Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.7.2012 23:15

Ostan tälläinen siihen tilalle, voi tarpeen tullen itse herkutella konetta ryypyllä kylmemmällä ilmalla.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.7.2012 23:46

Tuo shapen linkkaama manuaaliryyppy on muuten hyvä mutta ainakin aeroxeissa voi olla hankaluuksia käyttää tuota, kun katteidena takana tuo kaasari. Tiedä sitten miten pösöissä ja muissa koottereissa... Vaijeri-patentilla tietty onnistuu.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.7.2012 23:49

Onhan noita ihan vaijerillisia versioita + sille sitten vaikka Stagen ryyppyvipu-vaijeriyhdistelmä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.7.2012 23:57

On toki monen näköistä vaihtoehtoa, mutta puhuinkin juuri tuosta ko. ryypystä. Itse suosittelisin s6 vaijeriryyppyä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.7.2012 0:07

Pösöstähän oli kyse ja kaasutinhan on siinä melko hyvin esillä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.7.2012 20:03

Joo tattista, tollasen vois huomenna käydä hakemassa. Mutta mutta, kovasti aluksi epäilin että vika olis tossa ryypyssä, kun lämpimänä tyhjäkäynnillä ei pysy käynnissä, sekä kun lämpimänä sammuttaa, niin ei saa uudestaan käyntiin kuin vasta koneen kokonaan jäähdyttyä.

Kuitenkin kun käytin ryypyn pari kertaa kiinni ja auki, huomasin että ryypyn mäntä oli liikkunut muutaman millin, eli jotenki se ainaki toimii? Ja nyt ei enään lämpimänä tyhjäkäynnillä sammu, mutta vähäänkään lämmintä konetta ei saa kuitenkaan mitenkään käyntiin. Muuten pelittää siis hyvin, ei röpötä tai savuta ja vetää hyvin. Kuitenki toi viittais vissiin rikkaalla käymiseen ku ei lämpimänä käynnisty? tulppaki on ihan normi värinen/vähän tumma, vaikka laihallahan ton pitäs käydä ku vakiosuutin kurittoman putken kanssa. Kaverilta ostettu, tänään huomasin :lol:

Kaasari käyty paineilman kanssa läpi ja ilmanputsari putsattu, tulppakin on ihan uus. Seos/ilma?-ruuvia pyöritelty joka suuntaan. Eli onko toi nyt silti se ryyppy? Jos sen takia vetäis muuten hyvin ku liian pieni suutin, mutta käynnistäessä kuitenkin aivan liian rikkaalla.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.7.2012 22:26

Eli ostin siis aeroxiin 17,5mm dellorton. ja siinä oli vakio suutin 80 mutta booasta aivan hirveänä eikä voinu ajaa kun puoli kaasulla.
Nyt on 100 numeronen suutin kiinni mut kylmänä kun lähtee ajaan niin ei pysty ajaan ihan kaasupohjassa koska booaa vähän. Lämpimänä taas pystyy ajaan kaasu pohjassa mutta jos lähtee paikaltaa niin röpöttää vähän ja sit vasta lähtee liikkeelle?
Ja kun on ajanut kaasupohjassa vähän aikaa niin löysää ja antaa vähän aikaa olla ja lyö uudestaan pohjaan niin booa vähän.
Mitä pitää tehdä?
Vireinä tyhjä vakioputki, prikka pois, 17,5mm dellorto ja malossin putsari
Kiitos jo etukäteen

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.7.2012 9:06

Minkä kokoista suutinta suosittelette? Peugeot vakiokaasarilla, 68cc pytty, porattu vakioilmansuodatin ja Tecnigas Next-R. Tällä hetkellä 86 suutin kiinni ja olen alkanut epäillä sen sopivuutta...Koneesta lähtee tehoa ja tehopiikki häviää kun lämpenee, hyytyy ylämäkeen ja vastatuuleen, putki kuumenee hitosti jne. Pitäiskö lähteä kokeilemaan pienempää, vai isompaa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.7.2012 16:35

Suosittelen ismopaa kaasaria.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.7.2012 2:36

Noni olisiko yhtään tietoo minkä kokosta suutinta osais tuohon mun vivacityyn laittaa kun booaa entisen omistajan jäliltä kaasarissa 140 suutin :D kokeilin 104 ja vieläkin boo :/ . virejä on 70cc stage 6 , laser tehari , bilteman ilmanputsari , 19 dellorto , ja kaikki variaattorin maholliset hilppeet ja minkä lämpöarvon tulppa ois sopiva ?:) kiitos vastauksesta jo etukäteen :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.7.2012 11:12

Jos booaa ja laitat pienemmän suutimen, niin se ei auta asiaa, vaan päinvastoin pahentaa. Tulpaks yhen lämpöarvon kylmempi ku vakio.

Joko tunget sinne vaan niin ison suuttimen ettei enää booaa, tai laita vakioputsari niin tarvittava suuttimen koko pienenee huomattavasti. Oothan varma ettei oo imuvuotoo?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.7.2012 12:15

Voihan se imuvuotokin olla mutta uskoisin booamisen johtuvan kaasarin säädöistä :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.7.2012 17:56

Kyllhän se booaa myös jos on imuvuoto. Ja jos suutin on jo 140. Yleensä näillä perusvireillä riittää joku 80-120 suutin. Meinaan siis perus tehari, 70cc, yms. viriasteita. Ekaks ite kattoisin ettei oo imuvuoto tai muu, sitte säätäisin kaasaria.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.7.2012 16:22

Seosruuvi ihan pohjaan ruuvattuna kiihtyy hyvin muttei toimi tyhjäkäynti, ja jos sitä avaa niin toimii tyhjäkäynti muttei kiihdy kunnolla. Eli pari pykälää pienempää vai isompaa suutinta ku en osaa ite hahmottaa :nolo:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.7.2012 17:21

Kokeiles isompaa.