Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.7.2017 4:01

Retroilija kirjoitti:Ööö... Mitä? Kyseessä on nelitahtikone, et sä mitään tehopiikkiä näistä saa.

Joo siis ei mitään sellasta tehopiikkiä tai sellasta mutta yhtäkkii jakso vaa vetää viel hiuka enemmän ku normisti.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

23.7.2017 15:45

Noniin tarkoitus olisi ostaa nyt tälläinen 80cc plus kansi setti aliexpressistä: https://www.aliexpress.com/item/GY6-50c ... 286.A7wGRq .

Mitenkäs kun tuo on 64mm pitkillä venoilla ja jos minun vehkeessä on 69mm, niin käykö 69mm nokkapukki tuolle 64mm kannelle?

Sitten tulisi 1500rpm juoset ja suutin sarja 80-90.

Mitenkäs onko tuosta oranssista ns. tehopuolasta mitään iloa?

A9 nokankin ajattelin tilata... Paljonko näillä seteillä keräisi huippuja?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

23.7.2017 19:14

Koko nokkapukkia ei ole tarpeen vaihtaa, mutta keinuvivut täytyisi vaihtaa jos käytät eripituisia venoja.

Jos osilla ei ole kiire, niin käyppä esim osoitteessa wish.com ja hakusanaksi pistät 139qmb. Itse tilasin tuolta 47mm pyttysarjan 18€ + 7€ postit hintaan. Kesti tulla lähes 3 viikkoa, mutta halpa pyttysatsi.

47mm on siis 72cc ei 80cc kuten monissa paikoissa virheellisesti lukee. Tuolla sun linkissäkin. Noilla 72cc "virikansilla" mikä on tuolla linkissäsi, ei voita oikeastaan mitään verrattuna normiin vakiokanteen. Mun mielestä on vähän turha maksaa moisista, jos vakiokansi on käyttökelpoinen.

Suurtehopuola on oikeastaan tarpeeton hankinta. Eivät tosin tuolla wish.comissa kyllä maksa kuin muutaman euron.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

7.8.2017 19:30

Kertokaas fiksut mikä mahtaa kymco agilityssä olla kun tyhjäkäynti seilaa jatkuvasti ja täydellä kaasulla pätkii. Kyseinen rakkine tuli talouteen muutama päivä takaperin, siistissä kunnossa ulkoisesti ja ajettukkin "vaan" pikkasen alle 5000km. Seisonut ilmeisesti pidemmän aikaa käyttämättömänä, eli olisko kaasari jostain tukossa ja käy tosi laihalla? Nimittäin Ilmanputsarin jos irroittaa ni sit ei edes lähde käyntiin.

Ei nää kiinalaiset tietysti mitään raketteja ole, mutta varista on holkki tossa vaihdettu kurittomaan ja suutin vaihdettu isompaan, mutta kulkee vaan aikalailla tasan 50 mittariin. Kaverilla aikoinaan kurittomalla holkilla samanlainen rakkinen kulki jotain 60 pintaan oikeaa nopeutta ja kiihtyi huomattavasti paremmin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.8.2017 17:12

Moikka.
Tässä rankalla kädellä baotianista tehty kunnon rotta henkinen katteeton skoba.

Mopoon asennettu 70 sylinterisarja, 92 pääsuutin, 6,5g dr pulleyt sekä putki avarrettu. Näillä setupeilla ottaa tasasella sen 62kmh sigmaan.

Ajattelin josko laittaisi suuremman kaasuttimen, imukaulan ja avartaisi hieman dremelillä imu- ja pakoaukkoa. Mitä kaasutinta suosittelette? Voisiko tuohan laittaa jonkun missä ei ole automaattiryyppyä ja tuota helvatan alipaineimua..?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

26.8.2017 21:04

Ilmonz kirjoitti:Moikka.
Tässä rankalla kädellä baotianista tehty kunnon rotta henkinen katteeton skoba.

Mopoon asennettu 70 sylinterisarja, 92 pääsuutin, 6,5g dr pulleyt sekä putki avarrettu. Näillä setupeilla ottaa tasasella sen 62kmh sigmaan.

Ajattelin josko laittaisi suuremman kaasuttimen, imukaulan ja avartaisi hieman dremelillä imu- ja pakoaukkoa. Mitä kaasutinta suosittelette? Voisiko tuohan laittaa jonkun missä ei ole automaattiryyppyä ja tuota helvatan alipaineimua..?

