Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.7.2012 3:30
Mites tota Malossi sport 70cc kannattaa lähtee viilailee? Ja kannattaako viilata vasta sisäänajon jälkeen vai heti vaan kun paketista sen repii?
9.7.2012 9:31
Aluksi teet portmapin ennen kun teet mitään. Perus viilaukset on: Levennät pakoaukkoa maksimiin, eli 72%:iin, korotat pakoa jonkin verran (vähän riippuu pytystä), eli max 2mm, vielä jos vaan mut mahdollista sovitat pytyn lohkoihin ja vielä teet huuhteluista mahdollisimman virtaavat, eli poistat huuhteluista valuvirheet.
10.7.2012 0:31
Mikähän pytty mahtas olla kyseessä, pytty on pystyminarelliin, valurautaa, musta ja 75cc. Sisässä oli malossin mäntä, mutta pytyssä ei lue mitään(malossin pytyissä yleensä kyllä lukee malossi)?
10.7.2012 13:51
Kannattaako sisäänajaa ennen viilauksia ?
10.7.2012 14:11
Ei kannata.
Rajis- kirjoitti:Mikähän pytty mahtas olla kyseessä, pytty on pystyminarelliin, valurautaa, musta ja 75cc. Sisässä oli malossin mäntä, mutta pytyssä ei lue mitään(malossin pytyissä yleensä kyllä lukee malossi)?
Aukotuksista kuvaa?
12.7.2012 0:56
Kaverin pytty niin ei oo, kattoo jos saan otettua.
15.7.2012 10:55
Mielipiteitä, mitenhän tuota lähtisi vielä parantelemaan? Kyseessä Stage6 Racing, työvälineinä Dremel sekä kasa lehtiviiloja. Sylinteriputken puolelta katsottuna oikea pakoaukko saattaa näyttää kuvissa pyöreähköltä oikeasta reunastaan, mutta harhan aiheuttaa alkuperäinen nicasilviiste, mikä jatkuu pakokanavan reunassa vähän matkaa. Sylinterin yläreuna on katsottu suoraksi, ja kanava omasta mielestäni hyvin virtaavaksi. Kanavassa ei ole kummempia monttuja tai kumpuja.
Kuva 1,
Kuva 2,
Kuva 3,
Kuva 4,
Kuva 5
15.7.2012 12:21
Kännykän ruudusta katsottuna huuhtelut on aika epätasaiset. Vai onko sitten oikeasti epätasaiset, en tiedä.
Emmä ny ite enään tohon mitään keksi muita kun huuhtelut. Remelin pienimmällä hiomapallolla tai ihan 300 vesipaperilla voipi tulla ihan hyvää jälkeä.
15.7.2012 13:40
Huuhtelut kannattaa käydä läpi vaikka kiviterällä tai ottamalla hiomapaperista suikaleita ja vetelemällä sitä huuhteluissa. Paolla on vissiin asteita lähemmäs 200? Sylinterin helmoille kannattaa tehdä jotakin, jos ei tule koropalaa (pidempi kiertokanki). Saa pois virtauksen tieltä. Myös männästä voi ottaa siivua pois, kunhan vaan pakoaukko sulkeutuu ykk. Imupuolelta voi ottaa reilummin. Mäntä akk ja kattelemaan. Lähtee samalla grammoja pois ja se on vaan hyvä asia.
15.7.2012 14:37
Huuhtelut on tarkoituksella vain siivottu tarpeellisilta osin (valuvirheet), pieni "röpelö" on jätetty ihan virtausta ja pisaroitumisen estämistä ajatellen. Huuhtelut on sovitettu lohkoon. Kameran salama ylikorostaa pinnan epätasaisuutta.
Sylinterin helmaa imupuolelta ei ole vielä työstetty loppuun, teen sen kun pääsen kotikunnalle tallille vertaamaan imukanavaa helmoihin. Helmaa on kuitenkin jo jonkinverran avattu, kyse on enää noin millistä mitä se tulee tielle.
Olen vähän skeptinen tuon männän keventämisen kanssa, ettei ala keikkaamaan/halkeilemaan. Piikkitehon kierrokset ovat kuitenkin suht kovat. Vähän siitä voisi alareunasta ottaa pois, kiitos ideasta!
Pakoaukolla on asteita 204 ja huuhteluilla 136.
15.7.2012 20:15
Eikö suomesta löydy mistään muualta sport pron mäntää halvemmalla kuin kaasalaiselta?
Pistin LarZulle yv muttei vastausta tullut...
sattusko kenelläkään yksityisellä olemaan sport pron mäntäsarjaa (tai mäntää ja männänrengasta)myyä, jos on pistää mulle yv:tä
E:käykö airsalin 70cc mäntä? ois kiire
16.7.2012 13:38
Lari on viimeksi käynyt tällä sivustolla perjantaina joten hän ei varmaan ole yksityisviestiä vielä ehtinyt lukemaan. Soita tai laita mailia,
Scootzstoren topikissa yhteystiedot.
16.7.2012 16:41
Mikähän tuolla Derbi Atlantiksella on hätänä? Sillä on ajettu reilu 5tkm ja juuri vaihdettu kampiakseli, kun meni väljäksi ja nyt on toinen mäntä sisällä kun edelliseen tuli aivan kauheat ohi puhallukset ja ei enään toiminu.
nyt kun se meni taas rikki ja avasin sylinterin niin taas männässä pahat ohi puhallukset eli siksi ei taaskaan toimi.
Miksi se paskoo männät ohi puhaltamalla? Kampiakselinkin kiertokanki tuossa 5tkm meni muka väljäksi. Ja kyllä, öljyä käytetään.
Apuja tarvis tuohon vikaan, männät ei ole ollut halvimmasta päästä, ihan perus laatu mäntiä.
16.7.2012 16:52
Porautitko pyttyä? Ei oo iha eka kertakaa kun laitetaan tyyliin 20tkm ajettuun peliin vakiokokone mäntä väljään valurautapataan jolle ei tehä mitään ja alkaa kohta puhaltamaan.
Siis menikö sulla kietariki sököks 5tkm jälkee, se on varmaa joku valmistusvirhe, ei sitä voi muuten selittää.
16.7.2012 17:07
Juu, meni väljäksi. Koko skootterilla on ajettu vain tuo 5tkm.
En porauttanut pyttyä kun ensinmäisen kerran ku meni mäntä, sylinteri oli kuin uusi. Nyt näytti olevan jotain jälkiä siellä sylinterissä, mutta sormella ei niitä tunne.
Voin laittaa kuvia tänne illanpäälle.