Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.4.2013 1:06

Itelläki viikonloppuna kiva ylläri kun imurin neulan sokka lähti ajon aikana kävelemään, onneksi on pussillinen sokkia aina matkassa povarissa. Tallille tosin piti ajella pohjaan väännetyn tyhjäkäyntiruuvin voimin kun tien päällä ei korjaus onnistunu. Nyt on sitten 2 sokkaa päällekkäin niin joutaa yhden mennä menojaan :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.4.2013 12:06

Nyt pieni mielipide kysely.

Mikä olis paras etuvari tommoseen gy6 koneeseen ja miksi?

Nyt mielipiteet esille!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.4.2013 19:24

http://www.ebay.com/itm/271140031271

Itse tilasin tuon, ens viikolla varmaankin saapuu. Saapa nähdä millanen on, yks kaveri tilas tommosen ja on kehunut maasta taivaaseen. Vakio on ainakin huono, että sitä en suosittele, tuo maksaa vitosen (tai kympin) enemmän ja kohta nähdään onko sijoituksen arvoinen. Muita variaattoreita tuskin kannattaa edes katsoa, koska ne on enemmän tai vähemmän kiinanpaskaa, tai sitten jotain malossia joka maksaa hävyttömän paljon.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.4.2013 21:54

radon- kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/271140031271

Itse tilasin tuon, ens viikolla varmaankin saapuu.


Toi variaattori tulee Kiinasta, niin toimitus siinä kestää väh. 2 viikkoa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.4.2013 23:50

Toimitusaika riippuu tähtitieteellisistä asioista. Toki jos sulla kiire on niin sitten pitää tilata jostain lähempää, ja kyllä kiinasta alle viikossakin on mulle monta pakettia tullut. Välillä kestää, välillä tulee hyvinkin nopeasti.
Mutta kirjottelempa sitten lisää tosta variaattorista kun saan sen käsiini, ei oikeen ennen sitä uskalla sanoa mitään.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.4.2013 19:23

Noniin, täällä 4t soliferi herätetty henkiin. Talven aikana akku mennyt paskaksi (0.5v akussa) ja kaasarin luistin juurrunut kiinni. 2 tunnin hommaamisen jälkeen vihdoin uskollinen soliferi lähti käyntiin. :)

Onko muilla samaa vikaa, että joka vuosi varikoppa menee ns. "halki'"?
Eipä tuo sinänsä pahan hintainen ole, maksaa sen 30 € saksasta ostettuna.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

7.4.2013 11:42

Nuo kiinankopat ei kyllä ole järin kestäviä, montakin tapausta tiedän missä hajonnu ja itselläkin hajosi. Polkimen mekanismikin on aika herkästi hajoavaa sorttia, tiedä sitten miten lie kiinalaiset nekin valaneet.
Kuva

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

7.4.2013 21:03

käykö tnt tankoadapteri suoraan baotianiin vai pitääkö viilata?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.4.2013 8:46

Täytyy vähän viilata. Itsellä kymco agility ja siihen ainakin oli vähän liian tiukka.


Sitte itsellä olis kysymys: Minkälaiset suuttimet tohon kymco agilityn vakiokaasariin menee? Olis easypartsii tilaus lähös ja pitäs suuttimiaki ostaa, ja en vaan tiedä minkä kokonen suutin toi on. Tuol sivuil on noita 3 suuttimen sarjoja dellorto (6mm) ja (5mm) ni meneekö kumpikaan niistä?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 15:57

Isomman sylinterin kanssa voi harkita myös isompaa kaasutinta, jos on isoventtiilikansi myös, en mene varmaksi sanomaan että tuoko se isoa tehonlisäystä mutta kyllä siinä jotain eroa pitäisi olla. Tässä jotain suuntaa antavaa, liian isosta kaasuttimestahan ei ole mitään haittaa sitten.
72cc - 18-20mm
90cc - 24mm on loistava kun säädät sen oikein. Ja edelleen vakioilmanputsari käy, älä osta powerfiltteriä äläkä pipercrossia tehon toivossa.

