Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 8:48

Reetuhai2 kirjoitti:Miks? Laser on ehkäpä paras heti Replican jälkee, on helvetin hyvä putki. Nm. itellä on laseri.


Kyllä se täällä ainakin menee silleen, että Replica, Reverse, Extra ja sitten vasta Laseri.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 13:18

Mikä on ku aluks lähtee tosi hyvin ja piikki tavallaa loppuu ja sanoo vähä booo
Vireinä:
Malossi sport 70cc
Tecnigas rs II 70
Hebo next generation vari 5.5gr rullat
Malossi punanen vp jousi
Dellorto 17,5mm tällä hetkellä 112 suutin
Kuulostaa mun mielest siltä et ois liian pieni suutin?
Kaikkii suuttimii kokeiltu 90-112 väliltä..

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 17:25

jjepe kirjoitti:Mikä on ku aluks lähtee tosi hyvin ja piikki tavallaa loppuu ja sanoo vähä booo
Vireinä:
Malossi sport 70cc
Tecnigas rs II 70
Hebo next generation vari 5.5gr rullat
Malossi punanen vp jousi
Dellorto 17,5mm tällä hetkellä 112 suutin
Kuulostaa mun mielest siltä et ois liian pieni suutin?
Kaikkii suuttimii kokeiltu 90-112 väliltä..

Mä sanoisin samaa, koska mulla on 19mm kaasarin kanssa 102 suutin ja sillä toimii moitteettomasti.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 18:32

Ehottakaapa joku viripaketti jolla kiihtyvyyden sais huippuihin nopeuden pysyessä kuitenkin verorajan alapuolella?

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 18:56

No jos haluu verorajan alapuolella pysyy ni melkeempä tehari+prikka on ainoo mitä voi laittaa. Muuten menee melkeempä väkisin yli, jos ei halua tappaa konetta isommalla prikalla jossa ei oo mitään järkee.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 19:19

Eli mistään multivareista ym. ei silloin olisi mitään hyötyä?

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 20:30

Variaattorin voi vaihtaa, kyllähän noihinkin käy samat prikat kuin vakiovariaattoriinkin? :)

Itse olisin myös vaihtamassa Apriliaani (Piaggion koneella) variaattoria. Suositteletteko Stage6:sta vaiko Malossin Multivar 2000? Rahaa on käytettävissä kyllä, jos vaan parantaa ollenkaan kiihtyvyyttä kun tässä Piaggiossa vaikuttaa jo vakio olevan ihan hemmetin laadukas. :P

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 20:37

Sen verran voisin sanoa, että kaksi samaa Piaggion skootteria ottanu viivat keskenään. Ainoa ero näiden kahden välillä oli, että toisessa oli Malossin multivari. Multivarilla ollu Piaggio hävisi selvästi.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.9.2011 23:15

Kiitokset Shape, eipähän tarvitse tuhlata pennosia turhan takia. Molemmat variaattorit oli varmaan säädetty kuitenkin oikein ja molemmat ottivat yhtä paljon kierroksia kiihdyttäessä? Stage6:n variaattori on varmaan suorituskyvyltään samaa tasoa Multivarin kanssa?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2011 8:59

Kyllä, periaatteessa samat varit, mutta eri valmistajilta.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2011 10:34

Shape kirjoitti:Sen verran voisin sanoa, että kaksi samaa Piaggion skootteria ottanu viivat keskenään. Ainoa ero näiden kahden välillä oli, että toisessa oli Malossin multivari. Multivarilla ollu Piaggio hävisi selvästi.

:D Mistä tietää että piaggion vakiovari on helvetin laadukas? Piaggio on kyllä muutenkin ehkäpä laadukkain kone.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2011 11:42

Piaggion kone on suunniteltu 80-kuutioiselle sylinterille, siinä syy miksi se on laadukkain.

Re: Virityspaketin spekulointi

7.9.2011 22:39

Miten noi perävälit vaikuttaa ku niit on erilaisii? primary ja secondary gearing? esim toi stage6 secondary 14/41 1:2.93 scooter attackilta?

Re: Virityspaketin spekulointi

8.9.2011 14:09

Toisilla saa lisää kiihtyvyyttä ja toisilla lisää nopeutta. Lähinnähän nuo ovat huippujen saamiseen eikä niitä kannata vaihtaa ellei ole jo High-End tasoiset virit tai sitten Upper-sportti.

Re: Virityspaketin spekulointi

9.9.2011 12:46

Sudee kirjoitti:Toisilla saa lisää kiihtyvyyttä ja toisilla lisää nopeutta. Lähinnähän nuo ovat huippujen saamiseen eikä niitä kannata vaihtaa ellei ole jo High-End tasoiset virit tai sitten Upper-sportti.

Tai jos muuten vaan on kulunu perävälit ja oomottaa ja ei taho ottaa huippuja