Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.12.2012 4:54
Ootkos koittanu laittaa uutta tulppaa, auttaako? Kerran kävi Stalkkerin kanssa noin, tulppa pyöri itestään irti. Varaosaliikkeessä kun hain uutta tulppaa ni kerroin ton ja ne sitte sanoki että jos on vanha, moneen kertaan irrottettu ja kiinnitetty tulppa niin saattaa tehä tolleen, koska se tiiviste/kiristäjärengas on jo niin kulahtanu ettei se sitte pidä sitä paikallaan ja tulppa lähtee pyörii.
(Kuulemma oli tällä myyjälläki joskus lähteny nuorena NäSäRistä tulppa ku oli ajanu motarilla
)
28.12.2012 16:18
Ei noilla normaaleilla mopon mukana tulevilla tulppa-avaimilla saa edes kerran avattua tulppaa tarpeeksi tiukalle jottei vuotaisi välistä. Saatikka auki..
Kunnon räikkä käteen ja tulppa kiinni, ei kannata paskoa kierteitä. Tumpelo saa helposti ne rikki.
28.12.2012 16:53
Mä en saanu tehtaalta tullutta tulppaa edes kunnollisel avaimel irti
Täyty laittaa putki sen kahvaan että sai tarpeeks vipuvoimaa.
28.12.2012 17:16
Viikon vanha tulppa että ei pitäisi siitä olla kiinni. Fute vaan tahtoo välillä käydä tyhjää sellaisella kierrosluvulla että tärisee koko mopo.
20.1.2013 0:49
Tuli tos mielee ku laittelin kaasaria että mikä se letku on joka menee vakioilmanputsarissa siihen alkuputkeen? Ny on piperi että tekeekö huonoo koneelle ku son paljaana?
20.1.2013 2:09
Jos kyseinen letku menee ilmanputsarista pakoputken alkukäyrään, kyseessä on katalysaattorin hapetusjärjestelmä jonka tehtävänä on syöttää putkeen lisää ilmaa. Ilmassa oleva happi tehostaa katalysaattorin toimintaa ja vähentää päästöjä. Ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään.
20.1.2013 14:11
Mikäpä agilityssä on ku käytin konneen auki, nyt sen kasasin ja hyvin lähteee käyntii. Ainutt onglema on se ettei kierrä paljoa paskaakaan. Mikä vois olla vikana? Öljyt oli ainaki aika jäykät, vaikuttaako? Pysyy tyhjäkäynnillä vaikka mailman loppuun asti.
20.1.2013 14:32
Mites venojen säädöt?
21.1.2013 14:13
Säädin ajoituksia, nyt kiertää maksimin ilman hihnaa.. Mikäpä vois olla kymcossa ku ei hihnaa kirraa? Voiko olla ku kasasin kytkimen cpi:n ja kymcon kytkimestä? alkuperäinen kytin hajosi.. Eli nyt jää se remmi vaan etupäähän variaattoria jumittaan eli ei pyöri, sitten remmi on ylhäältä tiukalla ja alhaalta löysä, ja kone ei jaksa pyörittää..
25.1.2013 17:33
Se tunne kun on helvetisti imuvuotoja, vie korjattavaks ja mopo kulkee huonommin jälkeenpäin. Röpöttää täyskaasulla ja kulkee ehkä 35.
Onkos tuossa nyt liian iso suutin tai neula liika korkeella?
25.1.2013 21:54
Liian iso suutin.
26.1.2013 16:09
omassa baotian bt49qt-7.ssa oli valmiiksi liian iso pääsuutin, ja kun vaihtoi 76.sta 61.een alkoi käydä tyhjällä paremmin, kierrokset ei vaeltele, ja käynnistyy paremmin, jos jollain teistä samaa ongelmaa, että hieman huono käyntiinlähtö, kaasua painaessa pieni mietintätuokio koneella ja kierrosten vaeltelu, koittakaa hieman pienempää suutinta..
26.1.2013 16:25
Mahtaa olla ahdistava ilmanputsari kun noin pienen suuttimen vaatii.
26.1.2013 16:46
Mahtaa olla joo ilmansuodatin märkä tai muuten vaan tukossa, kinkki-imurin vakiosuutinkin kuiten se 79-85 kokoa.
27.1.2013 14:25
Tarviis apuja oman helkaman kanssa. Eli 90cc big bore, isovenakansi ja 24mm kaasutin. ei toimi 24mm kaasuttimella, vaan ainoastaan 18.5mm eli vakio kaasuttimella, tai oikeastaan lähtee ainoostaan käyntiin, eli kun antaa kaasua niin kierrokset jää todella alas eikä nouse ylös eikä kierrosnopeus riitä edes vakio kytkinjousille eli liikkeellekkään ei pääse? Apuja kiitos mikä helvetti tätä vaivaa