Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.7.2005 11:38

Tikkiz kirjoitti:Sitä mutteria, joka isketään pyssyllä pois. Kuulin, että sitä ei saisi laittaa pulttipyssyllä takaisin, joten kelpaako siihen papukaijapihdit/jakoavain tms?


pulttipyssyllä jos kiristää niin se evtää sen niin nopeasti että saattaa mennä kierteet kampurasta, niin jos sen saa tarpeeksi kireälle jakoavaimella niin eihän siinä mitään, samallalailla se pyörii kiristettäessäkin kun löysentäessä...

21.7.2005 11:40

Niinjuu ja se tiivistepahvijuttu on niin vääntönyt ja revennyt että ajattelin heittää sen pois. Lootaa kiinnittäessä se vääntyili vähän miten sattui eikä kaikki ruuvit mahtuneet enää takaisin.

21.7.2005 11:42

Tikkiz kirjoitti:Niinjuu ja se tiivistepahvijuttu on niin vääntönyt ja revennyt että ajattelin heittää sen pois. Lootaa kiinnittäessä se vääntyili vähän miten sattui eikä kaikki ruuvit mahtuneet enää takaisin.


ei sillä niin väliä ole, jotain pölyä vaan saattaa mennä sinne...

21.7.2005 11:56

Jes. Ja arvatkaas, oliko niillä pulttipyssyä lainata. No ei tietenkään.

Meinasin myös, että ehkä esim. kiven tai ovikiilan voisi kenties tunkea siihen variaattorin kopan ja sen etulautasjutun väliin ja sillä tavoin irrottaa sen pultin. Kestääkö se lautanen sen vai luuletteko että vääntyy?

21.7.2005 19:36

Kiven? Ovikiilan? Nyt hieman järkeä peliin, eihän se lautanen moisia kestä. Osta mielummin sopivan kokoinen kiintoavain pitämään kampiakselia paikoillaan.

21.7.2005 20:34

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Kiven? Ovikiilan? Nyt hieman järkeä peliin, eihän se lautanen moisia kestä. Osta mielummin sopivan kokoinen kiintoavain pitämään kampiakselia paikoillaan.

Tämä kertoo paljon tiedoistani.
Samoin tämä: kampiakselihan on mikä? On arvauksia, mutta kysyminen on aina ilmaista (vaikka itsensä voikin nolata).

21.7.2005 20:40

Eli sä avaat sitä pienempää mutteria jos sulla on pulttipyssy, kun sulla nyt ei näköjään ole, niin ostat niin kiintoavaimen, että saat pidettyä sitä isompaa kiinni ja samalla avaa räikällä sitä pienempää.

21.7.2005 21:24

Omnic kirjoitti:Eli sä avaat sitä pienempää mutteria jos sulla on pulttipyssy, kun sulla nyt ei näköjään ole, niin ostat niin kiintoavaimen, että saat pidettyä sitä isompaa kiinni ja samalla avaa räikällä sitä pienempää.

Ööh... siinä on vaan yksi mutteri, ei mitään isompaa mutteria (tai sitten käsitän sinut erittäin huonosti, mikä olisi epäilemättä oma vikani kun en tajua näistä asioista juuri mitään). Räikän voinee lainata kaverilta tai parhaassa tapauksessa anella sitä hoitamaan homma pois alta.

22.7.2005 15:16

Tikkiz kirjoitti:Ööh... siinä on vaan yksi mutteri, ei mitään isompaa mutteria (tai sitten käsitän sinut erittäin huonosti, mikä olisi epäilemättä oma vikani kun en tajua näistä asioista juuri mitään). Räikän voinee lainata kaverilta tai parhaassa tapauksessa anella sitä hoitamaan homma pois alta.
Aprilia ditechissä on ainakin kampiakselin päässä 32mm mutteri mistä saa pidettyä kiinni samalla kun aukasee sitä pienempää mutteria. Tuosta rallysta en tiedä onko siinä samanlainen!?

22.7.2005 15:52

Juuri tuota Temen mainitsemaa mutteria tarkoitin. Oletin että Rallyn variaattori on tuolta osin yhtenevä Diten varin kanssa. Mikäli näin ei ole, kytkinpakettia voi yrittää pitää paikallaan öljynsuodatinavaimen avulla. Kyseinen työkalu on varsi jonka päässä on kiristettävä ketjulenkki, joka kiristetään kiinni pidettävän osan ympärille. Öljynsuodatinavaimia kannattaa etsiä esimerkiksi Biltemasta, Motonetistä ja vastaavista autotarvikeliikkeistä.

22.7.2005 16:14

On siinä variaattorin takaosassa joku mutteri, mutta se härpätinkansi jossa se on kiinni ei pyöri muun homman mukana. Pitääpi siis etsiä öljynsuodatinavain jostain.

22.7.2005 19:16

Jos oot variaattorin takaosaa aukasemassa niin tarkotat varmaan tuolla härpätinkannella kytkin kelloa. Kyllä senki öljynsuodatin avaimella auki saa mutta on siihen myös parempia työkalujakin olemassa mitkä saa niihin kytkinkellon reikiin kiinni.

22.7.2005 19:41

--Teme kirjoitti:Jos oot variaattorin takaosaa aukasemassa niin tarkotat varmaan tuolla härpätinkannella kytkin kelloa. Kyllä senki öljynsuodatin avaimella auki saa mutta on siihen myös parempia työkalujakin olemassa mitkä saa niihin kytkinkellon reikiin kiinni.

En oikein ole aukaisemassa kun en ole ihan varma, mitä hyötyä siitäkään olisi.

26.7.2005 15:29

Paljonko tulee lisä vauhtia jos ottaa prikan pois peugeotista????
Ja mikä ois semmonen hyvä viritys että kulkee semmosen korkeintaan 60 km/h

26.7.2005 15:30

Tomxla kirjoitti:Paljonko tulee lisä vauhtia jos ottaa prikan pois peugeotista????
Ja mikä ois semmonen hyvä viritys että kulkee semmosen korkeintaan 60 km/h
Eli otat rikan pois niin vauhti on jtn. 60