Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.10.2012 23:27
Ei tosissaan kierrä.. Tuo kiertää hirveellä vingutuksella ehkä 12,5k rpm.
4.11.2012 19:01
jeredd kirjoitti:Olis tarkoitus hieman piristää slideriä.
Pytyksi oon suunitellu malossin 70cc sporttia, malossin multivaria, kaasarina toimii 17,5mm lortto, putkiloksi joku leovince taikka stagen pro replica. Tiestysti tulee jtn pientä palikkaa kuten malossin hiilikuitu läpät ja vapaa virtaus putsaria.Mikä kytkin olisi kyseiselle kokoon panolle hyvä? kytkin kelloksi tulee narakun r-vent joka tuola hyllyssä lojuu..Onko järkeä laittaa kyseiselle kokoon panolle kevlar hihnaa vai kestääkö vakio?
Tutustuppa tietopankin artikkeliin
Minarellin viritysasteetIhan ensimmäiseksi unohat Leovincen, se ei ole edes vaihtoehto. Putkeksi vaikka Stage6 Pro, yksinkertaisesti parhaimpia putkia Sporttivireille. Jos suinkaan voit, älä laita Malossin Sporttia, kuullema laiskimpia 70cc pyttyjä, tilalle vaikka Polini Sport, TopPerformance Trophy jne. Kytkimeksi Stage6 Sport Pro tai jos haluat kunnollisen säädettävän, niin Stage6 Torque control, tai sitte Hebo Racing. Vakiohihna ei kestä, tilalle vaa kewlarhihna. Ilmanputsariksi erittäin suositeltava ois joku koteloitu, kuten Malossi E5 tai Polinin.
Jos jotain pientä haluat, niin laita samaan läjään mukaan S6 imukaulasetti, siihen nimittäin menee Roxin läppärungot ja imukaulat. Sen kanssa suosittelen Roxin kuristamatonta vakioimukaulaa, kaasarin saa sen kanssa kunnolla ja jämäkästi kiinni.
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 4.11.2012 23:16, muokattu yhteensä 1 kerran
4.11.2012 22:55
Sekä jos jostain löytää Roxin perävälit, vakiotkin, niin olis hyvät, kun vakiothan on Slidukassa niin lyhyet?
Mun mielestä myös toi Naraku kuulosti niin pahalta, että unohda se suosiolla, mielummin vakiokello.
6.11.2012 21:49
Morjens. Aattelin kysästä että kumpi putki sopis paremmin
http://www.pmtuning.co.uk/pm-tuning-x-t ... -50cc-70cc vai
http://www.pmtuning.co.uk/yasuni-z-powe ... ontal-50cc Putki tulis Roxiin (mbk nitro) tällä hetkellä vireinä on porautettu pytty, stage 6 vari, ja tulossa stage 6 hard vp jousi ja stage 6 hard kytkin jouset ja motorforce kisa kytkin, ja motorforcen kisa sytytys puola. ja minkä kokonen suutin tarvis ostaa? kun haluis viel vähän tehoa lisää tosta laitoksesta
Kiitos avusta jo etukäteen
Edit: ja 4,5grammaset rullat
6.11.2012 22:24
Eka putki on kyllä helvetin oudon näkönen... Suosittelisin kuitenkin Stage6 Pro Replicaa, se on tällä hetkellä tehokkain vakiopytylle hyvin sopiva putki.
Ja virejä ei ole kytkin, jouset, rullat, porautetusta pytystäkin tulee niin minimaalinen teholisä etten sitäkään viritykseks laskis, eikä toi puolakaan varmaan mitään tehoa tuo, ainakaan että huomais.
Kerros nyt, että haluatko vaan tehoa, vaiko siis mitä haluat siltä vehkeeltä.
6.11.2012 22:42
No tehoa ja kiihtyvyyttä
huiput ei siis ole itselle tärkeimmät vaan se kiihtyvyys. Tiedän kyllä että replica on paras vakiopytylle, mutta ajattelin vain kun tässä talven aikana varmaan viilaan tuota pyttyä ja ensi talvena luultavasti uusi pytty ja alakerta jos on rahaa.
mutta en sitten taas jaksaisi ostaa uutta teharia kun replica ei kuulemma ole niin hyvä enää 50cc polini racing pytyn kanssa
6.11.2012 22:47
Ei toi Yasuni Z:kaan mikään optimaalinen enää ole. Mutta kerros nyt sitet vähä mitä pyttyä aiot hankkii?
