Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.12.2011 22:04
Miten tuo gianneli extra vaikuttaa laiskemmalta putkelta kuin esim: Technigas next-r ja yasuni r.
Onko varin säädöt vaan vituilla vai johtuuko se siitä että vuotaa vaan pytyn ja putken välistä.
Virit:
Airsal racing 50cc
Gianneli Extra
Malossi multivari
Hebo pun vp-jousi
S6 oranssit kytkinjouset
8.12.2011 22:57
No kyllä se extra on helposti laiskempi kuin yasuni.. Ja ei tuo extra mullakaan mikään tykki ollut :/
8.12.2011 23:02
Extra on kyllä pirun hyvä perusputki, mukavasti vääntöä ja tehoa. Toimii myös vakiorullilla hyvin. Kelpaa myös vaikka malossi 70cc sportin kaveriksi mainiosti jokapäiväiseen ajoon. Monta putkea olen omistanut, ja Extra ehdottomasti parhaimpia hinta/laatu suhteelta. Vika täytyy olla variaattorin säädöissä jossei tehoa irronnut riittävästi.
9.12.2011 8:17
Mutta onko jotenkin erityisellä tavalla laiska, vai onko vaan ihan yleisesti laiska?
9.12.2011 15:37
Saa nähä vasta keväällä, että eroaako huipuissa, mutta kiihtyvyydeltään ainakin huonompi ja vaikutti laiskemmalta kuin technigas, mutta mitä varista alan sääteleen?
9.12.2011 15:44
Yasuni ainakin on hyvä, itellä on tossa 70cc stalkkerissa Yasuni Z. Kiihtyvyys voi myös johtua huonoista vari säädöistä.
E:Mitäköhän soopaa täältä taas tulee, mullahan on siis Yasuni Z.
9.12.2011 15:47
Mitkä varisäädöt suosittelette tuolle extralle?
9.12.2011 15:57
Malossin punaset jouset, ja rullat sopivat. En oo varma miten toi airsali ja multivari vaikuttaa rullien painon.
9.12.2011 19:04
jooh konejönneillä scootteri... ecu säädettävänä... minkäköhän teharin sitä ostaisi...
puhun siis suorasuihkusta
gilera runner purejetistå
ps. mototissa olisi halvalla myynissä minun gianelli extra vaakaminarelliin 60€!!!
13.12.2011 22:21
Eli olen vääntämässä putkea mönkijääni (vaakaminarelli) Stage6 Racing 70cc pytylle, ja tarkoitus saada mahdollisimman paljon tehoa irti, viri-CDI:n ja tehopuolan verran säädetyillä sähköillä. Vehkeet ja taidot tekemiseen löytyy. Mille kierrosalueelle huipputeho? Itse laittaisin n. 12-13k alueelle, jolloinka sähköt vielä riittävät hyvin. Yli 14k ei oikein jaksa kiertää.
EDIT:
Pohdin tässä myös että saisiko tuosta nykyisestä Tecnigas Quadder pakoputkesta kaivattua lisätehoa irti seuraavalla modifikaatiolla:
Vakiokunto:
Modatun version malli:
Ainakin teoriassa tehoalue suurenee ja kapenee, ja näin saataisiin kunnon tehopiikki kovemmille kierroksille... Mutta miten käytännössä?
Jos ei homma toimi niin ei auta kuin ruveta vääntämään uutta putkea alusta alkaen.
16.12.2011 16:37
Hei, ajattelin tässä kysäistä neuvoja, miten putsata putki, kun se on päässyt vähän huonoon kuntoon.
Eli kaikki neuvot ja niksit ovat tervetulleita. Kiitos
16.12.2011 19:11
Ite puhistin oman putken eka normaalisti vedellä, johon voi liuottaa myös saippuaa. Sen jälkeen kiillotus aineita Metalpolish,Gleerustol yms. Itse käytin Gleerustolia 1e tuupi savenmaalta ja hyvin lähte ruoste läiskät entisen omistajan jäljilta nyt korimi kiiltää
jos kovin pahasti ruosteessa niin jotain hienoo hiomapaperia ite käytin 2000 vesihiomapaperia. Itse ainakin sain näin putken puhtaaksi ja melkein uudenveroiseksi!
, mutta tapoja on monia ja voitte kertoo muita hyviä niksejä.
16.12.2011 22:39
Ekaks kannattais joku kunnon pesu, kunnollisella pesuaineella että lähtee paskat pois.
16.12.2011 22:57
Ensiksi suihkutat liuotinpesuainetta/tärpättiä/tinneriä pinnalle ja annat hetken vaikuttaa. Sitten laitat vähän lisää ja harjan kanssa käyt läpi koko putken. Sitten vain rätillä pyyhit lian pois ja viimeistelynä vetaset kertaalleen liuottimeen kostutetulla rätillä putken pinnan puhtaaksi.
Nyt kun pinta on täysin puhdas liasta ja rasvasta, voit joko maalata tai kiillottaa putken. Maalauksessa kannattaa ensiksi teräsharjalla harjata mahdolliset hapettumat/ruosteet pois ja pyykiä sitten pölyt pois liuottimeen kostutetulla rätillä. Sitten vain kuumankestomaali pinnalle.
16.12.2011 23:20
Eikös S6:n Pro Replica riitä vielä Motoforce Racingin kanssa?