Päivitä ihmeessä ihan normaaliin luistikaasariin.. tehohyötyä tulee varmasti ja ei tarvitse tapella sen saatanan kalvon kanssa. Tilaat ebaysta 21-22mm kaasarin ja teet sille kaasuvaijerin

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.9.2017 20:27

Mikä on 90cc botski vikana ku kulkee vaa 70
90cc narakun setti pirinokkakselil 21mm kaasari
vakio vp prodigy power kytkin
3x 8.8g vakiorullat,
vakio perät vakio putki
saa tarjota pidempiä perävälejä ja "teho" putkee,
kiihtyy kyl vitun hyvin mut joo

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.9.2017 6:34

Ei mitään vikana.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.9.2017 0:30

Onkos täällä kuinka monella 125 kinkkejä? Ite tuli haettua mopo solikka johon runkoon muokattu moottorin kiinnikkeet päin helvettiä ja lisäks kulkee sen 75km/h. Vähän kyllä säädöt hukassa mutta silti.

Sitten kanssa sähköjä mietin toiseen vehkeeseen. Staattorilta punamusta ja sinikeltainen cdille josta ne lähtee puolalle, ja maajohto rungosta moottoriin. Pitääko muutakin olla että kipinä löytyy? Tarviiko vetää staattorilta keltainen ja valkoinen cdille ja siitä jännitteensäätimelle? Vai tarviiko niitä kahta kytkeä lainkaan? Nyt ihan rautalangasta saa vääntää niin yksinkertaiset sähköt kuin vaan saa että moottori käy mitään muuta en vaadi.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

7.9.2017 16:06

naata22 kirjoitti:Mikä on 90cc botski vikana ku kulkee vaa 70


Perävälitykset loppuu kesken ja varista myös välitykset?

Oon ajanut kerran kurittomalla vakio fudella joita tuotiin hetken aikaa suomeen vahingossa joka kulki n. 65 tasaisella ihan sellaisenaan. Alkuun ei hirveesti kiihtynyt mutta 45-50kohdalla alkoi kiekat nousemaan ja mopo ottamaan jenkaa ihan kunnolla mittarin mennessä yli asteikon :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.9.2017 20:56

Jaahas, nyt alkaa loppua huumori tuon ruohonleikkurin kanssa. Kyseessä on perus 139QM (Znen).

Ongelman nimi on se, että tuo tykkää syödä hihnoja. Varikopan sisälle on kaikki osat vaihdettu, eli koko kytkinpakka ja etuvariaattori ovat uudet. Kaikki pinnat on hifistelty, hiottu ja putsattu moneen kertaan, mutta hihnoja vain tuntuu menevän. Kaikki hihnat ovat siis tähän mennessä palaneet ulkopinnastaan (asentajaan päin oleva kylki) ennen lopullista katkeamistaan. Yleensä ovat kestäneet muutaman kilometrin, mutta viimeisin kesti sentää satasen verran. 669-pitkää hihnaa olen tuolle kulkineelle ruoaksi tarjonnut, kun sen pitäisi googlen mukaan noihin "short-case" kopallisiin kuulua.

Voisikohan tuollaisesta olla mennyt kytkinakseli käyräksi? Muuta ideaa en enää päähäni saa, kerta kaikki osat on jo kertaalleen vaihdettu. En ainakaan tuosta akselista klappia löydä, eikä vaihteiston stefakaan ole vuotanut. Silmämääräisesti arvioiden tuo kyllä näyttää ihan suoralta. Jostain syystä tuo kytkin tahtoo myös pullauttaa stefansa ulos. Niitä on nyt liimailtu pohjaan silikonilla ja pikaliimoilla, mutta ei tunnu pitävän. Toisaalta, eihän noihin täydellisen sivuttain pyöriessääin pitäisi ottaa voimaa pitkittäissuunnassa ollenkaan.

Onko samantyyppistä ongelmaa tullut kellään vastaan?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2017 19:28

moikka kysyisin kun minä ja iskä yritettiin löytää cdi boksia skootterista eli baotian fude sportista mutta ei löydetty osaisko joku kertoa ihan tarkalleen missä kohtaan se on ja yritettiin virittää sitä mutta ei saatu viritettyy skootteri kulkee vaan melkee 30-40 km

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2017 8:59

Monessa mallissa cdi on akkukotelossa. Ei kaikissa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

22.1.2018 22:12

Hei ois tälläinen kymysys että ku tein konerempan futteen nii nyt kun laitan nokkaakselia paikalleen nii se nokkaketju tuntuu tosi kireältä eikä se men kunnolla nokka-akselin rattaisiin. Ja nokka-akselin rattaasta kauempi laakeri ei osu sinne minne sen pitäs mennä ja koko nokka-akseli on vinossa.

Jos joku sai selvää mitä selitin niin auttakaa :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

22.1.2018 23:36

Oletko ottanut ketjukiristimen pois pytystä? Sen jännitys täytyy myös vapauttaa poistamalla kiristimen jousi ja siirtämällä kiristimen keskitappi alkuasentoon kun se laitetaan takas pyttyyn.