Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

20.11.2012 23:55

Jää tossa CPI:ssä tuo hihna melko ylös koska multivarin liukuholkki on ilmeisesti lyhyempi kuin vakio... Rullakupin takana on tuo 1mm prikka mutta miten muuten sitä voisi saada tavallaan pidennettyä lautasten väliä että se hihna menisi sinne pohjaan asti ja koko pakka samallaa myös tiukasti kiinni. Yksi mahdollisuushan olisi laittaa joku prikka siihen ulomman lautasen ja liukuholkin väliin? Muutenkin ollut ongelmia tuon variaattorin pakan tiukalle laittamisessa ja asentamisessa, koska alussa kiristin tietämättömänä pakan booreja vasten booritkin ovat siis hieman vahingoittuneet... :roll:

Re: Tekniset ongelmat

21.11.2012 0:02

Ei siinä kiristämisessä pitäs olla ongelmaa kunhan kaikki tarvittavat prikat on paikoillaan ja muistaa ensin puristaa takavaria kasaan niin että hihna jää löysälle niin se ei hirtä etulaippaa kiristettäessä vinoon. Ja samalla kun kiristää niin kädellä painaa etulaippaa että se pysyy oikein siinä. Multivarin kanssa mulla on se etuvariaattorin osajärjestys näin aloittaen starttikytkimestä: starttikytkin-multivarin 1mm prikka-rullakupin takalevy-rullakuppi-liukuholkki-etulaippa-tähtiprikka-kiksin kruunuratas-paksu kupera prikka-mutteri. Ja homma toimii. Vakiona siinä etulaipan ja liukuholkin välissä pitäisi olla semmonen melko ohut prikka, niin multivarin kanssa sen voi kokeilla laittaa sinne niin hihnan pitäis mennä alemmas ja liikkeellelähdön parantua, mutta sitten saattaapi kiksi hirttää kiinni kampiakseliin, silleen kävi mulla niin ei voinu laittaa prikkaa.. Ja sitten se nopeuden rajoitusprikka, jos siellä on se niin sekin estää hihnaa menemästä aivan alas ja huonontaa liikkeellelähtöä.

Re: Tekniset ongelmat

21.11.2012 0:09

joo itseasiassa kun nyt mietin taisin juuri ihmetellä että miten lautanen jäi vinoon! Olinpahan taas tyhmä... Ilmeisesti myös nopeuden heittely edes takaisin johtuu juuri tästä vinoudesta! pitää päästä kiristämään :D
itselläni taitaa olla jotakuinkin sama järjestys mutta taisi tosiaan jäädä tuo lautanen vinoon :|
Ensi vklp tulossa boosterin 107mm kytkin jossa 50% kytkin jouset ja vp jousi 50% luulis alkaa toimivan... tällä hetkellä noilla vakio kj jousilla liikkeelle lähtö ja piikille pääsy on yhtä helvettiä ja nopeuskin melko surkeaa... (60-65kmh) ylämäessä ei pääse piikille ja saa körötellä sitä 20kmh :D että semmosta.
kiitos nopeasta vastauksesta

Re: Tekniset ongelmat

21.11.2012 2:22

Noilla 50% jousilla homma tuskin muuttuu yhtään paremmaksi jos vireinä on vain tehoputki. Vilkaise varitopikin aloitusviesti niin pääset alkuun oikeiden säätöjen etsinnässä.

Re: Tekniset ongelmat

21.11.2012 19:12

Peugeot Jet Force

Siis skootteri sammuu kun se on vähän aikaa ollut käynnissä.
Vähän ennen kun sammuu niin sieltä kuuluu pari sellaista "naksahdusta".
Skootterissa on kokeiltu tulppia liian monta, puola vaihdettu, toista cdi-boksia kokeiltu ja kone avattu eikä löytynyt sieltäkään mitään.
Vika ilmeni viime keväänä kun kaaduin hiekkatiellä.
Myöskin koneen avauksen jälkeen kannentiiviste on alkanut vuotamaan mutta uusi pitäisi laittaa kiinni.
Kaikkein mielenkiintoista on että on ollut muutamalla korjaajalla korjauksessa mutta hekään eivät saaneet tätä kuntoon.=D

