Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.12.2007 20:10

Acerbis kirjoitti:Kuitua takanta ja etupuolelle tarra päälle;D
Heh :D Sulatin sen ja pistän lasikuitu kittiä takapuolelle

.

9.1.2008 15:59

nonii,eli mä haluisin kuiduttaa (kittaa) noi aeroxin takakatteet yhteen ni antakaas joku mulle nyt hyviä neuvvoja ja tarkat ohjeet mitä pitää ekana laittaa jne.. ja kaikkien hinnat mitä tartten.Tällästä perää aattelin http://www.motot.net/talli/55882
oon kyllä tosi kiitollinen jos joku kertois mulle nyt ihan kaikki tosta ja kaikkien hinnat: ) kiitos <:

25.1.2008 20:50

Eli millä/miten on helpoin korjata katteitten ns ulokkeita joissa on ruuvikiinnikkeet..Eli pitäisi saada mahdollisimman kestävä korjaus joka ei halkea helpolla.

25.1.2008 21:45

pettuu kirjoitti:Eli millä/miten on helpoin korjata katteitten ns ulokkeita joissa on ruuvikiinnikkeet..Eli pitäisi saada mahdollisimman kestävä korjaus joka ei halkea helpolla.

Lasikuitua?

25.1.2008 22:25

Acerbis kirjoitti:Liimaa vaikka ensin se ja vahvista lasikuidulla. Sulatus on myös hyvä keino.

Mitä muovia kannattas sulattaa ja mistä sitä sais?

kattet paskana

26.1.2008 11:56

Mitenkähän kannattaa kiinnittää nuo jalkatilasta halkeamat palaset ja halkeamat?sitä ei varmaa voi sulattaa?

26.1.2008 13:14

Mulla ois semmonen n. 10cm pitkä halkeama derbin takakatteessa. Mikä ois semmonen helpoin tapa korjata se ku en viitsisi sitä näyttävää puolta muokata kauheasti. Tuli mieleen että miten noi kuumaliimat kestää ja kuinka kauan? Ois kotona sellanen liimapyssy.

26.1.2008 14:20

Cuupperi kirjoitti:Mulla ois semmonen n. 10cm pitkä halkeama derbin takakatteessa. Mikä ois semmonen helpoin tapa korjata se ku en viitsisi sitä näyttävää puolta muokata kauheasti. Tuli mieleen että miten noi kuumaliimat kestää ja kuinka kauan? Ois kotona sellanen liimapyssy.


Karhennat pinnan sisäpuolelta esim. 40-80 -karkeuksisilla papereilla, haet lasikuitumattoa + hartsia + kovetinta, jonka jälkeen kuidutat katteen sisäpuolelta kasaan.

Sen jälkeen esim. katteidenvärisellä spraymaalilla maalaat katteen sisäpinnan, ja vóila.

26.1.2008 14:29

Cuupperi kirjoitti:Mulla ois semmonen n. 10cm pitkä halkeama derbin takakatteessa. Mikä ois semmonen helpoin tapa korjata se ku en viitsisi sitä näyttävää puolta muokata kauheasti. Tuli mieleen että miten noi kuumaliimat kestää ja kuinka kauan? Ois kotona sellanen liimapyssy.

Sulata ne yhteen vaikka kolvilla ja tunge väliin jotain kunnon liimaa, ja sitte kittaat tasaseks. Kaveri veti cebarinsa katteet tollai ni hyvä tuli.

26.1.2008 17:37

Eli kun täällä näkee monesti keskusteltavan kitistä,hartsista ja kovetteesta niin onko kitti sama kuin hartsi ja kovetin ku kitssähän käytetään sitä ihme ``tahnaa`` ja kovetetta.

26.1.2008 19:02

pettuu kirjoitti:Eli kun täällä näkee monesti keskusteltavan kitistä,hartsista ja kovetteesta niin onko kitti sama kuin hartsi ja kovetin ku kitssähän käytetään sitä ihme ``tahnaa`` ja kovetetta.

Hartsi = polyesteri(täyte)
kitti = pakkeli, molempia nimiä käytetään.
molempiin sekoitetaan kovetetta.

lnn

27.1.2008 14:21

Mitenkähän kannattaa kiinnittää nuo jalkatilasta halkeamat palaset ja halkeamat?

Re: lnn

27.1.2008 15:36

cpipaska kirjoitti:Mitenkähän kannattaa kiinnittää nuo jalkatilasta halkeamat palaset ja halkeamat?

klääsfaiberii?

re

27.1.2008 16:40

Mitä tuo klääsfaiberi meinaa?glasfiber?

27.1.2008 16:41

Lasikuitua.