Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

3.11.2012 15:24

Voi olla, mutta joku kerto saaneensa Pro Replican(?) säätöihin Stage6 mediumilla (tai softilla).

Re: Tekniset ongelmat

3.11.2012 15:26

Itse olen juuri laittamassa 50% kytkin jousia ja Stagen medium vp jousta, sitten nähdään :D

Re: Tekniset ongelmat

3.11.2012 18:41

Virivariaattorilla (ainakin multivarilla) on todettu että pitää olla n. 1g painavemmat rullat mitä vakiovariaattorilla että kiertää samoilla kierroksilla. Eli multivarissa 5g rullat vastaa noin 4g rullia vakiovarissa. Ja mulla oli alakiertosella tehoputkella multivarilla jotku 5,8g melko hyvät, niin veikkaisin että proreplicalla pitäis olla multivarilla jotku 5g tai vähän alle. Kummiskin kokeilemalla etsit semmoiset rullat että kylmällä koneella kiertää liian korkealla, mutta kun vari lämpenee niin kierrokset laskevat sopivalle tasolle. Rullat on liian painavat silloin kun ottaa kunnon piikin/alkaa kiihtyä selvästi paremmin vasta 40-50 vauhdissa. Jos piikki häviää kokonaan koneen lämmettyä, sillon vika on luultavammin kaasarissa. Todennäkösemmin liian iso suutin koska jos suutin olisi liian pieni niin sen pitäisi kulkea paremmin kun lämpenee, mutta jos on sähköryypyllinen kaasari niin liian pieni suutin voi myös aiheuttaa sen että lämmettyään ei jaksa enää vetää..

onnea vaan säätöihin, itellä se oli ainakin niin hankalaa ettei siitä ottanut hullukaan selvää. Joku aika sitten huvikseen kokeilin taas laittaa teharin kiinni ja eipä ne ongelmat ole odottamallakaan hävinneet näköjään. Aluksi vain pätkii ja röpöttää, seosruuvia sai laihentaa ja tuntui kuin vaatisi pienemmän suuttimen kuin vakioputki. Sitten kun röpötys loppuu jonku ajan päästä, kulki pari kiihdytystä loistavasti, sitten hyytyy. :D Luultavasti olisi viisasta vaihtaa ainakin kaasari käsiryypylliseen dellorttoon niin pääsisi noista joistain kirouksista eroon.. vakioputkella tuo nyt toimii hyvin, mutta teharilla ei sitte millään.

Re: Tekniset ongelmat

3.11.2012 22:51

joo o.
Ajelin tossa äsken vesisaattessa ja mopo alkoi toimia suhtkoht normaalisti eli sai piikin jonkun 2000rpm jälkeen liikkeelle lähdöstä ja jaksoi vetää aika nätisti, mistähän johtuu että toissapäivänä ajaessani mopo ei saanut piikkiä juurikaan ja ei toiminut "täydellä teholla" näin on käynyt joskus ennenkin esim. kerran vesisateessa mopo tavallaan "sekosi" ja kulki varmaan 10-15km/h kovempaa mitä yleensä meni omaan mittariin suoralla 90km/h+ kun normaalisti mittari näytti 75-80km/h, pitää muistaa kuitenkin että mittari kusettaa mutta ero oli silti havaittavissa :roll:

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 17:13

No se on keewayn ja cpi:n kirous, mulla oli nimittäin aivan sama homma että vesisateella kulki huomattavasti paremmin :lol: mustan magian lisäksi vaihtoehtoja voi olla että suutin on liian pieni, mutta vesisateella ilma on kosteaa niin kone käy rikkaammalla ja kulkee paremmin, tai sitten sateella variaattori jäähtyy paremmin ja kiertää vähän korkeammalla joka tarkoittaa että rullat ovat liian painavat. Mutta jos se kerran kulki kovempaa niin veikkaan tuota suutinta koska variaattorin säätöjen ei pitäisi juuri vaikuttaa huippunopeuteen ellei ne ole ihan pielessä.

