Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.10.2012 0:43

Juuh kapulahan se voi tässäkin olla, tiedä näistä.
Pitää huomenna rasvailla.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.10.2012 0:50

Osaisko joku sanoo mikä vika tuli MBK Boosteriin kun avasin siitä koneen vaihdoin uudet tiivisteet , kampiakselin, männän, ja laakerit ja nyt kun kasasin koneen niin toimi aluksi hyvin, kävin sitten kokeilemassa ja ajoin noin 500m kunnes rupesi poksumaan ja ampui putkeen... Vaihdoin sitten uuden tulpan ja sitten taas toimi hetken ja sitten taas sama ongelma.. Sitten ilmeni sellanen vika että kipinä katosi ja antoi aina hetkellisesti yhden pienen kipinän, nyt kokeilin toista cdi boksia ja puolaa, toimi taas hetken mutta sitte taas rupes ampuu putkeen ja ei lähe käymää eikä anna kipinää... Mikä voisi olla vikana?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.10.2012 1:41

staattori uusiks vaa

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 1:26

nyt tuli mopediin pienimotoista onkelmaa: Ei tarttaa. Kipinä tulee, bensaa tulee(tiettävästi), kansitiiviste ehjä pytyssä ei tuntunut naarmuja kun otin sylinteriknnen pois. Ja kone pyörii normaalia nopeammin. Epäilen tällä hetkellä leikkaumaa tms. mutta ehkäpä teillä olisi jotain? :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 1:39

Leipomiselta kuulostas. Ota pytty pois ja kato issä kunnossa mäntä ja renkaat on.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 8:43

Noniin! otin sitten äskettäin (07:30) tuon sylinterinkin pois. Sieltähän löytyi semmosetkin jälet että huhhuh. nojoo ihmettelen kun jäljet ovat imupuolella. Normaalisti laihalla käydessä leikkaili pakopuolelta. Ja männästä ikäänkuin on lähtenyt paloja.

Tuossa aika samankaltainen tapaus: http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=fi& ... =133&ty=59

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 11:29

Noh, johtuuko leipominen laihalla käymisestä vai mistä, sitä ei tiedä. Kyllä se sitte nappaa kiiinni kun niin aikoo, oli sitte kyseessä imu tai pakopuoli. Uutta mäntää ja pytty kuntoo, sitte selvität mistä leipominen johtu.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 14:40

Voi olla että esim hiekkaa tjsp paskaa päässyt pyttyyn ku muistelisin että imupuolelle kun tulee jäljet niin just tulis jotaki ylimäärästä pyttyyn. En mee varmaksi silti sanomaan

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 19:14

Tuo on kyllä totta. tullut hanskasta? kun olen käynnistänyt pitämällä kättä Ikäänkuin kuristimena. Sylkässä ei niinkään pahaa naarmua ollut taitaa hoonaamalla selvitä. Laihalla en uskoisi bensapuolen käyvän koska neula on alimmassa lovessa. Epäilen liian suurta ilman saantia koska pääsuutin on alta 70 ja paikallaan on vapaavirtaussuodin ja vakio on ehkä hiukan kurstava

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 20:23

tarkista että kampiakselissa ei ole väljää ja uus mäntä , talventullen suosittelen isompaa suutinta.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.10.2012 23:15

nomad- kirjoitti:Laihalla en uskoisi bensapuolen käyvän koska neula on alimmassa lovessa. Epäilen liian suurta ilman saantia

Siis mitäh? Ja jos oot ennen suodatinosaa pitäny kättä, niin ei se mitään haittaa. Tai sitten on sellanen putsari että päästää kaikki muutkin läpi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.11.2012 0:12

Osaisko joku nyt äkkiseltään sanoa minkälaiset kierteet tuollasessa soliferin perus xtr50(vai mikäs se nyt onkaan) skootterin peileissä on? Vasemmalle tarvis uus peili hommata kun vakio on aika onneton :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.11.2012 20:32

nomad- kirjoitti:Laihalla en uskoisi bensapuolen käyvän koska neula on alimmassa lovessa. Epäilen liian suurta ilman saantia koska pääsuutin on alta 70 ja paikallaan on vapaavirtaussuodin ja vakio on ehkä hiukan kurstava

Öh okei!?
Jos mopos saa liikaa ilmaa, se käy laihalla.
Myös tuo yhdistelmä kuulostaa hyvin epäjärkevältä, eli suutin äkkiä isommaksi.
Vapaavirtaussuodattimen (powerfiltteri?) jälkeen yleensä saa pistää jotain 10-20numeroo isomman suuttimen koska virtaa nii paljo helpommin

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 16:17

Kuin paljo pitäis sisää ajaa alakerran vaihdon jälkee? Ja jos skootteri saa liikaa öljyy niin eiks se vaikuta siihe et ei nosta kierroksii kunnol, savuttaa iha törkeesti ja röpöttää?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.11.2012 16:34

Kyllä, ja kuullostaa muutenkin todella nuhaiselta. Yleensä skootterit ovat hyvin tukossa kampuran vaihdon jälkeen, koska asennusöljy nousee kampikammiosta seoksen mukana palamaan.