Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.5.2015 1:34
Nyt ois roxi projekti siin vaihees et pähkäillään tuorevoitelun käyttämistä..
Eli vireinä on
Stage 6 street race 70cc
Multivari
Kisakytkin
YmsYmsYms
Mutta päänvaivaa tuottaa että riittääkö vakio öljypumppu työntämään koneelle tarpeeksi öljyä vai pitääk alkaa ajamaan puhtaasti seos bensalla.?
Vai jättääkö tuorevoitelun käyttöön ja tekee tankkiin 1% seos bensat?
Kokemuksia ja neuvoja kaivataan!?
26.5.2015 15:32
Ei kellään ois tietokoneella jemmassa tai tietäs jonku nettisivun mistä sais peugeot speedfight 2 ilmajäähyn sähkökaavion? En tiedä mitä on entisellä omistajalla päässä pyöriny mutta melko rankalla kädellä on katkasupihdit käyny johtosarjassa.
13.6.2015 4:02
Rupesin miettimään kun on 12mm tapilla oleva kampura, että jos laittasin joskus 50cc takaisin niin mistä mahtais löytyä 50cc mäntä 12mm tapilla?
2.7.2015 17:15
Sanokaas gilera runnerin sp etuvariaattorin mutterin koko ja kierre??
Korkkas kierteet mutterista ja nyt pitäis uus saada.
2.7.2015 18:38
Kysytään nyt tääläkin vielä. Mikäs nyt riivaa kun rullat kuluvat alle 100km jälkeen jo ihan pilalle. Joo jäävät jumiin mutta miksi? Mikä auttais? Kyseessä siis Hebon Next Generation variaattori, jossa rulla koko on 17x12. Onko muilla minkä moisia kokemuksia kyseistä variaattorista?
4.7.2015 3:14
Tonza : Gileran etu- ja takavarin mutteri on kokoa M 10 x 1,25 . Itse käyttäisin alkuperäistä mutteria , pitäisi olla hyllytavaraa lähimmällä Piaggio myyjällä .
13.7.2015 21:06
Potilas on 13tkm ajettu Piaggio NRG, 2 tahti. Ostin sen täysin vakiona ja aika nopeaan poistin prikan, vaihdoin rullat ja viriviritööttöötpakoputken ja isomman suuttimen (tarkastamatta tulppaa vakiokuntoisena). Pelaa ihan hyvin ja läski liikkuu nyt ylämäkeenkin.
Koska suutinvalinta oli vähän arviokauppaa (vakio 53, nyt 64), otin nyt muutaman sadan kilsan jälkeen tulpan irti tutkaillaksen miltä näyttää, ja
tältä se näytti. Ei siis ihan optimaaliselta.
Vaikka tuo nyt mun mielestä aika kovasti savuttaakin (jo ennen muutoksia) niin pistetäänkö me tuo nyt kuitenkin liian ison suutimen piikkiin? Vai voisiko tässä olla kyseessä turhan suuri öljynpoltto, enhän minä ajanut tällä kuin muutamia satoja kilometrejä 'uutena' joten eihän sitä tiedä vaikka tuo olisi tärvääntynyt vakiokuntoisenakin.
Ihan samalla tavalla se vielä pelasi kuin uudellakin tulpalla, poislukien se että tuon pakoputki- ja suutinremontin jälkeen siihen kehittyi pikkuhiljaa todella rähisevä käyntiääni @ 7000rpm, joka poistui tulpan vaihdolla.
16.7.2015 18:08
Vaihdoin jäähdytysnesteen Yamaha Neos 4t (2012) moposkootteriin. Kun en tiennyt miten ne parhaimmin vaihdetaan, irroitin jäähdyttimen jäähdytysletkun vesipumpusta, sitten saman letkun jäähdyttimestä. Myös sylinterin letkun vesipumpusta, vielä paisuntasäiliöstä lähtevän jäähdyttimen painekorkin alle menevän letkun paisuntasäiliöstä. Ja valuihan niistä jäähdytysnestettä. Lisäsin uudet jäähdytysnesteet jäähdyttimen painekorkista, mutta sain menemään vain 3dl. Olen yrittänyt lisätä nestettä, jo ajettuanikin mopolla, seuraavana päivänä. Ei mene enempää. Paisuntasäiliössä on ohjekirjan mukainen 0,26litraa eli yhteensä 0,56 litraa. Ilmeisesti määrän pitäisi olla 0,78litraa. Kerran jäähdytysvalo vilahti punaisella, mutta ei jäänyt palamaan. Tyhjäkäynnillä ensin lämpenee sylinteri jne. Lopuksi lämpenee jäähdytin. Eli kunnossa? Olen ajanut jo sata kilometriä nesteiden vaihdon jälkeen, kaikki pelaa. Ihmetyttää vain tuo jäähdytysnesteen vähäinen määrä. Onko määrä riittävä? Poisvalutetun nesteen määrä ä en tiedä. Olisiko sitä voinut jäädä johonkin?
