Virivariaattorilla (ainakin multivarilla) on todettu että pitää olla n. 1g painavemmat rullat mitä vakiovariaattorilla että kiertää samoilla kierroksilla. Eli multivarissa 5g rullat vastaa noin 4g rullia vakiovarissa. Ja mulla oli alakiertosella tehoputkella multivarilla jotku 5,8g melko hyvät, niin veikkaisin että proreplicalla pitäis olla multivarilla jotku 5g tai vähän alle. Kummiskin kokeilemalla etsit semmoiset rullat että kylmällä koneella kiertää liian korkealla, mutta kun vari lämpenee niin kierrokset laskevat sopivalle tasolle. Rullat on liian painavat silloin kun ottaa kunnon piikin/alkaa kiihtyä selvästi paremmin vasta 40-50 vauhdissa. Jos piikki häviää kokonaan koneen lämmettyä, sillon vika on luultavammin kaasarissa. Todennäkösemmin liian iso suutin koska jos suutin olisi liian pieni niin sen pitäisi kulkea paremmin kun lämpenee, mutta jos on sähköryypyllinen kaasari niin liian pieni suutin voi myös aiheuttaa sen että lämmettyään ei jaksa enää vetää..
onnea vaan säätöihin, itellä se oli ainakin niin hankalaa ettei siitä ottanut hullukaan selvää. Joku aika sitten huvikseen kokeilin taas laittaa teharin kiinni ja eipä ne ongelmat ole odottamallakaan hävinneet näköjään. Aluksi vain pätkii ja röpöttää, seosruuvia sai laihentaa ja tuntui kuin vaatisi pienemmän suuttimen kuin vakioputki. Sitten kun röpötys loppuu jonku ajan päästä, kulki pari kiihdytystä loistavasti, sitten hyytyy.
Luultavasti olisi viisasta vaihtaa ainakin kaasari käsiryypylliseen dellorttoon niin pääsisi noista joistain kirouksista eroon.. vakioputkella tuo nyt toimii hyvin, mutta teharilla ei sitte millään.