Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua ilmanputsareista

28.10.2011 15:56

Miks mulla ei lähde liikkellekkään vakioputsarilla ku taas powerfilsulla liikku, mutta sillä se hakee vähän aikaa piikkiä ennenku ottaa sen. Vittumaista liikennevaloista lähteä ku pitää jalalla auttaa liikkeelle?

Kyseessää on yamaha aerox:

-Airsal racing 50cc
-Leovince tt
-Malossin multivari
-Malossin punainen vp-jousi
-Stage6 oranssit kytkinjouset
-Power filsu
-TNT imukaula

Re: Keskustelua ilmanputsareista

28.10.2011 19:02

Kai oot säätäny kaasarin kunnolla?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

28.10.2011 19:33

Oon säädelly ja käännelly sitä vaikka miten, muttei taho toimia :itku:

Re: Keskustelua ilmanputsareista

28.10.2011 20:21

Jos sulla on liian iso suutin. Ainakin siitä päätellen että tukkoisemmalla vakioputsarilla ei liiku(seos rikastuu entisestään) ja powerilla saa ilmaa paremmin jolloin käy enää vähän liian rikkaalla.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

29.10.2011 21:31

Onko kukaan täälä kokeillut ohjata ajo viimaa ilman putsariin? Mitä aiheeseen nopeasti tutustuin niin hyötyä ei kuulemma saada juurikaan näin pienissä nopeuksissa (70-80). Mutta jos joku on sattunut kokeilemaan niin oliko ongelmia pienessä vauhdissa täyskaasulla? (Teoriassa pitäisi röpeltää kun kone ei saa niin paljoa ilmaa kuin kovassa vauhdissa) Saattoi ehkä mennä vähän ohi aiheen mutta en parempaakaan paikkaa keksinyt. ;)

Re: Keskustelua ilmanputsareista

29.10.2011 21:35

No se kyllä tuskin toimii ainakaan mitenkään kovin järkevästi kun on kaasarivehje niin seos olis aina mitä sattuu. Mutta onhan jotku tehny niin että on kääntäny pytyn, joten kaasari tulee eteen ja ajoviima menee putsariin.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

29.10.2011 23:24

Itselläni oli ajatus että tekisin esin alakatteeseen ns. ilman ohjaimen millä saisi pakotettua ilman kaasariin. Mutta pitää katsoa jos tuon teteuttaisi ja kokeilisi miten saa toimimaan. Ilman tuloa pitäisi olla tosin säätämässä jokin läppä joka ohjautuisi vauhdin mukaan. :lol:

Re: Keskustelua ilmanputsareista

1.11.2011 18:38

Jää yritykseksi. Vaikka saisitkin seokset kohdalleen ja edes pientä ahtoa koneelle, sylinterin imuaukko menee ennen pakoaukkoa kiinni, joten ylimääräiset paineet pääsee joka tapauksessa karkaamaan pakoputkeen. Toisinsanoen sylinterin paineet ovat hyvin pitkälti pakoputkesta kiinni.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.11.2011 21:12

Oon laittamassa tota stage6 double layer ilmanputsarii tonne taakse. (Underin alapuolelle)
Paljon suunnillee pitää perää nostaa että mahtuu suhtkoht hyvin tonne alle?
Riittääkö 1 koropala vai?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

4.11.2011 13:53

Yleensä, mutta kun 70cc:n laitat niin tuorevoitelu pois ja toinen tilalle niin sopii varmasti!

Re: Keskustelua ilmanputsareista

4.11.2011 17:49

Toinen tilalle? :D Siis riittääkö?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

5.11.2011 10:19

Niin, kaksi päällekäin tai toinen iskarin yläpäähän kiinni niin varmasti mahtuu.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

8.11.2011 8:55

Juu, kiitos neuvoista. :D

Re: Keskustelua ilmanputsareista

19.11.2011 13:00

kysyn sellasta että vaikuttaako S6 Racing air filterin ostaminen nopeuteen jos on roxi mistä on vain prikka otettu pois ja rullat vaihdettu sellasta vain kyselen kun en ihan 80 sivua jaksaisi lukea kokonaan :)

Re: Keskustelua ilmanputsareista

19.11.2011 15:12

Ei vaikuta ei siis nosta nopeutta.