Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2012 21:23

Ei tartte isompaa kaasaria kun säädät sen oikein sillä suuttimella. Suosittelen muuten heittämään ton powerfiltterin lähimpään ojaan, päästää sisään kaikki oravaa pienemmät...

Re: Tekniset ongelmat

12.10.2012 22:54

Juunish kirjoitti:Ei tartte isompaa kaasaria kun säädät sen oikein sillä suuttimella. Suosittelen muuten heittämään ton powerfiltterin lähimpään ojaan, päästää sisään kaikki oravaa pienemmät...

Asia selvä. No kokeilen huomenna... ihmetyttää tuo kun se toimi yhden päivän verran täydellisesti 63 suuttimella ja sitten vaan seuraavana päivänä alko hyytymään... niin onko kyseessä suutin ja kun tänään testattiin 70 niin toimi jonkun aikaa sitten alko sama homma...

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 0:11

Kyllä se vakio kaasutin riittää, isonnat suutinta niin alkaa pelittää.

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 0:19

Mikähän mahtaa olla roxissa ku kun kiihdyttää ja löysää kaasua ja taas pohjaan, niin ei jaksa sitten enää vetää.Suutin on 95 ja tulppa maitokahvin värinen.VP malossin punane, kytkinjouset stagen sport prohon tarkotetut punaset ja rullat 4,3g.Ja putkihan on pro replica.

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 11:59

Lisää ongelmii boosteris eli tein konerempan ja sit toimis n.400-500km ja nyt ku ajaa n.8km ni alkaa booa ku painaa kaasuu, tyhjäkäynti nousee ja kierrokset ei nouse mut sitte kun kierrokset saa ylös niin ne ei kyl laskeudu kunnol? Apui kaivattais mahdollisimman nopeesti.

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 12:13

Pieni suutin, isompaa sisään.

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 12:23

toimii kuitenki sen 8km ja alko iha yhtäkkii ? Nyt kiinni 95 ja kurit vaa pois. Oisko 100 suutin sit hyvä?
E: unohtu mainita et sillonku alkaa booaa ja oireilee muuten ni koneen suunnast kuuluu sirinää. Männänrenkäät? Voisko johtuu niist?

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 21:18

Joop elikkä tarttis neuvoja: Oon lukenu tietopankin artikkelit monesti mutten vieäkään tajua. Eli kaasarissa on yleensä kaks säätöruuvi: pienempi ja suurempi. Toinen niistä on syvemmällä(se isompi). Kumpi säätää tyhjäkäyntiä ja kumpi seosta?? Ja sitten vielä semmoinen kysymys, että ku vaihoin syylärisarjan, laakerit jne. Niin laitoin kaike kondiksee ja nyt kumman syystä lähti käyntii. Kuitenki kierrokset nousi välillä ja välillä laski, ja sitte välillä ei tahtonu käyä hyvi, ninku jumittuis? Onko normaalia ja mikä vois olla? Ja sitte minkä lämpöarvoinen tulppa pitäs olla? Ku on 17.5kaasari proreplica, stagen uus sport 50cc alupytty jne?

Re: Tekniset ongelmat

13.10.2012 23:37

Se isompi, sisempi on seos/ilmaruuvi ja se joka on esillä ja luultavasti siinä näkyy myös jousi niin on tyhjäkäynti ruuvi.

Ihan vakiotulpan laittaisin ja sehän on 8 lämpöarvoinen.

Re: Tekniset ongelmat

15.10.2012 1:32

Tyhjäkäyntiruuvi on suunilleen samassa linjassa kaasuvaijerin kanssaja keskelle kaasaria, silläse säätää kaasuluistin alinta mahdollista asentoa. Eli ruuvia syvemmälle -> nostaa luistia - kovemmat kierrokset. Ja päivastoin. Seosruuvi on se toinen. Paras asento sille on noin 1,5 kierrosta auki 17,5 kaasarilla, loput säädöt neulan asennolla ja suuttimella. ;)

Re: Tekniset ongelmat

17.10.2012 17:16

mikäs on ongelmana kuin ajoin noin 70kmh niin yht äkkiä tehot hävisivät ja mopo ei enää ota kierokksia kuin ajaa ja ei tule piikkiäkään enää.
sylinteri ja mäntä katottu jo

Re: Tekniset ongelmat

17.10.2012 17:21

murmeli speed kirjoitti:mikäs on ongelmana kuin ajoin noin 70kmh niin yht äkkiä tehot hävisivät ja mopo ei enää ota kierokksia kuin ajaa ja ei tule piikkiäkään enää.
sylinteri ja mäntä katottu jo

ja moottorina toimii minarellin vaakakopio

Re: Tekniset ongelmat

20.10.2012 13:51

Missä vois olla vika, kun välillä kulkee 70-80 ilman suurempia ääniä ja välillä taas +60 vauhdissa alkaa huutamaan perkuleesti. Ongelma ilmenee esim. tankille ajettessa ei mitään ongelmaa, sieltä lähtiessä alkaa huutamaan +60 vauhdissa. Skootteri on Keeway merkkinen.

Re: Tekniset ongelmat

20.10.2012 18:28

Mitäs virejä ja säätöjä löytyy?

Re: Tekniset ongelmat

22.10.2012 13:29

CPI:ni ei kulje kuin 60+ tasasella ja virejä on Stage 6 pro replica, Malossi multivar. Ennen stage 6 medium vp jousen vaihtamista normista huiput olivat 70 pinnassa, niin onko nuo multivarin 6gr rullat liian painavat kun kone kiertää lähes 2tuhatta kierrosta vähemmän kun ennen ja ne huiput ovat tosiaan tippuneet. Muuten kone ei juurikaan huuda. Ottaa normaalisti piikin mutta sen jälkeen "tasoittuu" ja kiihtyy melko hitaasti.