Re: Tekniset ongelmat

21.11.2012 22:01

tota tota kyllä tuohon replicaan pitää ne 50% jouset laittaa ainakin joka ikisessä paikassa josta olen lukenut lukee että optimi säädöt ovat 50% jouset erityisesti kytkimeen... Voihan se tietty olla että on liian iso suutin/pieni... tai ne vari säädöt on perseellään, tällä hetkellä mopo ei tavallaan saa tarpeeksi kierroksia ja ne jää lähdössä jurnuttamaan paikoilleen eli luultavasti kytkinkin luistaan perkeleesti 8) no vklp laitan ne jouset ja testailen sitten nähdään että miten toimii... :eek:

Re: Tekniset ongelmat

22.11.2012 23:48

No ne on vaan suuntaa antavia ohjeita että 50% jouset proreplicalle. Ja vieläpä, ne pätee aidon vaakaminarelliin, cpi/keewayn mustalla magialla kirottuun variaattoriin ei päde mikään :lol: :lol:

Ei se kytkin luista, luultavasti sulla on vaan nyt ollu liian löysät kytkinjouset niin ottaa liian aikaisin kiinni taikka sitten johtuu vaan siitä perusongelmasta että kopiominarellin kirottu variaattori laittaa liian ison vaihteen silmään liikkeellelähdössä. Mielenkiintoista kuulla sitten miten toimii boosterin kytkimellä ja noilla jousilla. Vastapainejousen ei kyllä tarvi olla +50%, siihen riittää semmonen +20% kin eli vaikkapa stage6 medium lienee sinne päin.. ja jos haluat saada sen pelin kulkemaan oikeasti kunnolla niin osta viri-cdi, tai muokkaa siihen joku parempi cdi. Siihen pitäisi mennä helposti aeroxin vanhanmallin cdi, voin ehkä neuvoa jos siihen rupeat, tosin en ole itse edes kokeillut :D

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 13:10

En tiedä nyt missä tämä pitäisi kysyä, mutta mulla on tollanen 70cc mhr replica kiinni roxissa niin ei ole enää niin paljon puristuksia kuin ennen ja männänrenkaat näyttää ainankin ihan hyviltä silmällä, niin mitä kannattaisi uusia jotta puristuksia taas löytyisi enemmän. Ja pytyllä ajettu alle 200km

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 14:01

paljojäljet männä kyljissä meinaa et männänrenkaat kulunu puhki, puristukset katoaa tos ajas en usko ehkä stefat ollu niin tiukalla niin sen takii on ollu jäykempi aiemmin,jos haluat kokkeilla niin uuet männärenkaat vaa ni sillä selviää jos männällä ole sen enempääajettu

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 20:46

-Tomi kirjoitti:Miks mulla jää kierrokset päälle roxissa vaikka luistin on alhaalla ja tyhjäkäynti ruuvi aivan auki :roll:

ei siinä kai pahemmin muuta voi olla ko että jostaki vettää ilmaa sissään. ja paska mikä paska koko mopo:D?

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 22:37

Tai sitten tuo kaikki on vaan mielikuvituksen tuotetta jokuaa. Itsekin uskoin että moponi oli leiponut, kun ei tuntunut "puristuksia". Ei siellä mitään vikaa ollut, tulpanhatun alle oli mennyt vettä :D. Jos oikeasti haluat kokeilla onko niitä puristuksia kadonnut, niin tarttet puristuspainemittarin.

Laaffi, toivon että on rakentavaa kritiikkiä, mutta en ymmärrä tekstistäs mitään, eli pystyisitkö hieman selkeyttämään ;)

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 22:40

Ja tosta replica jutusta oon kyllä eri mieltä että molempien jousien pitäisi muka +50 olla... Kerran on kokeiltu ja huutaa niin saatanasti noilla säädöillä parhaaks on todettu kytkin jouset +30 ja vp +50 ;)

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 23:20

no siitähän voi olla montaa eri mieltä 8) mutta tällä hetkellä ei auta muu kuin testata! huomenna näen miten tulee toimimaan. Ja kun tuo variaattori kuumenee niin perkeleesti niin kai ne jousetkin löystyy... aattelin samalla porailla niitä reikiä siihen koppaan jos se nyt jotakin sitten auttais... Samalla aattelin sekottaa 3.8gr rullat 5.5gr kanssa, niistä tulis varmaa joku +-4.6gr... Sitten vaan aattelin säätää sen niitten rullien avulla. :roll:

Re: Tekniset ongelmat

23.11.2012 23:22

Ne säädöt riippuu niin paljon mopoyksilöstä ettei ainoita ja oikeita säätöjä olekkaan.

Re: Tekniset ongelmat

24.11.2012 1:56

niin no enkös minä juuri sanonut että sitten testaillaan eri vaihto ehtoja ;)