpm, hieman tehokkaampi tuo vapaastivirtaava on teharin kanssa mutta vakioilmanputsarissa oli kuri kii.

suuttimen vaihdoin 10 kokoa isompaan kun vaihdoin ilmanputsaria, koska kelit kylmeni ja muutenkin oli ihan pikkasen laihalla. seokset on kohallaan mutta silti tökkii -.-

Re: Keskustelua ilmanputsareista

31.7.2014 13:58

Elikkäs onko säädöissä vika vai missä, kun vanhanlla ilmanputsarilla toimi täydellisesti, mutta nyt kun vaihdoin putsarin niin rupeaa tökkimään ja niinkuin ei mene mihinkään ja taas kun kokeilin ottaa putsarista sen punaisen suojakerroksen pois ja ajoin iman sitä niin toimi.
Ja kyseessä oli biltema fiddy ilmanputsari minkä vaihdoin

Re: Keskustelua ilmanputsareista

2.12.2014 23:43

Laitoin aprilia sr skootteriini vaahtomuovisen vapaa virtaussuodattimen. Nyt kun lähtee ajamaan alkaa booaamaan ja hyytymään mutta ei kuitenkaa sammu. Suuttimia olen vaihtanut 58:sta aina 80asti. Vakio suutin on siis kokoa 53. Seos ruuviakin on käännelty joka suuntaa ja neulan eri asentoja kokeiltu.

Äsken laitoin ilmanpuhdistin öljyä suodattimeen ja täytin suodatinta sisä puolelta niin rupesi toimimaan paremmin mutta silti viellä boaa täydellä kaasulla. Suutin oli kokoa 65. Eli siis mikä vikana (vakio putsarilla toimii hyvin).

Btw. Onko normaalia että putkesta tulee vähän vettä ja mustaa karstaa kun skootteri on ollut seisonnassa 3kk. Putki myös savuttaa (käryää) sammutuksen jälkeen.