Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 17:44

Jos vaikka ostanut mopon ja siinä on virivari, eikä tuossa puhuttu, että mikä vari kiinni.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 18:04

Lähinnä vaan tarkotin kun sanottiin että on vakiona 5,5g rullat jos on vakio vari. Varmasti siinä vakiona on vakio vari, jossa on 5,5g rulalt. Jos taas on mutueltu niin se on eri asia.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 18:22

Meinasin sitä ku rasse meinas että vakiona on 6-6,5g rullat :D Ettei osta liian painavia esim 5,5g.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 23:03

Joops kiitti jeesist:D Mut oisko mitää ideaa ostaa se stage6 kisa kytkin missä ois ne punaset jouset valmiiks. Ku mul on 98 malline roksi ja se kytkin muutenki vanha nii ajattelin jos laittasin sen kisakytkimen:D Jaja mistä kannatas tilata että sais halvalla? Tähä menessä oon tilannu kaikki kamani (n1000e) easypartsista:DDD Nii mietin jos teillä ois joku hyvä ehotus. Ja vaikuttasko se ns kisa kytkin paljo kiihtyvyytee:D Ku mietin onko järkeä ostaa koko kytkintä ku periaattees putken kans pitäs vaihtaa vaa jouset.....

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 23:36

Kytkin ei vaikuta tehoon mitenkään. Eikä siis kiihtyvyyteenkään. Ja jos se kytkin nyt ei oo järjettömästi ajettu ja kulunut, ni turha uutta on hankkia. Kytkinjousisarjakaan ei paljoo maksa n.15€.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.1.2012 1:01

Ennen kuin hommaat kytkimen, niin varmista, onko se 105-millinen (kaksi jousta, Roxit/Minarellikoneelliset vuoteen 2000 asti) tai 107-millinen (kolme jousta, Roxit/Minarellikoneelliset vuodesta 2000 nykypäivään asti). Jos kytkimesi on 105mm, niin 107mm "kisakytkimen" kanssa pitää hommata 107mm kytkinkello (mielellään jäähdytetty). Yleensä se kuitenkin vaihdetaan kisakytkimen kanssa, sillä vakio kytkinkello ei ole hyvä "kisakytkimen" kanssa. Ja kannatta harkita juuri tuota S6:n kytkintä tulevien virejen varalle, liikkellelähtö voi hieman parantua, suurin hyöty tosiaan tulee jo 70cc:n kera.
Ps. tuota tekstiäsi on melko rasittavaa lukea, pikanen muutos kirjoitusasuun ja kannattaa ennen kysymistä lukea tietopankkia, sieltä selvii monia ongelmia, ei täällä foorumilla tarvisisi jauhata samoista asioista jatkuvasti. ;) Jatkot kytkintopicissa, OT:n lopetan omalta osaltani.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.1.2012 15:31

rasssee kirjoitti:Joops kiitti jeesist:D Mut oisko mitää ideaa ostaa se stage6 kisa kytkin missä ois ne punaset jouset valmiiks. Ku mul on 98 malline roksi ja se kytkin muutenki vanha nii ajattelin jos laittasin sen kisakytkimen:D Jaja mistä kannatas tilata että sais halvalla? Tähä menessä oon tilannu kaikki kamani (n1000e) easypartsista:DDD Nii mietin jos teillä ois joku hyvä ehotus. Ja vaikuttasko se ns kisa kytkin paljo kiihtyvyytee:D Ku mietin onko järkeä ostaa koko kytkintä ku periaattees putken kans pitäs vaihtaa vaa jouset.....

http://www.scootzstore.fi

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.1.2012 23:09

Joops sanon vielä sen verra että on 98 mallinen ja kyllä siellä kolme kytkijousta oli sisällä:DDD mut iha sama...

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.1.2012 0:21

Täytyykö uutta tehariani käsitellä jotenkin(esim.hioa) ennen kuin maalaan sen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.1.2012 2:17

(Miks ees maalaat uuden putken? :s )

Mutta olishan se hyvä vetää vaikka 320 paperilla että pinta on karhee jollin maali tarttuu paremmin.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.1.2012 9:12

ite hionu aina teräsharjalla/80 paperilla. Mutta uutta putkea on turha maalata

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.1.2012 15:54

Haluan, että putki näyttää mahdollisimman originaalilta ja eiköhän se poliisi vähemmän ihmettele esim liikennevaloissa jos putki on musta kuin siniseksi kuumentunut leovince tarroilla ja hiilikuituänkällä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.1.2012 21:04

No empä nyt tiedä. Kyllähän noita kromiputkia on nykyää jo nii plajo, ja kiillotettuja kans. Vaikka ei olis ees tehari.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.1.2012 2:27

Kysympäs, että onko millaista eroa, jos hommaisi tuon S6 Pro Replican tilalle S6 Pro:n? Vireinä valurauta-70cc (TopPerformance Trophy), 19mm Dellorto, Malossi E5 putsari, Multivar, S6 SP-kytkin+S6 kytkinkello ja Polinin läpät. Kyseessä MBK Booster. Eli onko kannatavaa, kun ei tuosta Pro:sta kokemuksia ole? :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.1.2012 13:16

Kyllähän se mielestäni olisi kannattavaa kun tuo prohan on suunniteltu 70cc ja tossa sylkässäsikin on tehot melko ylhäällä niin pron luulisi olevan paras putki mitä saisi.