itse kun tilasin kiinan skootteriini gy6 motorista saksasta 90cc sylinteri ja kansisarjan niin siinä on kannessa imukanava 21mm jolloin eikö 21 kaasari olis paras vaihtoehto vai onnistuuko kuristaa pakeliitti tiivisteen kohdalta 24/21:ksi jolloin menis myös 24mm kaasari.
kantta en rupea ainakaan avartelemaan joten kumpi on parempi vaihtoehto koska onhan tuon isomman kaasuttimen sisällä imuläppä joka kyllä vähän rajoittaa isomman kaasuttimen läpi tulevaa seosta vaikka olis kaasu täysillä?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 17:01

Kertokaas mikä on ku kinkki käy normisti, mutta välillä pysättäessä sammuu eikä lähe ilman ryyppyä käyntiin? Kaasarina siis edelleenki PHBG.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 19:22

Mikähän on kun toi skoba ei tahdo 72cc vaihdon jälkeen kulkea kuin max. 20 km/h? Tuntuu kuin tukehtuisi tai mitään ei tapahtuisi kaasua annettaessa. Pysyy kuitenkin käynnissä. Ja kyllä se kuitenkin jonkin verran kiertää tossa keskijalalla,
Suuttimia on kokeiltu muutamia. Vakio 85 suuttimella ei oikeen kestänyt kaasua, joten vaihdoin 90. Sitten huomasin tän ongelman ja aattelin et sais liian vähän bensaa, joten kokeilin vielä 94 ja 96, mutta molemmilla toimii yhtä huonosti. Tuskin se ainakaan liian isosta suuttimesta voisi johtua? Joku 88 nyt olisi ainut vaihtoehto, mutta ero 90 suuttimeen ei ole kovin suuri.

Jotain ideoita mistä kannattaisi lähteä kattelemaan?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 19:36

Katoppas venojen säädöt ja sytytysennakko.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 19:38

Joo ne kyllä mielestäni katoin aika tarkkaan kun kokosin, että ei pitäisi niistä kummastakaan johtua.

EDIT: Eikun luin aluksi väärin, sytysennakko? Voiko sitä muka näissä säätää?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.4.2013 19:57

eagless kirjoitti:Isomman sylinterin kanssa voi harkita myös isompaa kaasutinta, jos on isoventtiilikansi myös, en mene varmaksi sanomaan että tuoko se isoa tehonlisäystä mutta kyllä siinä jotain eroa pitäisi olla. Tässä jotain suuntaa antavaa, liian isosta kaasuttimestahan ei ole mitään haittaa sitten.
72cc - 18-20mm
90cc - 24mm on loistava kun säädät sen oikein. Ja edelleen vakioilmanputsari käy, älä osta powerfiltteriä äläkä pipercrossia tehon toivossa.

itse kun tilasin kiinan skootteriini gy6 motorista saksasta 90cc sylinteri ja kansisarjan niin siinä on kannessa imukanava 21mm jolloin eikö 21 kaasari olis paras vaihtoehto vai onnistuuko kuristaa pakeliitti tiivisteen kohdalta 24/21:ksi jolloin menis myös 24mm kaasari.
kantta en rupea ainakaan avartelemaan joten kumpi on parempi vaihtoehto koska onhan tuon isomman kaasuttimen sisällä imuläppä joka kyllä vähän rajoittaa isomman kaasuttimen läpi tulevaa seosta vaikka olis kaasu täysillä?


no kumpaa kaasutinta suosittelette gy6motorilta 21mm vai 24mm niin pääsee tilaamaan?
tässä moottorin tietoja
90cc+isovena kansi
kireämpi nokka(tulee seuraavassa tilauksessa)
avarampi putkisto(tulee seuraavassa tilauksessa)
paremmin virtaava ilmansuodatin.(tulee seuraavassa tilauksessa)
Viimeksi muokannut eagless päivämäärä 9.4.2013 19:58, muokattu yhteensä 1 kerran