Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 7:58

ja mikäköhän siinä on, kun otin sillon sen prikan pois, meni tosi hyvin, mutta seuraavana päivänä todella köykänen kiihtyyn ja ei menny yhtään niin nopeeta kun edellisenä?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 8:26

heipähei kirjoitti:No mitä pitää tehä et kone ei tee kuolemaa?

Älä laita prikkaa. Prikka+tehari yhdistelmällä niin helposti kiduttaa koneen kuoliaaks.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 8:46

no mut tarkotus ois kuiteki pudottaa nopeus 77>64 joten mitä oikeen pitäs sit tehä?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 8:55

Mielummin laita kuriton vakioputki. Jos menee liikaa niin laita prikka ja hio sitä sopivaks.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 9:22

Itse hioisin prikkaa sopivasti niin, että saat vauhdin sopivasti alle 65 km/h. Ei sillä aina sitten tarvitse kaasu pohjassa ajaa eikä kannatakaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 16:25

http://www.scootzstore.fi/dellorto-175m ... -1020.html
http://www.scootzstore.fi/stage6-pro-re ... p-902.html
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/430
http://www.motorshop.fi/product/Sylinte ... 26%22.html onko tossa tuo koko "peruspaketti"? ja onko turhaa vai pakollista ostaa tuo jäykempi vastapainejousi ja kireämmät kytkinjouset? Yamaha BW'S NG

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 16:33

Mr. Jog kirjoitti:Kysytään nyt täältä mielenkiinnosta.

Eli minulla on nyt kiinni
pro replica
sport pro vari
17.5 kaasari
70cc streetrace
stage 6 torque control
varisäädöt eivät ole täysin vielä kunnossa, mutta kuvitellaan nyt vertailun vuoksi että ne on :D.

Eli paljonko mahtaisi irrota tehoja tuon kanssa kurittomalla vakioputkella (tai jollain silent pro:lla tai vastaavalla) ja tietty sille sopivilla säädöillä?

En tarvitse paljoa ripitystä siitä, miten 70 cc tarvitsee sille sopivan putken jne., mutta ihannehan olisi se, että pääsisi kokonaan eroon noista äänekkäistä ja huomiota herättävistä putkista. Eli mitä sanoo kiihtyvyys ja huippunopeus? Tai oikestaan paljonko ne laskevat?


Kysyn uudestaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 18:33

rafy kirjoitti:http://www.scootzstore.fi/dellorto-175mm-kaasutin-minarelli-kasiryyppy-p-1020.html
http://www.scootzstore.fi/stage6-pro-re ... p-902.html
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/430
http://www.motorshop.fi/product/Sylinte ... 26%22.html onko tossa tuo koko "peruspaketti"? ja onko turhaa vai pakollista ostaa tuo jäykempi vastapainejousi ja kireämmät kytkinjouset? Yamaha BW'S NG


Osta mieluummin S6:n SportPro -vari, halvempi, kuulema parempikin kuin Multivar. Mukana tulee medium vp-jousi (jossei se riitä, niin varmuuden vuoksi sitten tuo Hard tuosta alempaa). Jos haluat välttämättä pytynkin vaihtaa, niin samasta paikasta vaikka S6:n 50cc (kuullema tuo hyvin tehoa lisää).

Kytkinjouset ja vp ovat pakolliset, tossa linkkaan sopivat:
-Hard-vastapainejousi
-kytkinjouset, joista laitat punaset

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 20:41

thounimakarooni kirjoitti:

Osta mieluummin S6:n SportPro -vari, halvempi, kuulema parempikin kuin Multivar. Mukana tulee medium vp-jousi (jossei se riitä, niin varmuuden vuoksi sitten tuo Hard tuosta alempaa). Jos haluat välttämättä pytynkin vaihtaa, niin samasta paikasta vaikka S6:n 50cc (kuullema tuo hyvin tehoa lisää).

Kytkinjouset ja vp ovat pakolliset, tossa linkkaan sopivat:
-Hard-vastapainejousi
-kytkinjouset, joista laitat punaset[/quote]
Malossi / Stage6 / jne. ilmanputsarielementti vakioputsariin ja ilmanputsarin kuristus pois. mitä tuo tarkottaa? paljos noil nyt sit menee?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 21:08

^ Älä lainaa edellistä viestiä, ainkaan noin. :D
Ei tuo ilmanputsarielementti ole pakollinen, esim. tollasesta kuitenkin kyse: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1411412. Huiput noin 70-80, koska Boosterissa on melko lyhyet perävälit verrattuna esim. Aeroxiin.

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 22:40

thounimakarooni kirjoitti:^ Älä lainaa edellistä viestiä, ainkaan noin. :D
Ei tuo ilmanputsarielementti ole pakollinen, esim. tollasesta kuitenkin kyse: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1411412. Huiput noin 70-80, koska Boosterissa on melko lyhyet perävälit verrattuna esim. Aeroxiin.

voinko muuttaa niitä perävälejä? jos voin, miten ja maksaako se? ja tarviiko tohon kaasariin ostaa isompi pääsuutin?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.9.2012 23:33

Toistan:
thounimakarooni kirjoitti: Älä lainaa edellistä viestiä

Kyllä, joudut suuttimen kanssa venkslata, laita aluksi vakiota 10:nroa isompi,vakiosuuttimen koon näät tästä.
Peräväleistä kannattaa lukasta tästä, siellä on linkki kuvallisiin ohjeisiin, miten ne vaihetaan. Ostat vaikka käytettynä purku Roxista perävälit ja vaihat ne alkuperästen tilalle. Turha kuitenkin vaihtaa, ellei oo pakko päästä ihan täysiä. :D

Re: Virityspaketin spekulointi

5.9.2012 10:57

paljon menee jos vaihan?

Re: Virityspaketin spekulointi

5.9.2012 10:59

Roxin välit loppuu 105kmh paikkeilla

Re: Virityspaketin spekulointi

5.9.2012 11:06

Sekin riippuu kuinka paljon kone kiertää. Se on suhteellista. :D Jos kone kiertää ajossa sen 15000rpm niin varmasti perävälit ei lopu sinne 105:een.