Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

16.9.2005 20:39

mulla on semmoset aika syvät naarmut tullu katteisiin ku kaatuin nii nytte ois purkki polyesterkittiä niin käykö se hyvin vai pitäskö käydä ostaan jotakin muuta? jos jotaki niin mitä suosittelette?

18.9.2005 21:28

Mistäs muovikittiä sais turun seudulta?

18.9.2005 22:21

Cheesypuff kirjoitti:mulla on semmoset aika syvät naarmut tullu katteisiin ku kaatuin nii nytte ois purkki polyesterkittiä niin käykö se hyvin vai pitäskö käydä ostaan jotakin muuta? jos jotaki niin mitä suosittelette?


Joo toi polyesterikitti käy hyvin.

19.9.2005 17:31

Maccirnet kirjoitti:Mistäs muovikittiä sais turun seudulta?


siis sitä saa ihan tokmannilta,biltemasta, k-raudasta,rautiasta, prismasta, citymarketista ja tämmösistä... en ite asu turussa mut luulen et siellä on ainakin joku näistä kaupoista :D kannattaa käydä noista kysymässä..

20.9.2005 8:04

okei :D kiitti

mitenkä pösön katteista sais naarmut umpeen?

20.9.2005 21:50

elikkä mulla olis speedfight2:seen tullu alakatteeseen ja sivuihin naarmuja kaatumisen seurauksena :/ joten voisko joku kertoo et mitenkä ne naarmut sais peitettyä siitä(jos pitää maalata ni eri vaiheet kiitti). ja sit ku siitä lohkes jalkakatteesta paloja ni miten ne sais takas kiinni siihe liimaa oon yrittäny mut se pettää aina(vaikka purkin kannessa sanottiin et kestää auton painon).

Re: mitenkä pösön katteista sais naarmut umpeen?

21.9.2005 7:50

Markus_V kirjoitti:elikkä mulla olis speedfight2:seen tullu alakatteeseen ja sivuihin naarmuja kaatumisen seurauksena :/ joten voisko joku kertoo et mitenkä ne naarmut sais peitettyä siitä(jos pitää maalata ni eri vaiheet kiitti). ja sit ku siitä lohkes jalkakatteesta paloja ni miten ne sais takas kiinni siihe liimaa oon yrittäny mut se pettää aina(vaikka purkin kannessa sanottiin et kestää auton painon).


no niihin naarmuihin vaan tarra päälle, ja jos maalata haluat niin hiot maalit pois ja sitten se pinta tasaseksi, ja sitten jotain spray maalia päälle, muutama kerros sitä ja sitten lakkaa muutama kerros, jos haluat parempaa jälkeä niin viet sen katteen jonnekkin automaalaamoon tai sitten jollekkin jolla on ruiskuvermeet.

ja niitä paloja voisit vaikka koittaa laittaa lasikuidulla ja kitillä kiinni, eli otat sen katteen pois, ja sitten palat kiinni, vaikka sillä liimalla ja sitten laitat lasikuitua sisäpuolelta pari kerrosta, ja sitten kitti ulkopuolelle, noita lasikuituvermeitä löytää ainakin biltemasta, honkkarista yms.

25.9.2005 14:33

Atron kirjoitti:Mä koetin korjata yhtä alakatetta sulattamalla siihen muovia pienen palasen, enkä kattonu kovin tarkaan et on ihan samaa muovia. Siinä oli sellanen
10cm x 5cm kokonen reikä katteen reunassa, mutat sain paikattua sen ihan siedettävän näköseks. Seuraavana päivänä menin kattomaan sitä ni se oli jo irronnu yhestä reunasta se muovinpala, että se siitä korjauksesta. No sitten läämin siihen kittiä päälle ja ihan kestävä siitä tuli lopulta. Eli tarinan opetus oli, että varmista että sulatettava muovi on samaa kuin mitä itse kate.

Usein jalkatilan katteet ovat sellaista ns. näppylämuovia, mikä halkeaa suht helposti, ja mihin tulee reikiä potkimalla (kokemusta valitettavasti on :D), niin sitä samaa muovia löytyy esim. autojen muovipuskureista, eli jostain romuttamoista tai korjaamoista kannattaa kysellä sitä.


Tota systeemiä on koittanu tuhat ja sata ihmistä,ei kestä sanon minä!

