Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.1.2012 17:36
Minkä painoisia rullia nuo vaakaminarellin sähköt kestävät? Nyt on n. 2,6gr rullat, ja tahtoo hieman pätkiä. Pienen ajon jälkeen toimii paremmin. Kierrokset ~12.000 siis tehopiikillä. Hieman painavemmat rullat varmaan pitää ostaa, kisasähköihin en viitsi sijoittaa.
30.1.2012 19:10
Nuo alkaa olla max kierrokset. Aeroxin uuden mallin sähköt pelittää 13krpm saakka.
31.1.2012 18:46
Paikaltaan kierrättämällä ottaa 13.500 kiekkamittariin, sitten alkaa kuulua kovaa rötäämistä ja pätkii kierroksia. Ongelma periaatteessa selvisi, tulppa kun on mallia BR10ES niin koneen pitää lämmetä kunnolla ennen kuin toimii normaalisti.
31.1.2012 22:28
Voitaisiin myös argumentoida siitä, kuinka optimaalinen Roksin vakiosähköjen sytytyskäyrä on 10 000 rpm jälkeen. Eihän se kovin optimaalinen ole. Sytytysennakko menee aina vaan enemmän pieleen kunnes saavutetaan tuo maaginen 13 500 rpm jolloin systeemit pettää lopullisesti.
1.2.2012 17:53
Tuossa ei varmaan ole alkuperäistä CDI:tä? Ei tollasiin kierroksiin ajossa edes pääse nuilla osilla, muistaakseni huipputehokin oli jossain 12krpm paikkeilla omassa koskemattomassa ilmajäähy S6 Racingissa.
Ilmajäähyyn en kyllä suosittele mitään kunnon sähköjä edes hommaamaan, varsinkaan jos kannessa on o-rengas tiivisteenä. Kyllähän silläkin tietysti ajelee, mutta huoltoväli on sadoissa eikä tuhansissa kilsoissa. Mun mielestä o-rengas ilmajäähyyn on suunnitteluvirhe. Nimimerkillä kannentiiviste/jäähdytyspropelli kertaa n.
Itse oon kokenut parhaaksi sporttisetupin. Tehot saa helposti midrace-tasolle ja kestävyyden kanssa ei tule ongelmia. Nuhaset sähköt kyllä kannattaa vaihtaa esim. MVT Milleniumiin. Nykynen sporttisetti on pelittänyt loistavasti ja männänkesto on yli 5000km. Kierroksia ajossa parhaimmillaan 12500rpm. Vakiota tuossa on ainoastaan lohkot ja niitäkin on paranneltu.
Tuli kyllä offtopickia mutta olkoot
2.2.2012 14:39
Korjataan nyt sen verran että tonnin olen ajanut 2-renkaisella männällä (joka ei siis ole OEM vaan muu valmiste) ja kannen olen tiivistänyt pelkällä tiivistemassalla kun ei O-rengasta ollut. Sähköt on muuten vakiot, mutta cdi on vaihdettu sellaiseen että sytytysennakko on parempi ja kiertää todella napakasti siihen 13.500rpm saakka. Eli hyvä pytty on, ehdottomasti. Kunhan kannesta raapii karstat aika-ajoin pois niin ei ole ongelmia tullut. Männälläkin varmasti ajelee vielä pari-kolme tonnia, enemmänkin.
Mutta takaisin asiaan. Älkää MISSÄÄN TAPAUKSESSA ostako korkeaviritteisiin koneisiin narakun korkeajännitepuolaa, se paskoo tulppia. Itsellä meni yli 10 tulppaa ennen kuin paikansin vian puolaan. 2 eri narakun puolaa on ollut, molemmissa sama vika. Eli oletan niin että ei ole valmistusvirhe tms. Vakiopuola + iridium-tulppa ajaa saman hyödyn kuin normitulppa + korkeajännitepuola, sillä iridium-tulppa voi huoletta olla yhden arvon lämpöisempi kuin normaalisti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
9.2.2012 22:53
itellä ois derbissä tällänen ongelma. no viriä on paljon 80cc malossi mhr team vahvistukset giannelli putki ym hilppeet ja 28 kaasari delu suutin 150. no aluks ajelin tässä 15 asteenpakkases nii toimi hyvi röpöttää vähäsen ennen piikkiä niinku kuuluukin no välillä varsinkin isoil vaihteil ku kaasua kääntää nii booaa ja lopult sammuu sit taas lähtee käyntii ja sama toistuu noin 1km välein ja välil ku on vetäny pitkään tehopiikillä nii sen jälkee on alkanu röpöttää ja pätkimää pirusti nii onko tulppa väärä ku on vakio eli br8es tai sit oli b8es . et kannattaako hankkii joku 9 tulppa tai saisko derbiin kylmempiä siis ihan autotarvikeliikkeistä?
10.2.2012 0:07
Oletan että kyseessä on Derbin mopomalli, joten kysäiseppä asiaa
mopopuolelta.
22.2.2012 0:27
Olisikohan mahdollisesti liian kuuma tulppa kun hyytyy kun huuattaa about 30s täysillä kierroksilla ja sitten booa ja lähtee vetämään taas ku vähän aikaa antanut vauhdin hiipua ja sitten jaksaa heikosti kulkea. mutta ei tee tuota kun täys kaasulla ja nykyne tulppa on br8hs ja viriä on 70cc airsali ja stage6 pro replica putki ja 17.5 kaasari. muuta en enää oikeen keksisi syyksi kun suutintakin vaihdettu 10 numeroa isommaks eikä vaikuttanut mitään ja kyseessä mbk nitro
22.2.2012 8:59
Voi olla, kannattaa laittaa BR9ES tai HS riippuen onko pitkä vai lyhyt kierteinen pytty.
22.2.2012 13:31
ja tekee 9 tulpalla saman kai se on laitettava 120 suutinta kehiin
2.3.2012 20:42
Mikäs vois olla vikana kun seppo syö tulppia noin tonnin välein? Kipinä kyllä tulee mutta alkaa pätkimään kun käynnistää kylmänä eikä pysy käynnissä ilman että kierrättää melkein tappikiekat vähän aikaa ja sitten alkaa käydä normaalisti..
Ja mitäs kun tulpat menee ihan nokeen tai johonkin muuhun mustaan aina kun putsaa, päältäpäin siis? On kyllä kireällä tulppa.
2.3.2012 22:11
Huono lämmittäminen ja liian rikas seos syö tulppia talvella. Lämmitä kone hyvin joka kerta, sopiva aika on 5 minuuttia, kovemmilla pakkasilla enemmän.
2.3.2012 22:25
Kyllähän sitä tulee lämmiteltyä suht kauan. Voisiko vaikuttaa tuo että on vain 2km matkaa kouluun ja lähemmäs -30 oli pakkasta talvella, ei pahemmin kone lämmennyt..?
2.3.2012 22:47
Joo todellakin, on hieman liian lyhyttä ajoa.