Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.7.2009 19:23
Piperi on pienempi mutta tuo dopplerin venturisuodatin päästää enemmän ilmaa läpi. Googlaa venturi efect jos kiinnostaa enemmän tietää miten tuollainen toimii.
28.7.2009 19:44
Linkkaappa tuo dopplerin venturisuodatin.
28.7.2009 19:52
Öö selitäppä, että miten venturi-ilmiö auttaa tuossa ilmansaannissa?
28.7.2009 20:11
Jaksottaiselle imuvirtaukselle optimaalisin suuaukon muoto ei ole suora putkenpää kuten laitettaessa piperi kiinni letkuun. Piperin tyyliset suodattimet pitäisi laittaa torvimaiseen kaulukseen kuten kaasarilla varustetuissa ralliautoissa pistetäänkin.
Venturisuodattimessa idea on se että kun suodatinboksin ja aukkojen muoto on tietynlainen, se päästää läpi enemmän ilmaa kuin pelkkä putken pää.
En jaksa sitä tarkemmin selittää nyt, laitan teoriapläjäyksen asiasta kun pääsen koulukirjojen ääreen
28.7.2009 21:37
Sillä mikä jutulla kyllä tarkoitin mikä venturi suodatin olisi hyvä.
28.7.2009 22:00
Siis venturihan rajoittaa ilman virtausta, joten miten se voi olla tehokkaampu kuten piper. Venturissahan ilmavirtaus on hetkellisesti suurempi, mutta kaasuttimeen pääsevä ilmamäärä on pienempi ilman pienemmän paineen vuoksi. Yks tyyppi testasi venturia ja malossin vaahtista 17.5mm kaasarissa. Dopplerin kanssa suutin oli tasan 80 ja malossin kanssa taas 104. Tämähän kertoo aivan selvästi, että malossin läpi menee enemmän ilmaa, koska tarvitaan isompi suutin jotta polttoaineen ja ilman suhde olisi sama. Muutenkin tuossa dopplerin päällä oleva kirkas ja sivuilla oleva sininen muovi on taas sitä varten, että saataisiin veden pääseminen koneeseen estettyä ja samalla imuääniä hillittyä. IMO.
29.7.2009 11:35
Mahtavat linkit sulla...
29.7.2009 11:53
Mistä saa paksua silikoniletkua metritavarana? Autotarvikeliikkeissä ei ole ollut kuin kulmapaloja tai sovitinpaloja.
31.7.2009 0:44
Dick Justice kirjoitti:Tarviikos tommosen pipercrossin öljyämiseen just ilmanputsariöljyä vai käykö joku muu öljy?
Osaako kukaan vastata tähän? Löytyy nimittäin vaan lukkoöljyä varastosta täl hetkellä.
3.8.2009 20:42
Dick Justice kirjoitti:Dick Justice kirjoitti:Tarviikos tommosen pipercrossin öljyämiseen just ilmanputsariöljyä vai käykö joku muu öljy?
Osaako kukaan vastata tähän? Löytyy nimittäin vaan lukkoöljyä varastosta täl hetkellä.
Tahmeampi lienee parempi noissa öljyissä, ainakin lian erottelukyvyn kannalta. Eri asia sitten miten joku tietty öljytyyppi käyttäytyy eri lämpötilojen mukaan, hapettuessaan, ... jne.
Luultavimmin käy lukkoöljy, luulisi ainakin olevan parempi kun ei öljyä ollenkaan. Kokeile ja kerro kokemuksesta niin ehkä seuraava saman asian kanssa painiva ainakin tietää miten lukkoöljy toimii putsarissa.
4.8.2009 11:16
Kekishero kirjoitti:Mahtavat linkit sulla...
Ja muutama kysymysmerkki...
# , joita ei kuitenkaan kannata alkaa kommentoimaan, vaan asiasta ilmoitetaan moderaattorille joka siistii viestin. -jkoljo
5.8.2009 12:46
Dick Justice kirjoitti:Dick Justice kirjoitti:Tarviikos tommosen pipercrossin öljyämiseen just ilmanputsariöljyä vai käykö joku muu öljy?
Osaako kukaan vastata tähän? Löytyy nimittäin vaan lukkoöljyä varastosta täl hetkellä.
Jos teillä on auto, niin 4t-moottoriöljy käy hyvin. Ei tarvi paljoa ja yleensä sitä kannattaa olla peräkontissa mukana.
E: niin ja muista rutistella liiat pois.
11.8.2009 23:53
Mulla on symissä ilman putsarissa kuristus, sellanen pitkä letku kopan sisällä. jos otan sen pois niin kuinka iso suutin pitäs vaihtaa?