Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 16:43

Selvä. Ja sit viel jos joku osais sanoo kui kauan pitää sisäänajaa suurinpiirtei?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 18:03

Käyttelet vähä kotipihassa etkä ekoja kilsoja vedä ihan kierrokset tapissa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 18:36

Mulla meni nyt tosta etuvarista tuo pultti meni siitä kierteet, tai kampiakselista en tiedä, mutta kuitenkin se pyörii siinä ''tyhjää'' miten saan ton tosta pois? pitäiksö viedä johonkin liikkeeseen ku yrittänyt kaikkea eikä lähde irti )=

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 20:53

Hyvillä pihdeillä kiinni, vedät itseesi päin ja samalla kierrät auki.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 23:05

Kokeiltu, pihdit kiinni ja kaikilla voimilla itteänipäin ja yritin kiertää samalla mutta ei, ei vaan kun ei lähde ;D saa sitten myös nähdä miten nuitten kierteitten tekeminen tohon onnistuu sitten kun ton irti saan, jos saan..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.11.2012 0:45

Joku millä kampee takapuolelta, räikällä vääntää aukipäin. Tai sitten keino mitä en suosittelis, mutterin leikkaa osiin. Tässä täytyy kyllä olla sitten helvetin varovainen, ettei vedä kampuraan viiltoja, jos se olis vielä pelastettavissa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.11.2012 12:55

Jos mutteri pyörii akselin päällä jumissa, on yleensä siitä akselista jengat täysin sökönä. Vetäny jo lisäksi se mutterin jenga purseen siihen akselin päähän eikä lähde helposti irti.
Tosiaan mutteri osiin, tai sit jos se mutteri huilii yhtään taaksepäin ni siitä akselin päästä sais rälläköityä/viilattua sen pykälän veke

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.11.2012 12:56

Kelasin ihan samaa, mutteri paloiksi. pitää vaan olla niiin helevetin tarkka jos tohon hommaan ryhtyy. Noh yritän keksiä jotain. Jos en nyt saa niin varmaan jossain moposportissa saa sen jollain konstilla rahaa vastaan irti. kuitenki vasta 5tkm ajettu vakio niin ei viittis sitä lähtee vaihtamaan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.11.2012 20:39

onko suurempaa haittaa jos petilaakereihin pyyhkässee vaseliinia ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.11.2012 20:55

Anna mennä vain, ei tee pahaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.11.2012 18:13

mikä mahtaa olla speedfight2:sessa kun tyhjäkäynniltä vääntää reippaasti kaasua niin ampuukerran putkeen ja yläkierroksilla ei mittään ongelmaa sama toistuu aina tyhjä käynniltä kaasuttaessa??

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.11.2012 20:06

En jaksa selailla, ja omasta mopoiästä on jo pari vuotta.. Enkä ikinä omistanut skootteria.

Mutta semmoista lähdin kysymään että saakohan skoottereita tehostettua, samoin kun ratalliset mopot, että kiihtyy paremmin muttei kulje hirveesti?

Niinkuin esim. pieni ratas eteen taikka iso taakse?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.11.2012 20:12

riippuu skootterista et misson kuristus jos on putkessa viilata vähä isommaks nii kiihtyvyys/väänntö paranee jos variaattoris nii kokonaa prikka pois ja kevyemmt rullat ja jäykemmät kytkinjouset

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.11.2012 21:25

Mutta tällä tavalla myös huippunopeus kasvaa huomattavasti kiihtyvyyteen verrattuna.

Rattailla oli helppoa laskea nopeus ja lisätä kiihtyvyyttä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.11.2012 21:32

Käytännössä mahdotonta kasvattaa järkevillä keinoilla kiihtyvyyttä variaattoripelissä, ilman että huiput kasvaa. Toki huippunopeutta voi pudottaa nopeusrajoittimella.