Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.3.2013 18:59
Tietysti toimii.
24.3.2013 12:31
Mitäs pitäis tehä että saa takavalon syttymään virtalukosta? Tänää teen muutaki sähköhommia ni sois mukava tehä samalla.
24.3.2013 13:30
Takavalon plussajohto paikkaan johon tulee virtaa, kun virtalukko on käännetty päälle. Sitten pitäisi toimia.
24.3.2013 15:33
Eipä löytyny johtoo. On se perkele sen takavalon kanssa ku pistin toimimaan, katteet kiinni, kone päälle ja ei se tieteskää pala. No, katteet uusiks pois, kaikki johdot tarkistetaan, mitään vikaa ei löydy ja jollain ilveellä valo taas palaa. No, sit kaikki liitännät vaan tiukasti kiinni ja katteet takasin kone päällä pitäen ja valoa katellessa. Toimii.
Sisälle pistää ajokamat päälle ni se helevetin valo sammuu. Alkaa vähitellen vituttaa.
E: Onko CDI:llä mitään tekemistä valojen kanssa? Sieltä on yks vihree johto irti mutta ei näytä vaikuttavan mihinkään. Laitoin takasin, valo sytty sen jälkeen mutta sammumisen jälkeen ei reagoinu vaikka miten räpläs sitä johtoo.
24.3.2013 23:00
Paljonko menis botski tällä setupilla:
90cc sylinteriSarja isovenakannella (pitää työstää)
24mm kaasari imukauloinee
Naraku v3etuvari ja kytkin osat..
Leovince scoot putkisto..
25.3.2013 12:03
Max 85 tasasella. Jos tossa isovenakannessa on imuventtiili 23mm niin 24mm kaasari on liian iso, 20mm ois aika sopiva.
25.3.2013 12:16
Tuskinpa se 24mm on edes 24mm. Vakionkin kokomääritys on pielessä. Tästä olen kirjoittanut jo kyllästymiseen saakka joten antaa nyt olla. Se niin sanottu 24mm voi hyvinkin olla 20mm kaasari todellisuudessa.
-Zone- kirjoitti:Kanavakin hengittää viimekädessä sieltä venttiililautasen ja seetin välistä.
Ja varsinkin vakionokan nostolla se virtausala venttiililautasen kohdalla on aika vaatimaton ja se korkein nostokin on olemassa vain hetken ja suurimman osan ajasta venttiili joko aukeaa tai sulkeutuu joten keskimääräinen virtausala on vieläkin pienempi.
Eriasia jos koko venttiililautasta ei olis tiellä estämässä koneen hengitystä kuten on 2T moottorissa. Kuvitelkaapa vaikka 2T moottoria jossa mäntä avaisi esim 20mm halkaisijasta imuaukosta 6mm korkean alan ja sulkisi sen sitten taas. Mikä olisi tälle hyvä kaasarikoko? Joo, Kärjistetty esimerkki, mutta että asia tulisi selvemmäksi.
25.3.2013 12:46
Näinpä, samuraista laskeskelin niin siinä on 23mm imuvena, maksimi nousu on 5,5mm ja venttiilin kurkun halkaisija 20mm. Vapaata virtauspinta-alaa taisi tulla hädin tuskin 17mm ja sekin on vain pienen osan ajasta..
25.3.2013 14:11
Kyllä se on diki tönärillä 23.4 eli vähän heittää kaasari.. just passeli vissii
29.3.2013 12:44
Kävin tossa just koittamassa tota 72cc ja yhtään ei tahtonu kiertää, huiput tais jäädä alle 15kmh. Hyvin lähti kyllä liikkeelle.
Taitaa olla liian iso toi 90 suutin? Vai liian pieni? Vakio 85 ei kestäny yhtään kaasua. Pitää varmaan laittaa 88 ja 95 tilaukseen.
EDIT: Mistähän noita 92 suuttimia löytyisi? Ennen ainakin Moposportissakin tais olla, enkä Virijavarastakaan nyt löytänyt.
29.3.2013 13:56
Fresh kirjoitti:Mistähän noita 92 suuttimia löytyisi?
http://www.mbfmoto.com/shop/index.php?p ... &Itemid=62
29.3.2013 14:15
Tai sitten tilaan vaan
tälläsen setin, pitäis olla sopivia?
29.3.2013 14:27
Moro! paljonkoha zoner "classic" malli kulkisi näillä
82cc sylinterisarja,
isoventtiili kansi,
19mm keihin ja 19mm imukaula
joku multivari,
ja ehkä 10pros. pidemmät perävälit ?
29.3.2013 14:30
Oon ainakin lukenu tuolta Skootterini.comista, että porukat on saanu kulkee tolla 82cc + isovenakansi setillä ~80km/h.
29.3.2013 14:33
kuulostaa iha kohtuu vauhilt
, mutta huutaakohan tolla setillä ja tolla vauhdilla? meinaa nyt mulla on 50cc ja kaikki "vakioo" paitsi kuriton koko paska ja 5.5g rullat. niin 60 mittarin vauhdilla ja siitä eteenpäin alkaa huutaa? niin johtuukohan rullista vai peräväleistä???