Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.2.2013 17:19

Alkaa tuntua että olen liian vanha rassaamaan mopoja..., mutta!

Zoneri, johon vaihdettu:
-uusi kaasari (kiinalainen alipainekaasari, jossa se päällyskoppa muovia)
-bensaletkut, bensansuodatin
-tankki pesty
-tulppa uusi
-imukaula uusi
-imukaula tiivistetty silikonilla
-ilmansuodatin puhdistettu

Tolla setillä mokoman sai jo toimimaan ihan ok, eli käynnistyy sähköllä hyvin/eka polkaisulla hallilämmöstä.

ONGELMA:

Jos ajat mopolla, ja vedät kaasun pohjaan, mopo booaa, lähes sammuu, mutta ei ihan.

Sama ilmenee sekä kuormitettuna että keskijalalla. eli ei kestä kaasua pohjaan.

Muuten on vetoja ja lähtee äkäisesti vaikka itselläkin elopainoa n100kg.

Alkaa kypsyttää mokoma vekotin. Pääsuutin? vai mikä tuossa nyt kanittaa enää?

kiitoksia vastauksista etukäteen 8)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.2.2013 17:29

Katoppas josko luistin ja kiihdytyspumpun kalvot on ehjät.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.2.2013 12:18

Tuntuisi tosi kummalta että niissä olisi jotain vikaa, koska kaasari on siis upouusi, kaikkineen.

Eihän tuohon kaasariin pidä tulla mitään alipaineletkua mihinkään, nythän siihen siis tulee vain ryypyn sähköt, bensaletku ja kaasuvaijeri :)

Voisiko CDI boksi olla viallinen, ja katkoa sytytyksen liian aikaisin?

Enemmän tuntuisi joltain kaasari jutulta?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.2.2013 16:49

Katoppas muuten että se kalvo on siellä oikein paikallaan. Siinä on semmonen pikku ura kaasarissa jonne menee kalvon kieleke. Mulla oli kalvo väärin asennettu ja aika samanlaista ongelmaa tuli. Kerkesinki vaihtaa Delluun enneku tajusin :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.2.2013 21:15

Eikö näissä oo se alipainehana niin pitäshän siihen johonkin se alipaineletku tulla että sieltä tankista bensaa tulee. On se alipaineletku kyllä varmaan jossain imukaulassa kiinni jos se kerran kuitenkin käyntiin lähtee kun eihän se edes käynnistyisi jos se letku olisi kokonaan irti, mutta katsoppas onko siinä letkussa sitten reikiä tai onko se huonosti kiinni. Vuoto siinä letkussa aiheuttaa huonoa bensan tuloa. Bensahanaa katsot tankin pohjassa niin siitä lähtee 2 letkua, joista toinen on bensa ja toinen alipaineletku.

Voihan siinä kaasarissa olla pääsuutinkin liian pieni kun näitä kiinanskoottereitahan on niin montaa eri sorttia että ei välttämättä toimi se suutin siinä skootterissa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.2.2013 22:57

Koko typerä bensahana on ohitettu, tässä kun se on letkun välissä, tankista tulee suora letku suodattimelle josta taas hanalle ja siitä kaasarille. Eli nyt tulee suora bensa tankista kaasarille :)

Aiheuttaisiko pääsuutin juuri tuon täyskaasulla tökkäämisen, ymmärtääkseni juuri silloin kun neula nousee täysin olisi pääsuuttimella suurin osa mopon oikeasta toiminnasta, ainakin normaali kaasari vehkeissä.

Nämä kiinanpaskat ovat kirottuja. Mulla oli joskus intialainen hero puch winneri ja kylläpä se oli helppoa sen kanssa... vai liekkö aika kullannut muistot... :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.2.2013 23:57

BossMan kirjoitti:..ainakin normaali kaasari vehkeissä..

Kyllä nämäkin kaasarit (vaikka paskoja ovatkin) toimivat ihan samalla periaatteella, vaikka vaijeri ei suoraan luistiin nyt vaikutakaan. Se vain nousee alipaineella, mutta luisti säätää joka tapauksessa ilman virtauspinta-alaa ja kärkeä kohden kapeneva neula polttoaineen virtausalaa suutinputkessa ja täyskaasullahan seossuhteen määrää yksinomaan pääsuutin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.2.2013 17:04

Onhan sitä autoissakin samalla periaatteella toimivia kaasuttimia, ovat ansainneet lisänimen juuttuvakurkkuinen mutta oikein toimiessaan muuttuvakurkkuinen kaasutin on tietyllä tavalla itsesäätyvä jota ominaisuutta ei ole luistikaasuttimissa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.2.2013 17:02

oman batikan virit on:
4,8gr rullat
vapaavirtaus suodatin
+1500 kytkinjouset
pakokaasun takaisinkierto pois
katkaisija variaattoriin menevässä vakioraijoittimen johdossa (hyvä paikka laittaa piiloon on takaiskari etupuolella olevassa johdoille tarkoitetussa koukussa)
61 suutin, koska ruokki 79.llä liikaa, ja tukehtui. :D
ny kiihtyy kivasti ja kulkee hiuka pääl 65 :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.2.2013 21:56

Kertokaas kui sokuni ei käynnisty? Lyö kipinää, pensaa saa, kerran lupaili mut muuten ei mitää. Voisko olla vaan tulpanhatusta kiinni? Katoin et se on melko paskas kunnos kun johto meinaa lähtee omille teilleen ja kipinää testatessa löi vaan randomisti kipinää ennen ku työnsi johtoo paremmin kii.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.2.2013 12:10

ota hattu pois ja laita johto suoraan tulppaan kiinni.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.2.2013 12:51

Juu unohtakaa, laitoin kaapin alta löytyneen NGK:n tulpanhatun ja vaihdoin tulpan ni ilosesti lähti käymää. Son komiaa ajella ny ku on 2.6 lämmintä ja teistä suurin osa puhtaita :D
Kertokaas muuten ku toi tomppa mainitti pakokaasun takasinkierron poiston, mites vaikuttais?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.2.2013 13:03

Luokassamme maailman surkeimmat viritykset. Nyppää letkun irti putsarista ja tukkii sen putsarin nipan, ei se kumminkaa mihkää vaikuta.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.2.2013 22:36

Ei se vaikuta mihinkään, poistosta ei saada mitään hyötyä eikä sen pitäminenkään hyödytä oikein mitään, korkeintaan vähän puhtaammat päästöt mutta tuskin suomen olosuhteissa sitäkään :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.2.2013 16:58

Noniin, eli nytten vaihdoin uuden kaasarin myyneen liikkeen suosituksesta isomman pääsuuttimen, kokoa 90.

Mopo siis Zoneri vm jtn 2007 tjsp.

Mopo toimikin hetken aika hyvin, kesti täyskaasun, mutta kun lämpesi, tai mistälie johtuikin, ei kestänyt enää kaasua ja lopulta sammui tyhjäkäynnilläkin.

En tajua tuota. Ainoa mikä voisi olla on imukaulan bakeliitti, joka tiivistetty silikonilla. Luulisi että silikoni pitäisi mutta taidan hankkia uuden bakeliitin tiivisteellä, ja toinen on bensahanan alipaineletkun tukkiminen, bensahana ei ole käytössä, jos vaikka imee sieltä ilmoja tms..

Jos ideoita kertokee. Kaasari ja tulppa uusi bensaletkut ja suodatin uusi, bensahana on mallia letkussa eli ei siinä tankissa, ohitettu.

:nolo: