Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

17.7.2012 23:38

No ajattelin et vois samalla uusia, ja vanha mäntä suli. En tosin tajua miten, replica, 17.5mm lortto, punaset vari jouset, 4.2gr rullat ja 110 suutin. Seos ruuviki oli enemmän ku puoltoista kierrosta auki nii en kässää ete mite suli. Voiko olla että step2 männät ei vaa kestä 85 nopeudessa huruttelua?

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 0:00

Steppari kun on niin ei varmaa kestä.

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 0:08

Kai tulppa oli oikeeta lämpöarvoo?

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 11:45

Voisitko postata foorumille kuvan tulpan kärjestä?

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 14:38

mimmosta kokemusta teillä on tuosta stage6 50cc alu pytystä ja mimmosia säätöjä pitäny niissä ?

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 14:52

Kannattaa olla 17.5 kaasari ainakin ja kunnon putki, esim. stage6 proreplica. Ja tietysti kytkin ja variaattori oikeisiin säätöihin. ;) Kaverilla oli tommonen pytty, ja lähti paremmin kuin malossi 68cc pytyllä. Muuten sillä oli kaikki tarvittava sportti 70cc:tä varten. ;) Ainoo juttu on vain se, että noissa alumiinisissa viri 50cc:ssä on sitten lyhyempi männänvaihtoväli. Ja jos leipoo pahasti, niin pytty on käyttökelvoton.

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 17:15

mie olen tuolla männällä ajanu jo 3-4 tkm et millo ois vaihonpaikka
ja riittääkö pelkkä männänrenkaan vaihto ?
Viimeksi muokannut laaffi päivämäärä 18.7.2012 17:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 17:18

Tsekkaa missä kunnossa mäntä on nyt, mun mielestä noissa on vaihtoväli n. 5-6tkm. :roll:

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 17:32

ja mistähän mahtaa tietää ku kattoo mäntää et se on loppuu kulunu ja riittääkö pelkkä männänrenkaan vaihto ?

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 17:37

Näkyy ohipuhallusta, eli ruskeaa männänrenkaitte vieressä.

http://i7.aijaa.com/b/00265/10193284.jpg tämmöne löyty googlesta. Muuteki puristukset tippuu ja sitä myötä tehot, kyl sen sit tuntee.

Ja kannattaa vaa vaihtaa se koko mäntä, eipähä tuu rasitusmurtumia ku sama mäntä hakkaa siel 12 tonnia kovilla kiekoilla.

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 17:46

joo kiitos näistä tiedoista :))

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 19:50

Ja yhtälaillahan se mäntä kuluu, kuten männänrengas. M-renkaan uraki kuluu, ja näin. Sen takia uus mäntä vaan suosiolla, tuskin siittä ees kovin hyvää enää tulis uudella renkaalla jos mäntäki on loppuunajettu.

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 20:34

joono tammikuulta mie oon tuolla männällä ajanu

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 20:43

Jos haluaa parhaiten kiihtyvän 70 cc pytyn jokapäiväiseen ajoon niin minkäsmallinen kannattaisi ostaa? Ilmeisesti noilla jogin peräväleillä ei mitään yli 90 km/h mennä vaikka minkälaiset sportti vehkeet laittaisi kiinni, joten tärkeintä on että kiihtyy hyvin. Mitään kikkailua en harrasta lainkaan.Putkena on stage6 pro replica jolla ei alaväännöillä juuri herkutella. Toimisiko motoforce sport 70 cc tuon kanssa? Oisi ainakin halpa ja kuulemma ihan laadukas.

Re: Keskustelua sylintereistä

18.7.2012 20:59

Paras kiihtyvyys tarkottaa et enite tehoa ja toho sopis s6 sport pro sillo. Kirein pata mitä ite viittisin pitää jokapäiväses ajos.