Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.1.2010 19:38

arppaz kirjoitti:Ite oon isoimmat kuopat tasotellu kitillä mutta pienemmät kuopat menee sprayllä piiloon. En nyt muista mitä maalia se oli mutta pysyy perhanan hyvin kiinni ei kupli eikä halkeile vaika vetää 2cm päästä monen millin kerrokset ja tasottuukin vielä itekseen.

onhan niitä ruiskukittejäki, ite en oo ihan maalilla saanu pienintäkään koloa umpeen, mutta maalejakihan on tosiaan monia laatuja yms.

16.2.2010 17:55

Mulla on takakatteista ja etulokarista haljennut ruuvien kiinnityspaikat, eikä paloja ole tallessa, miten ootte tommosia korjaillu?
Sit vielä posautin skootterin kiveen ja alakatteeseen tuli n. 10cm x 10cm reikä, miten sen sais siististi korjattua?

16.2.2010 21:43

Jusu^^ kirjoitti:Mulla on takakatteista ja etulokarista haljennut ruuvien kiinnityspaikat, eikä paloja ole tallessa, miten ootte tommosia korjaillu?
Sit vielä posautin skootterin kiveen ja alakatteeseen tuli n. 10cm x 10cm reikä, miten sen sais siististi korjattua?

kiinnikkeet saa tehtyä kyllä kuidusta.
jos palat tallesa, saa helposti sisäpuolelta liimalla/kolvilla/kuidulla kasaan

11.3.2010 16:57

en tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta: kippasin moperilla ja etumaskin oikea kulma paskaksi.
sain liimailtua katteet takasi kiinni, mutta sellane mukava rako siihe jäi joka vähän pistää silmään.. pakkelillako sen saa piiloon? myös molemmat alakatteet sivuilla on lähes puhki kun entine omistaja vissii keräilly useampaankin otteeseen. mikäs siihen kävis?
ja sitten vielä tuosta omasta noloilusta: vaikka etumaski on kasassa, pitkien valojen umpio lähti irti, ja on pikkusen v-mäistä yrittää saada ne kiinnikkeet takasi kiinni.. joten millä ihmeellä sen umpion sais pysymään kunnolla kiinni.. aattelin jo sikaflexillä tinasta sen suoraa siihe maskii ilman kiinnikeiden kans säätöä.

11.3.2010 18:36

-derbi_ kirjoitti:en tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta: kippasin moperilla ja etumaskin oikea kulma paskaksi.
sain liimailtua katteet takasi kiinni, mutta sellane mukava rako siihe jäi joka vähän pistää silmään.. pakkelillako sen saa piiloon? myös molemmat alakatteet sivuilla on lähes puhki kun entine omistaja vissii keräilly useampaankin otteeseen. mikäs siihen kävis?
ja sitten vielä tuosta omasta noloilusta: vaikka etumaski on kasassa, pitkien valojen umpio lähti irti, ja on pikkusen v-mäistä yrittää saada ne kiinnikeet takasi kiinni.. joten millä ihmeellä sen umpion sais pysymään kunnolla kiinni.. aattelin jo sikaflexillä tinasta sen suoraa siihe maskii ilman kiinnikeiden kans säätöä.

Kittiä,kittiä ja kittiä ;) Sit jos "molemmat alakatteet sivuilla on lähes puhki" voisit kuituakin väliin nakata ;) Kokeilehan sitä sikaflexiä kyllä pysyy.

15.3.2010 18:36

Mites jos oon jo kuiduttanu katetta ja antanu kuidun siinä jo kuivahtaa niin pitääkö sitä vähä hierasta hiekkapaperilla ennenku rupee laittaa uutta kuitu kerrosta. Ku viimeksi pääs kuivahtaa vähä liian nopeesti ettei kerenny tehä loppuu ja alko jo päätäki särkee nii hemmetisti. Eli pitääkö vähä jollain 120 paperilla pyyhkästä ja sit vetää uudet kuidut vai?

15.3.2010 19:38

BiG_J kirjoitti:Mites jos oon jo kuiduttanu katetta ja antanu kuidun siinä jo kuivahtaa niin pitääkö sitä vähä hierasta hiekkapaperilla ennenku rupee laittaa uutta kuitu kerrosta. Ku viimeksi pääs kuivahtaa vähä liian nopeesti ettei kerenny tehä loppuu ja alko jo päätäki särkee nii hemmetisti. Eli pitääkö vähä jollain 120 paperilla pyyhkästä ja sit vetää uudet kuidut vai?

Hiukan hiot kuitua jonka jälkeen uutta kuitua päälle.

28.3.2010 17:31

uinka tekisin uretaanilla etulokarille muotin? niin että se kiinnitetää pumppuihin kiinni.

hhmmmm....

8.4.2010 11:52

Kertokaa joku hyvä ratkasu millä sais kymco super9 katteista tarrat pois? Olis tarkotus repii tarrat pois, maalata Musta/Punaseks mut ei oikee homma etene ku en keksi oikee mitää millä sais ne tarrat siististi pois...

8.4.2010 11:54

Revi ne joko siististi tai lämmitä kevyesti kuumailmapuhaltimella.

8.4.2010 15:01

allutin_ kirjoitti:Kertokaa joku hyvä ratkasu millä sais kymco super9 katteista tarrat pois? Olis tarkotus repii tarrat pois, maalata Musta/Punaseks mut ei oikee homma etene ku en keksi oikee mitää millä sais ne tarrat siististi pois...


Otin ite omast superista föönin kanssa :) lähti tosi hyvi ku lämmitti kuumaks

8.4.2010 20:11

Terve!

Onko neuvoja miten saisi korjattua katteesta kohdan jonka on tarra tehnyt?

Eli siis tarran mukana lähtenyt Ohut kerros maalia n. 5cm matkalta

Miten saisi paikattua,kun en haluaisi koko katetta maalata?

onko muita tapoja kun tarran laittaminen päälle ;)

14.4.2010 19:09

Sanokaapa mulle millä mun kannattais paikata ku mun faittiin on tullu pieni lohkeama tonne sivutakakatteeseen? ja miten voisin saada mahd. helposti mun etuvalojen reiät umpeen? huom. ne etuvalon reiät on modattu. voin laittaa kuvia jos tarviija galleriasta voi käydä myös kattoo kuvia.

14.4.2010 21:03

josemän kirjoitti:Sanokaapa mulle millä mun kannattais paikata ku mun faittiin on tullu pieni lohkeama tonne sivutakakatteeseen? ja miten voisin saada mahd. helposti mun etuvalojen reiät umpeen? huom. ne etuvalon reiät on modattu. voin laittaa kuvia jos tarviija galleriasta voi käydä myös kattoo kuvia.

Kuidutat sen.. :) Sit kittiää ja maalia.
Tai voit sinä sen takapuolelta vaan kuiduttaa jos tahot et vaan pysyy kasassa.. :)

17.4.2010 14:50

Onnistuuko kuidutus ulkona kun ilmatkin alkaa olemaan jo 10 asteen paremmalla puolella?