Jos hankit jotain tehokkaampaa pyttyä, 70cc:tä, niin voithan sä samantien ostaa Pron. Tai vaihdat sitte virityksen lomassa. Pro vois kuitenkin olla ihan hyvä vaihtoehto tossa tilanteessa, jos aiot virittää.
Pro on hyvä Sportti 70cc:llä, ja vakiopytylläkin se pitäs saada toimimaan. Mutta skootterissa se on sitten niin, että kiihtyvyyden mukana tulee melkeempä aina nopeutta.
6.11.2012 23:03
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... plica.html tätä olen miettinyt samassa kysäsen että kestääkö n.22k ajettu alakerta tota?
ja niin yksi tehari oli myös
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... roval.html tämä
6.11.2012 23:16
Ei 22k ajettu kellari varmaan kestä kyllä mitään teharia suurempia virejä.
Enkä suosittele mitään 50cc "kisa"pyttyjä, paljon helpommalla saa tehoa ja pidemmän huoltovälin kaupanpäälle kun hommaa jonku perus sportti 70cc:n.
Putkeks hanki se Pro Replica ja sitte vaihdat sen Pro:hon, tai samantien Pro.
6.11.2012 23:20
Okei. kiitos kun jaksoit auttaa. niin se 50cc kisapytty oli sen takia mietinnässä kun tosiaan en nopeutta hae lisää paljoa.
6.11.2012 23:39
Kyllä se sitä nopeutta samalla tuo.
Toma163 kirjoitti: stage 6 hard kytkin jouset ja motorforce kisa kytkin
Mitkäs kytkinjouset mahtaa löytyä, ne Torque Controllin kokonaan punaiset vai? Kysynpä nyt vaan: mitä järkeä yhdistellä satunnasia kytkinjousia johonkin täysin erimerkkiseen kytkimeen? Kun valmistajat ovat suunnitelleet jousensa toimimaan vain tietyissä (omissansa) kytkimissä.
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 7.11.2012 0:50, muokattu yhteensä 1 kerran
6.11.2012 23:39
No tuo 50cc kisapytty kyllä tuo sitä nopeutta, noi on tosi korkeakiertosia jolloinka nopeutta tulee väkisinkin lisää. Skootterilla sitä nopeutta tulee kiihtyvyyden mukana, et pysty kummemmin sitä rajoittamaan. Paras vaihtoehto tohon sun haluamaas tod.näk. alle 65 menoon tehari+prikka, jolla huutaa ja kiihtyy ihan ok, tai sitten prikka pois jolloin ei huuda eikä kiihdy.
7.11.2012 0:41
Niin, paljonko sitä nopeutta sais olla?
Ja joku laiskempi 70cc paljon parempi ku kiree 50cc. Tehoa aika sama, toki pytyistä riippuen, 70cc:llä huoltoväli, männänvaihtoväli siis, on paljon pidempi ja muutenkin parempi. 70cc:llä myös vääntää paremmin, ja muutenkin parempi kun joku 50cc kierrospytty.
Nimittäin kierroksillahan se teho otetaan jos kyse on 50cc pytystä. 70cc:ssä tehoo saadaan pienemmillä kierroksilla ku on enemmän tilavuutta.
Sekä muista se, että skootterissa kiihtyvyys ja nopeus tulee samassa paketissa. Ei voi valita vaan jompaakumpaa, esim. välejä vaihtamalla kuten mopossa. Toki prikan voi laittaa kuten Juunish kerto, mutta teharilla+prikka on jo hirvee ajaa, isommalla viriasteella prikan kanssa tapat vaan konees.
7.11.2012 0:58
Eikös noilla peräväleillä ole periaatteessa mahdollista tiputtaa nopeutta jos ei muuten? Esimerkiksi Aeroxiin Original BW'S:n perävälit, nopeushan tippuisi aika radikaalisti (Scooter Attackin "perävälilaskimella" laskettuna välityssuhde muuttuisi lähes 20% pienemmäksi, verrokkeina siis Aeroxin vakio secondryt ja BW'S:n vakio secondaryt, primaryt oli samat).
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 7.11.2012 1:21, muokattu yhteensä 1 kerran
7.11.2012 1:09
Voihan se olla. Mutta vaikuttaako nuo perävälit koko kiihtyvyyden ajan sinne huippunopeuteen saakka? Vertaa: mopon välit. Eli pidemmät perävälit -> periaatteessa hitaampi kiihtyvyys ja lyhyemmät niin parempi kiihtyvyys, mutta pienemmät huiput. Jos näin on niin miksei kukaan sitten vaihda vaikka niitä BWs vakioperävälejä...
Tuoko ne sitte niin vähän kuitenkin sitä eroa?