Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

3.6.2012 11:42

Moro, elikkäs olisi ilmajäähy typhooni , ja olisin hankkimassa 70cc sportti pyttyä. Mikä pytty olisi sopiva 17.5 lortolle, stage6 pro replica jne.. ihan suomesta ajattelisin tilata, ja tarviikos lohkoja kenties suurentaa vai meneekö ihan heittämällä kiinni ? :)

Re: Keskustelua sylintereistä

3.6.2012 11:52

Ei tarvii lohkoja modaa. Vaihtoehtoja on monenlaisia.

Kun tutkit tuolta, saat vähän osviittaa http://www.motot.net/wiki/Minarellin_Vi ... 28Vaaka%29
Älä välitä vaikka se onki Minarellille, yhtälailla niitä pyttyjä yms. osia on Piaggioonki.

Re: Keskustelua sylintereistä

13.6.2012 14:17

Moro tällä kysymyksellä ois vähän kiire :). Elikkä mulla on toi 2002vm ovetto ja ku se on nyt menny paskaks se sylinteri ja mäntä ( johtuen siitä että männäntapin sokka oli pudonnut ) niin ajattelin, että laitan mun kaverin vanhan Keeway factin pytyn kiinni. ( Onko järkeä? , näyttäis olevan ilman pakoaukon kuria ). Siin on kuitenkin pieniä naarmuja niin vien sen hoonaukelle luultavasti.. Elikkä Meneekö toi pytty ihan heittämällä kiini? ja sitte meneekö siihen tollanen ihan perus mäntä mikä menee vakio vaaka minarelleihinki? ku noiden männäntappien kokohan on eri Keewayssa ja MBK:ssa

Re: Keskustelua sylintereistä

13.6.2012 14:34

Kyllä tuon pitäisi onnistua.

Re: Keskustelua sylintereistä

22.6.2012 1:08

Paljos tolla S6 streetracella on penkitetty? Pitäs putkee alkaa väsää, niin pitäs tietää tavotellun tehon suuruus.

Re: Keskustelua sylintereistä

22.6.2012 19:04

moro. mitä pitää tehdä / ottaa pois että saa nestekamat trekkeriin ?!

Re: Keskustelua sylintereistä

23.6.2012 0:03

Kysäse jkoljolta, osaa varmasti neuvoa kun laitto just Pösöönsä nestekamat.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.6.2012 10:20

Ekana vaihdat sylinterin tietenkin nestejäähymalliin, eli ostat Speedfightin sylinterin. Lohkoihin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia. Hommaat syylärin ja letkut, ja heität letkuun vesipumpun ennen sylinteriä. Sitten sylinterin kanteen lämpöanturi omalle paikalleen ja homma alkaa olemaan vesiä vaille valmis. S6 R/T kierrosluku/lämpömittari on erittäin hyödyllinen varsinkin vesikamojen kanssa.

Lisää hyödyllistä infoa löydät tietopankista, kirjoitin sinne joskus Shapen kanssa artikkelin kyseisestä aiheesta.

Re: Keskustelua sylintereistä

23.6.2012 13:02

Solikka_69 kirjoitti:Paljos tolla S6 streetracella on penkitetty? Pitäs putkee alkaa väsää, niin pitäs tietää tavotellun tehon suuruus.


9.12-12.30hp.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.6.2012 21:02

Mites skobissa on kestäny noi kiinan pyttysetit? Tnt jne. Mahdollisesti sellanen tulossa pösöön, jos ei tota alkuperästä saa enään hoonattua. Ja mikä näissä 50cc skobissa yleensä on välys pytyn ja männän välillä? 0.09mm? ja mitkä välykset menee vielä hätätapauksessa jos ei just sopivaa mäntää hoonauksen jälkeen löydy? :)

Re: Keskustelua sylintereistä

24.6.2012 21:19

On ne vissiin pysyny kunnossa, mutta ainakin Palezulla oli Keewayssä TNT:N pytyssä 1000km jälkeen jo kauheet ohipuhallukset. Ei voi suositella. Mielummin panostaa vähä ja ostaa sitte kunnon pytyn jolla ajaa pitkään.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.6.2012 21:22

Tnt pytyissä on paljon niitä maanantain kappaleita eli ei kestä kovin pitkään, kun taas jos hyvä tuuri niin tulee hyvä kappale, joka taas kestää pitkään.

Re: Keskustelua sylintereistä

25.6.2012 10:54

Juuri nuo maanantai kappaleet ja huonompi viimeistely noissa halvimmissa pytyissä.

Re: Keskustelua sylintereistä

25.6.2012 12:47

Onko tuorevoitelun käytöstä pois otto pakollista näillä vireillä stage 6 streetrace, yasuni z, 17.5 lortto, sport pro vari, malossi fly kytkin + variin säätöosat?

Re: Keskustelua sylintereistä

25.6.2012 13:03

Ei se pakollista ole, mutta erittäin suositeltavaa. Vähintään, jos pidät tuorevoitelun, niin kannattaa lisätä bensan sekaan vielä öljyä. Näin ite teen Stalkkerin kanssa, tuorevoitelu ja bensan sekaan vähä öljyä.