27.7.2015 22:49
Laitetaan tännekkin, kun merkkikohtaisessa keskustelussa on aika hiljaista.
Eli paljonko 2009 Typhoon mahtaisi kulkea kurittomana/leovince touring putkella jos on prikka paikallaan?
Kiihtyvyyttä haen, en huippuja.
15.8.2015 20:15
Hei
Ajattelin hankkia skootterin toiseksi mopoksi kun enskapyörä löytyy tallista jo. Eli minulla ei ole tietämystä näistä skootteri merkeistä juuri paskaakaan eli onko aprillia ja peugeutin skootterit hyviä ja onko about 200 eurolla ostettu skootteri mikään hyvä vaikka onkin vuodelta 2001. ja kumpi on skoottereissa parempi ja helpompi virittää nelari vai kakstahti
16.8.2015 1:39
Kyllä, tuskin, kakstahti aina.
6.9.2015 1:27
kertokaapa tietäjät että minkä näköstä suutinta pistän kiini dellorton 17,5millisee kaasariin ko tekniikkaa on 70cc pytty ja suoraavirtaava imukaula (ei siis se kuristettu vakio) ja skootteri on speedfight 2. Ilmanputsari tosiaa pysyy vakiona. Kunhan jonku näkösen suuntaa antavan numeron sais suuttimele nii helpottais säätöihin laittamista kivasti
10.9.2015 18:29
Siinä 100-110 kantturoilla varmaan , skootterit on kyllä yksilöitä niin paha mennä sanomaan.
Onko porukalla tietoo mistä saan 98vm Piaggio zip fast rideriin perävälitykset
ei tunnu saavan mistään. Liekö jossain muissa skobissa sama moottori josta kävis perävälit? Eli jos jollain on tuohon sopivat perävälit niin yvtä mulle, haluun saada ton kuntoon
E: tommonen siis
19.9.2015 23:03
Juu elikkäs ensimmäinen viesti tänne foorumille kun tuli vähän mielenkiintoisempaa häikkää Kymcon skootteriin (kyseessä siis Kymco Agility RS 50 4T, vm. 2010)
Huomasin tuossa ajellessani, että pitkät valot menevät mysteerisesti pois päältä n. sekunnin tai kahden jälkeen niiden syttymisestä. Kaikki valot menevät siis pimeiksi. Lyhyet valot toimivat täysin normaalisti, eikä niiden kanssa ole mitään häikkää toistaiseksi. Tyhjäkäynnillä pitkät valot palavat todella himmeästi, mutta kun vääntää kierroksia lisää vähänkin niin valot kirkastuvat voimakkaiksi ja sammuvat heti sen jälkeen. Perävalot, vilkut, lyhyet valot ynnä muut skootterissa palavat kyllä normaalisti, mutta pitkät valot eivät nähtävästi toimi.
Epäilin aluksi että polttimot ovat vain palaneet loppuun, mutta eihän se niin voi olla jos kerran valot toimivat pari sekuntia ennen kuin sammuvat. Ne menevät päälle, toimivat normaalisti sekunnin ja katkeavat sitten kokonaan. Joten polttimoissa ei liene mitään vikaa. Epäilen että releessä tai jänniteensäätimessä saattaa olla jotain vikaa, tutkiskelen huomenna lisää. Kysyn silti täältä jo ennen tutkimuksia, että onko jollakulla ollut samantyylistä ongelmaa skootterin valojen kanssa? Vika luultavasti selviää ihan jännitemittarilla ja sähkökynällä, mutta auttaisi jo paljon jos joku voisi vähän vinkata mistä aloittaa etsinnät.