Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 18:34

Jeps hieman aika paljon rikkaammalla kävi mitä olisi pitäny. Kyllä se ihan hyvin käyntiin lähti ym.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 18:47

Jos rikkaammalla käy niin enemmän putki kuristunut. Taidat tarkoittaa kuitenkin että laihalla käy..

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 19:00

Eiku sillo on katti lähteny, niiku tuossa edellisellä sivulla skepuloitiin ;) Eli putki tukossa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 19:07

Tulppa oli ihan öljyinen, kun avasin. Tulppa oli muuten kahvin näköinen. Eikō sen oisi pitäny olla maitokahvin värinen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 19:11

Sellane vaalee kahvi, maitokahvi. Itellä on aina ollu vähä tummempi ja tos AC skodessa vähä öljynekii, tyykkä voitelusta noi ilmajäähyt :)

Anna olla rikkaal jos toimii ja kulkee, ite käytän nii rikkaal ku viittii rötäystä kuunnella, vaik syö vähä enemmi öpöä, ni eipähä tuu leipomisia ja kestää kenkää :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.1.2012 19:53

Ei nykyään noihin eristeen väreihin kannata mitenkään hulluna luottaa ja tehdä kovin suuria johtopäätöksiä seoksen suhteesta, kun bensassa ei ole enään lyijyä. Olenpa nähnyt maitokahvin värisen tulpan, josta oli sivuelektroni sulanut pois ylikuumumisen takia.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.1.2012 22:38

Noniin, putki mönkijään valmis. Tässä tuotos:
Kuva
Mitäs porukka mieltä? Mukavasti jaksaa vääntää 7500rpm+, tehopiikki ilmeisesti +11.000rpm?
Vielä en ole saanut testattua potentiaalia variaattorin säädöistä johtuen, mutta mitä veikkaisitte tehoalueeksi noin? Alkukäyrän paksuus on tasan sama kuin Stage6 Racing 70cc pytyssä, eli luulisi olevan optimaalinen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.1.2012 22:45

Ai onko tuo itse kokonaan väännetty putki vai muokkasitko jotain valmista putkea? Jos on itse väännetty niin millä helkutilla sait tommoset mitat paisarille :D Jos tuo kohtuudella toimii(taitaa toimiakin) niin sanon että tuossa luulisi tulevan pirunmoinen piikki ja korkealla. Ja ei minkäänlaista vääntöä tehoalueen alapuolella. Tehoalue melko varmasti yli kymppitonni.. :D Tarkemmin voi veikata jos kerrot putken pituuden ja pakoaukon asteet.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.1.2012 22:50

Valmiilla kartioillahan tuo on tehty, 0,75mm pellistä. Vähän sinnepäin, kaverin kanssa väsättiin. Mutta tuli siitä yllättävän hyvä. Yllättävän hyvä vääntö verrattuna tuohon tecnigas quadderiin, joka on tähän verrattuna täyttä paskaa. 3,5g rullat, Koson virivari, kevlar-hihna, Hebo N kytkin, n. 150% vastapainejousi ja 8k rpm kiekoilla irrottavat kytkinjouset. Näillä mennään huomenna, katsotaan miten lähtee :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.1.2012 23:06

Itse olisin pistänyt alkukäyrän avautumaan aikasemmin, ettei alkukäyrän ja alkukartion välillä ole niin isoa porrasta.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.1.2012 23:31

Nuo mitat ovat kotoisin blair exhaust ohjelmasta, tosin pientä sekoilua sattui matkalla... Mutta eiköhän tuo pelitä, vapaalla kun vingutin niin alkoi ääntä lähtemään 10k eteenpäin ja pätkiminen alkoi 14k kohdilla johtuen lähes vakiosähköistä. Racing CDI auttoi hieman asiaa, ilmeisesti säätää ennakkoa kovemmille kiekoille sopivammaksi. No, katsotaan. Eiköhän tällä setupilla saada mönkijä lähtemään ihan kohtalaisen rivakasti.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.1.2012 22:03

Joo elikkä ostin pro replican aeroxiin. Millane vp-jousi pitäs laittaa (40%?) ja minkälaiset rullat ois hyvät? Tällä hetkellä kiinni 5.0 (vakio on 6.0 tai 6.5) ja löytys vielä 4.2gr malossin rullat...Oisko ne 4.2gr paremmat? Ja saako roksii niitä kiinnityspultteja (ne mitkä yhistää putekn ja pumpun kannen) nii löytyykö vaikka clas-ohlosonista tai jostai moto.netistä:D Ja paljonko muuttus tehot jos nyt on vakioputki, hukkistukittuna ja 5.0 gr rullat ja huiput on noin 66.. Jos ny laitan pro replican, +40% vp-jousen ja 4.2 gr rullat kulkisko 80?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.1.2012 22:08

Laita malossin punaset jouset variin, eli +50% vp-jousi ja kytkinjouset. Rullat saa olla n.1g kevyemmät kun vakiot. Ja kyllä se varmaan 80 menee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 15:51

Kulkee 80 ja ehkä 85 hyvällä tuurilla, ja pultteja saapi motonetistä siitä kilotiskiltä, pari pulttia maksaa n. 20 snt :D Ja roksissa on vakiona 5,5g rullat jos vakio vari ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.1.2012 17:36

temeee. kirjoitti:Ja roksissa on vakiona 5,5g rullat jos vakio vari ;)

Mitäs muita vareja voi olla vakiona.... :roll: