Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.7.2012 22:07

Voiko tuon ryypyn toiminnan korvata täysin sillä ilmanputsarin ilma-aukon tukkimisella? Itseltäni hajosi (yllätys yllätys) automaattiryyppy ja tähän mennessä olen saanut sen lähes kertalaakista käymään sulkemalla sen aukon. Tänään kun koitin uudestaan niin kesti yli 5 min ennen kuin käynnistyi, vaikka kuinka tukin sitä ilma-aukkoa? Pitääkö suosiolla vaan ostaa uusi ryyppy :D ? Haluaisin kuitenkin säästää rahaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.7.2012 22:39

Ostat vaijerillisen käsiryypyn niin kestää.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.7.2012 23:29

Käsiryyppy toki aina varmin, mutta kyllä sähköryyppykin toimii kun on kunnollinen, eikä mitään Naraku tms. kiinanpoikien tekeleitä. Yhestäkää vehkeestä iteltä ei oo sähköryyppy hajonnu, kun on kunnollisia. ;)

Sähkölaite toki joskus hajoaa, mutta kunnolliset harvoin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 0:09

Eipä oikein nuita sähköryyppyjä saa kuin niitä narakun 25 euroa maksavia ja nehän kun ei oikein kestä. Mutta kuka laittaa yli 100e kunnolliseen s-ryyppyyn? :) Ja onhan nuo s-ryypyt käteviä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 11:25

Moro pitääkö kaasari säätää uudestaan jos vaihtaa putken: ennen oli LV TT nyt Proreplica?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 11:32

Tottakai pitää säätää jos putkea vaihdat. Mutta miks vaihtasit Pro Replican LeoVinceen, joka on paljon tehottomampi?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 11:35

Ymmärsit väärin vaihoin LV TT Pro replicaan joka on nyt paikallaan.. pitänee lähtä säätään..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 12:14

Ei jaksanu lähtä ees paikaltaan ko laiton 70 suuttimen :DD eli ei voi olla siinä vika elikkä lähen laittaan 60 takas...

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 16:01

Onkos se nyt säätämistä että koitetaan 10 numeroo isommalla suuttimella, todetaan että on liian iso ja laitetaan vanha takas? Ei.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 16:53

No koitin säätää sitä seosta niin kun laihensi se vaan alko sammuun,kun rikastin pysy käynnissä eikä jaksanu liikkua eikä liikkunu laihemmalkaan joten näin minä itse toteaisin että on liian suuri!
Ja äänet oli ihan laimeet... kävi AIVAN liian rikkaalla tietääkseni tämän toteaminen ei ole vaikeeta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 20:48

Huomioi, että 10numeroo isompi suutin on jo ISO muutos. Lopullinen säätö kun tehdään 2-3numeron välein, riippuen miten suuttimia saa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 21:11

Juu toi on liian iso.. mutta tulpan väri näyttäs että vois olla jopa hiukkasen rikkaalla...
..siis vakiosuuttimella.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 21:30

Kuvaa tulpasta :)?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 21:46

Tulpalla ei säädetä seoksia, eikä siittä katota seoksia. Piste. Se on epätarkkaa, vaikka sen tekisi täysin oikein. Eikä se todellakaan anna oikeanlaista kuvaa jos ajetaan normaalisti ja otetaan tulppa irti.

Säätämisessä, unohtakaa se tulppa täysin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.7.2012 22:21

Tästä asiasta olen sikäli eri mieltä, että jos tulppa on erityisen musta on seos todennäöisesti liian rikas. Nykyään kun ei bensoissa suurimmaksi osaksi ole enää lyijyä värjäämässä niin oikea seos voi hyvinkin olla lähes vitivalkoinen.

edit:Se on kyllä totta, että tarkasti sitä ei kuitenkaan tulpan perusteella saa säädettyä