Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.9.2012 19:30
Siis voiks se olla tulppa mis on vika ku tein kone rempan mis hoonattii sylinteri, vaihettii mäntä ja tiivisteet nyt toimis kaks päivää kunnol ja tänää se vaa hyyty yhtäkkii aika pienee mäkee, no sammutin skootterin sit ja annoin olla n. 5 min ja sit toimis loppu päivä iha normaalisti? Pariki kaverii/tuttuu sano et vaiha tulppa niin aattelin kysyy viel täält.
25.9.2012 21:55
tulppa sätinyt viimeiset sätinät, tai pieni mahdollisuus että tulpan jenka osa liian lyhyt
26.9.2012 20:28
Olis tällänen ongelma PitPro pyörässä (Lifan 150cc):
Jokunen aika sitten olin ajanut putkeen noin. 1h ja kun pysähdyin niin huomasin että jotain nakutusta/räminää kuuluu koneesta. Säädin kummatkin ventiilit 0.10 ja sen jälkeen huomasin että pohjapanssarissa on halkeama joka voi myös aiheuttaa räminää joten otin sen pois. Ääni ei vieläkään ole ihan niin kuin ennen mutta huomattavasti terveemmän kuuloinen. Ongelmana on nyt että kone alkaa savuttamaan kun se on lämmennyt kunnolla. Kylmällä koneella ei savuta ollenkaan. Jonkun aikaa pyörä on tehnyt sitä (jo ennen kuin alkoi savuttamaan), että kun vetää nolla kaasusta kaasun täysille niin vouvaa vähäsen. Ei ole hirveästi ajoa haitannut. Lähtee käyntiin normaalisti ja puristuksia on. Mikä voisi olla vikana?
26.9.2012 20:30
Tää on skootteripuoli.
26.9.2012 21:35
Miten on mahdollista kun otin pääsuuttimen irti skobasta (Solifer XTR50 Export) niin oli 125 kokonen? Saanu käytettynä, mitään ihmeempää viriä ei pitäs olla, prikkaa ei varissa mutta en usko minkään muunlaista viriä? Skootteri ei ottanu kierroksia paljoa ja nyt vaihoin 72cc pytyn ja pistin 90 suuttimen. En oo vielä käyntiin saanu, huomenna sitten katteet jne kasaan.
26.9.2012 21:38
Kaverilla oli kans joku 120 suutin vakiossa.
26.9.2012 22:49
Mut pistin sen 90 suuttimen, meneeks nyt kaikki iha vituilleen? Toi 125 suutin kuulostaa niin kaukaa haetulta
26.9.2012 23:08
Veikkaisin että kaikki on ihan vituillaa. Kiinalaiset kumminki on tehny...
27.9.2012 18:09
Kymco super 8 ei lähde käyntiin kylmänä startista.
Kaasari avattu x2, tulppa vaihdettu, imanpuhdistin vaihdettu, pääsuutin suurennettu, akku vaihdettu, bensahana tarkastettu eli mitä vielä voisi rassata.Tyhjäkäyntiä on nostettu.
Startti pyörittää konetta, mutta ei lähde, polkaisemalla kyllä.
Onko kokemuksia, voisiko olla startissa feilua, että ei pyörittäisi tarpeeksi terävästi. Auttakaa, nyt menee hermot ja skoba järveen !!!
27.9.2012 18:12
Edelliseen hermot vievään Kymco super 8 ongelmaa lisää
eli kyseessä on 4 tahti ajettu 3800 km. Venttiilitkin on säädetty.
27.9.2012 23:05
Skootteriin vaihettu 72cc pytty ja 5,5g rullat. 88 suutin atm kiinni. Seosruuvi ei toimi, sähköryyppy kokeiltu, eli epäilen että seos on liian rikasta. Miten saisin sen laihemmaksi? Tulppa oli karstainen ja musta.
Kone ottaa täydellä kaasulla 3-4K RPM. Kun kone lämpee niin laskee 2K RPM. Missäköhän voi olla vikaa? Rupee vituttamaan toi koko vehe, tuntuu siltä et pitäs heittää kaatopaikalle.
Ainiin ja tyhjäkäynti ei pelaa, heti kun kaasusta päästää irti niin sammuu.
Tulee btw vaaleeta/valkosta savua putkesta.
Venttiilejäkin yritin säätää, toivottavasti ne säädöt meni kohilleen.
28.9.2012 15:36
sanokaas mikä tossa Aprilia sr 2002 ditechis on vikana kun ei lähde edelleenkään käyntiin huollossa ovat jo männän vaihtaneet, ruiskun vaihtaneet, kompressorin vaihtaneet mutta kun ei vaan rupee lähtee kuulema voisko ecussa olla vika? ja voiko näitä ditechejä muokata sillee kaasarilla toimivaks?
28.9.2012 21:30
mitä öljyä kannattaa laittaa kaasuvaijeriin kun on ruvennut jumittamaan kun skodu oli vesisateella ulkona?
28.9.2012 21:41
Jotain voiteluainetta vaan. CRC, aseöljy, WD40, eipä sillä paemmin väliä.
28.9.2012 23:18
Miten bensatankki kannattaisi helpoiten tyhjentää ja putsata? Jolloin sitruunahapollako sitä puhdistetaan vai millä?