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 17:19

Mulla on tällä hetkellä 70 kokoinen suutin ja ainoastaan tehari kiinni ja se vakio suutin oli 46 kokoinen! 8o Vaikea usko että olisi liian suuri suutin... 63 suuttimellla toimi päivän. :eek:

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 17:22

Siis tarkotin että sulla voi olla liian pieni suutin. Koita 72 ja 75 toimiiko paremmin.

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 22:17

njuu täytyy testailla. Just puhkes rengas...

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 22:42

Toi vituttaa aina, itellä pasahti viime alkutalvesta kesänakki takaa ja oli todella hauska ajaa kotiin kun rengas vain "luisti" vanteella :D

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 23:01

ei hirveesti kannatta ajella vanteella ;) mut kyllähän se "syö" varsinkin ku on menny nyt 2 kertaa about 1kk aikana... :paha: :paha: :paha:

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 23:40

Palezu, miten ois jos laittaisin 90 suuttimen ja powerfilterin (ei löydy muuta) mitä luulet oisko sopiva? onhan se kyllä aika iso jos miettii että vakio on 46 :o mut kai se vapaa virta sen vaatii?

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 23:45

LuumuCPI kirjoitti:ei hirveesti kannatta ajella vanteella


Ei se vanne siitä lyhyestä matkasta minneen kärsinyt, on se kumi kuitenkin sen verran kovaa ettei ihan lytyssä ollut.

Re: Tekniset ongelmat

4.11.2012 23:59

Älä powerfiltteriä laita, pidä vaan se vakioputsari jos vaihtoehdot on se tai powerfiltteri.

Mites, onkos Palezu koittanu sitte varikoppaan tehä jäähyreikiä, ja vaikka hankkia jäähdytetyn kytkinkellon, parantaisko se sitten variaattorin toimintaa kun ei kuumenis?

Re: Tekniset ongelmat

5.11.2012 0:13

LuumuCPI kirjoitti:Palezu, miten ois jos laittaisin 90 suuttimen ja powerfilterin (ei löydy muuta) mitä luulet oisko sopiva? onhan se kyllä aika iso jos miettii että vakio on 46 :o mut kai se vapaa virta sen vaatii?


Ei mitään powerfilteriä eikä muutakaan vaparia. Vakioputsari on paras ja todettu hyväksi vielä 90cc:lläkin. Mulla oli silloin teharin kanssa vakioputsarista se kuri otettu pois ja suutin piti olla tällöin 75-85 väliltä mutta ei se oikeen millään suuttimella toiminu hyvin..

Reetuhai porasin mä varikoppaan jäähyreikiä ja totesin ettei auttanu mitään. Jäähdytettyä kytkinkelloa en nähnyt tarpeelliseksi kun vakio kellossa ei ole minkäänlaisia lämpenemisen yrityksen jälkiäkään. Parhaiten toimi se että laitto sellaset rullat millä se kylmänä huusi liikaa mutta lämmettyään laski sopivalle tasolle, mutta ei se siltikään vielä täydellinen ollut ja se lämmittäminen oli rasittavaa kun sai pari km huudattaa että muuttu sopivaksi :D

On se ongelma tuolla vakioputkellakin tallessa, se vain ei ole läheskään niin rasittava kuin teharilla. Vakioputkella kylmänä liikkeellelähdössä hyökkää eteenpäin kuin moottorikelkka mutta koneen lämmettyä lähtee luuskasti liikkeelle. Muuten kiihtyminen pysyy samana lämpimälläkin koneella. On se uskomatonta miten yli vuoden jälkeenkään tuota ongelmaa en ole saanut kokonaan ratkaistua :lol:

Re: Tekniset ongelmat

5.11.2012 0:26

Jos uskaltaa, niin vois olla mielenkiintosta tietää mitä se tekee jos ei ole varikoppaa ollenkaan. Että johtuuko se lämpenemisestä vai mistä.