Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.7.2012 21:05
On noista pakoaukon viilaamisista sun muista selkeästi hyötyä:
Tällä hetkellä sylinterisetti on koneistamolla kannen laskussa, squish tulee olemaan 0,4 mm. Mitä mieltä olette, meneekö liian matalaksi? 0,4 +- 0,1 mm on S6 R/T -sylinterin suositeltu squish, ja se on myös tasalakimännällä.
18.7.2012 21:14
Postaan kuvan tulpasta heti kun pääsen ulomailta kotiin.
18.7.2012 21:39
jkoljo kirjoitti:Tällä hetkellä sylinterisetti on koneistamolla kannen laskussa, squish tulee olemaan 0,4 mm. Mitä mieltä olette, meneekö liian matalaksi? 0,4 +- 0,1 mm on S6 R/T -sylinterin suositeltu squish, ja se on myös tasalakimännällä.
Ihan mukavat lukemat.
Paljos racingissa lähtee tehoa "vakiona"?
Bellin mukaan 0.6mm on minimi skuissi mutta kyyllä se tuolla 0.4mm menee.
Tietääkseni käyttäjällä -mönkey (tai jotain sinne päin) on sen 50cc:ssä skuissina 0.4mm ja hyvin on toiminut.
18.7.2012 21:46
Jaa-a, oisko se vakioteho jossain 15-16 hp tietämillä kun oikein laittaa kaikki viimeisen päälle. Okei, pysytään sitten tosiaan siinä 0,4 millissä, kiitos tiedosta.
18.7.2012 23:11
Mr. Jog kirjoitti:Putkena on stage6 pro replica jolla ei alaväännöillä juuri herkutella.
Mitähän väliä sillä on? Variaattori kun on oikein säädetty, niin se pysyy aina tehoalueella, jolloin aina on suurin teho käytettävissä kun kaasua annat.
18.7.2012 23:32
Hmm. Miksi sitten kaikki sanovat täällä, että pro replica on niin yläkiekkainen putki että pitää pistää kevyttä rullaa ja on ihan normaalia että vähän huutaa ym ym. Vai olenko ajatellut tuon jotenkin väärin?
Vielä kun saisi tietää, että onko noitten jokapäiväiseen ajoon soveltuvien 70 cc pyttyjen välillä jotain eroja kiihtyvyydessä? Näillä näkymin ostetaan motoforce sport 70 cc.
18.7.2012 23:37
Pro Replicassa on tehoalue korkealla, ja se on aika kapea. Taas nämä ns. "alavääntöputket" eivät ole niinkään alavääntösiä, vaan niissä on laaja tehoalue, jollon säätäminen ei ole niin tarkkaa, ja tuntuu että se vääntää alhaalta. Mutta kuten sanoin, variaattorivehkeessä tehoalueen kapeudella tai paikalla ei ole väliä, kun variaattori on säädetty oikein. (Tietysti koneen pitää kiertää tehoalueelle saakka.)
Ja toki on kiihtyvyyksissä eroa, enemmän tehoa = parempi kiihtyvyys. Onhan noissa kaikissa pytyissä tehoeroa.
18.7.2012 23:38
Ihan loogista, tehoalue on korkeemalla, joten ajossa pitää olla enemmän kierroksia=kevyempää rullaa
18.7.2012 23:48
No annetaan olla, Vaikka minä en vieläkään täysin ymmärrä asiaa. Jos putkena on esim. pro replica ja variaattori on säädetty oikein, Niin eihän siinä todellakaan ole mitään alavääntöjä kun tehoalue on kerran korkealla.Ehkä miellän alaväännön vähän eri tavalla
. Mutta aivan sama. EI minulle kannatakkaan selittää. Mikä on tehokkain 70 cc pytty jokapäiväiseen ajoon?
19.7.2012 0:03
Yritän kuitenki selittää. Variaattorissa on rullat, vp-jousi ja kytkinjouset. Kytkinjousilla säädetään se, millä kierrosalueella kytkin ottaa kiinni ja skootteri lähtee liikkeelle. Kun on oikein säädetty kytkinjouset, kytkin nappaa kiinni tehoalueella, jolloin ei tarvita alavääntöä, vaan liikkeellelähtö tapahtuu kun suurin teho on käytössä.
Rullilla ja VP-jousella taas säädetään minkälaiset kierrokset on ajossa. Kun on oikean painoset rullat, kone ei huuda, eli kierrä yli tehoalueen. Ja kun rullat eivät ole liian painavat, kone ei tipu tehoalueen alapuolelle. Painavat rullat aiheuttaa sen ettei kone jaksa kiertää ja tippuu piikiltä. VP-jousi taas pitää olla tarpeeks kiree, että se palauttaa hihnan takavarissa ylös kun vauhtia hiljennetään, ja välitys pienenee, että skootteri lähtee taas hyvin. Myös lähdössä liian löysä VP-jousi voi päästää hihnan tippuu heti alas, josta seuraa kun vaihdemopossa iskisit heti ison pykälän silmään, eli välitys suurenee liian nopeasti, eikä kone jaksa vetää.
Selvenskö yhtään? Jokapäiväseen ajoon S6 SP olis vielä järkevä, tehokkain pytty on toki jotain aivan muutan, mutta huoltoväli on lyhyt. Sen takia toi sun kysymys oli vähä huonosti muodostettu. S6 SP:ssä kuitenkin on hyvät tehot, ja huoltoväli vielä järkevä jokapäiväsessä ajossa.
19.7.2012 0:27
Juu selvensi. Olen ihan hyvin perehtynyt variaattoreihin ja niitä aika paljon säätänytkin. Meikäläiselle taikasana oli tuo että alavääntöä ei edes tarvita.
Ja kysymys oli kyllä hiukan huonosti aseteltu. Ajatus oli kuitenkin siinä, että jos männän joutuu vaihtamaan 3t km välein, niin ei se silloin kyllä minun maailmassani sovellu jokapäiväiseen ajoon
. Tämä rajaakin jo vaihtoehtoja. AInakin se 8t pitää päästä samalla männällä vähintään.
19.7.2012 0:29
Löytyääkös morinille 2 osasta pakoaukollista 50cc pytty?
19.7.2012 0:34
Mr. Jog kirjoitti:Ainakin se 8t pitää päästä samalla männällä vähintään.
Sitte joku peruslaiska pytty. Esim. Malossi Sport, S6 SR, Airsal. Ainakin näillä perus valupytyillä pitäs päästä se 10tkm samalla männällä, jopa enemmän jos nätisti ajaa. Ja jollain alupytyillä, kuten Airsalilla.
19.7.2012 9:02
minkäslainen sylinteri tuo airsalin 70cc on laadultaan joka sopii peugeotin pystysylinterisiin skoottereihin, että onko se parempi vai huonompi kuin stage6 sport pro 70cc mk 1 ?
19.7.2012 10:47
No onhan se halvempi, joten laatu ei ehkä ole aivan yhtä hyvä ja tehoa varmasti vähemmän. Mutta ei se silti mikään kiinanpaskapytty ole, ihan hyvä sylinteri silti.