Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.6.2017 16:19
Virtalukko kunnossa? Pääsulake?
16.6.2017 22:11
Pääsulake kunnossa, uusi virtalukko tilauksessa jospa auttais
25.6.2017 22:05
Vika oli virtalukossa. Nyt skootteri toimii ja lähtee käyntiin, mutta lämpimänä käy huonosti ja kiihdytyksessä booaa. Seosruuvia säädetty joka suuntaan, ei vaikutusta. Seosruuvia ei muuten saanut säädettyä muuta kuin kikkailemalla, kun sen pää ei ollut taltta eikä risti? Mikä tämän tarkoitus?
25.6.2017 23:17
Seosruuvi vaikuttaa vain ja ainoastaan tyhjäkäyntipiiriin. Sillä hienosäädetään tyhjäkäyntisuutinta. Mihinkään muuhun se ei vaikuta.
http://aijaa.com/5mSsqk
26.6.2017 13:11
Noniin, kiitoksia neuvoista. Kutakuinkin melkein kunnossa, mutta edelleen skootteria vaivaa tehottomuus, eli kiihdyttäessä ei ota kierroksia ja alkaa hyytymään. Ylämäkeen varsinkin kulkee kävelyvauhtia ja alamäkeem 30km/h. Venat katsottu ja ok. Kaasutin avattu ja puhdistettu. Jalalla kiertää hyvin mutta ajaessa ei
26.6.2017 15:41
Bakeliitti ehjä ? Imuvuotoja ? Mulla on hajonut monta bakeliittia. Pari tapausta :
http://i10.aijaa.com/b/00606/13906617.jpg *
http://i10.aijaa.com/b/00616/12066121.jpg50cc pytyllähän nämä on kyllä aina ylämäissä onnettomia laitteita.
26.6.2017 20:53
Ehjä oli, ainostaan kuminen tiiviste vähän kärsinyt ja poikki. Korjasin tiivistemassalla, mutta ei juuriikaan hyötyä ollut.
26.6.2017 22:42
Noissa tiivistemassoissa kannattaa olla tarkkana, Esim gasketin punaisessa lukee ettei se kestä bensiiniä.
Varmista vielä, ettei imukaulassa ole sellasia murtumia, jotka aiheuttaa imuvuotoa. Kaasarin kalvoa kannattaa aina venytellä tarkistuksessa. Nuppineulan varren paksuinen reikä riittää aiheuttaan toimintahäiriöitä.
28.6.2017 20:28
Nyt menee kummaksi
vaihdoin uuden imukaulan ja bakeliitin, eikä vaikuttanut mitenkään. Kaasarin kalvokin hyvä ja ehjä. Paikallaan kierräättää toimii paremmin, mutta liikkeelle lähdettäessä tuntuu, että alkaa ns rajoittamaan heti nopeudessa ja edes alamäkeen ei kierrokset nouse. Todella erikoinen, vaikka samanlaisia kiinalaisia itselläkin ollut kymmeniä
E: nyt ollaan niin lähellää ratkaisua! Otin ilmanputsarin irti kaasarista ja lähdin testaamaan, niin lähti kuin hauki rannasta?? Missä siis vika?
28.6.2017 21:47
Mikä pääsuutin ?
Onko putsari tukkoinen ?
28.6.2017 23:10
Kävin ajelemassa ja hyvin tuntu toimivan ilman putsaria. Pääsutin pitääpi tarkistaa. Kokeilin myös niin, että otin ilmanputsarin kannen ja vaahtomuovin pois, että ainoastaan olisi tyhjä ilmansuodatin kotelo. Heti lakkasi toimimasta, vaikka kaasuttimessa oli kiinni vain ilmanputsarin kuminen osa ja tyhjä kotelo.
E: pääsuutin 78
11.7.2017 20:10
Tarkoitukse myydä mopo pois isonkulutuksen ja ajomatkan vuoksi... Toimiiko kyseiset värkit talvella? Ja uskaltaako näillä ajaa kesähelteellä?
Tarkoituksena olisi ostaa 82cc pytty satsi! Tarvitseeko ja kannattaako ostaa isoventtiilikansi ja onko ebayssä myytävät A9 nokat hyvä vai onko huippujen liisäntyminen pieni?
12.7.2017 12:00
Kannattaa pohjustukseksi lukea topikin aloitusviesti sekä -Zone-:n ansiokas postaus edelliseltä sivulta.
13.7.2017 11:25
Morjes! Tos skobas on hyvin outo ongelma. Ennen kun huudatti keskijalalla täysiä joku 30sec putkee ni skoba rupes kulkemaa semmoset 65-70km/h mittarii, mut tosiaa ajossa ei tullu sellasta "repäsyä". Nykyää ku keskijalan joku jonne potki paskaks ni ei sa millää sitä repäsyä. Mikä avuksi et sais sellasen repäsyn ajossa?
13.7.2017 12:47
Ööö... Mitä? Kyseessä on nelitahtikone, et sä mitään tehopiikkiä näistä saa.