25.9.2005 15:03

Jos on suht' hyvätuloinen ja/tai harvoin mopoa naarmuttava äijä kuskina niin kannattaa tilata suosiolla uudet katteet rikkoontuneiden tilalle täältä. Tuolta löytyy alkuperäisosat lähes skodeen kuin skodeen. Sehän näissä muoviluodeissa on hyvä puoli että katteet ovat aika pieninä osina, joten aika halvalla saa naarmuuntuneen katteen tilalle ostettua uuden eikä tarvitse koko mopoa purkaa. Ainakin omassa Atlantiksessa on katteet aika pieninä osina purettavissa ja vaihdettavissa. Isoin kate on etukate, n. 180 euroa ja sivukatteet n. 100 euroa kappale. Jalkatilan kate ja polvien kohdalla oleva sisäkate maksavat kumpikin n. 50 euroa kappale. Ja nuo EP:n myymät katteet ovat alkuperäisiä varaosia eikä mitään universal-tarvikeosaa eli sopivat varmasti hyvin paikalleen ja tulee takuulla oikea värisävy. Itse olen aika tarkka katteiden suhteen ja vaihtaisin kyllä katteet suosiolla uusiin jos käyvisivät liian naarmuisiksi vaikken vielä ole kaatunut kertaakaan. Lisäksi olen aika tumpelo noiden käsitöiden kanssa enkä osaa alkaa korjailemaan noita katteita.

26.9.2005 9:35

Bassetti kirjoitti: Isoin kate on etukate, n. 180 euroa ja sivukatteet n. 100 euroa kappale. Jalkatilan kate ja polvien kohdalla oleva sisäkate maksavat kumpikin n. 50 euroa kappale. Ja nuo EP:n myymät katteet ovat alkuperäisiä varaosia eikä mitään universal-tarvikeosaa eli sopivat varmasti hyvin paikalleen ja tulee takuulla oikea värisävy.


ootko nyt ihan varma että noi on alkuperäsosia noi katteet :? ite olin tilaamassa kokonaista katesarjaa tuolta, sisältäen etukatteen, takasivukatteet, etuvalokate, ja takakeskikatteen, hintaa kertyy n.120e, eli on vähän halvempia katteita kun atlantikseen ;)

26.9.2005 9:45

Juu siis ainakin tohon Derbiin saa sieltä original parts-osiosta alkuperäiskatteet. Siinähän kysellään mopon tiedot aika tarkkaan että tulee oikeanlainen. Tuning-katesarjoja tuohon malliin ei taida edes olla saatavana mutta alkuperäiskatteita kyllä yksitellen.

26.9.2005 16:14

Joyzy kirjoitti:En jaksanu käydä ettii mistää tälläst. Elikkä minkälaisilla hiomapapereilla ootte hionu katteita ennen maalausta. Oon nytte hionu 100 ja 240, minkälaisella sen jälkee kannattaa alkaa hiomaan ?


öö mä en ainakaan ite oo ikinä hionu 240 hienommalla katteita... 40-80 aloitettu ja sit siitä aina 240 asti se on ihan riittävän hienoa kohan vaan vetää pohjamaalin ennen varsinaista maalia...

29.9.2005 16:09

Barbi kirjoitti:
Joyzy kirjoitti:En jaksanu käydä ettii mistää tälläst. Elikkä minkälaisilla hiomapapereilla ootte hionu katteita ennen maalausta. Oon nytte hionu 100 ja 240, minkälaisella sen jälkee kannattaa alkaa hiomaan ?


öö mä en ainakaan ite oo ikinä hionu 240 hienommalla katteita... 40-80 aloitettu ja sit siitä aina 240 asti se on ihan riittävän hienoa kohan vaan vetää pohjamaalin ennen varsinaista maalia...
hmm.. taitaapa se 40 raapia sen niin paskaks että ei sitä paljoo 240 korjailla.. ite hion aina vähintaan 600 ennen maalausta.

30.9.2005 17:39

niinpä.....vähintään 600 viimeistely.

1.10.2005 10:19

Eilen vedin kunnon lipat ku keulas vähä yli :D sivu katteeseen aika komeet naarmut, taka kateesta pieni palanen irtos(mikä on tallessa) ja sitten lokarista repsotaa palanen...ajattelin et noi naarmut vois vetää korjauskynällä+vaha, sitte ton lohjenneen katteen jollain 2 komponentti liimalla ja tota lokaria ajattelin vähäh kolvata+hioa siististi...mitäs ootte mieltä kannattaako nuo korjaukset. Katteita en viittii mun taidoilla alkaa maalaamaan ku ei noi nyt nii pahoja vaurioita oo..