Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.8.2020 10:18
jos tää 4T skopa niin muutaman tonnin välein olisi hyvä säätää...
tehon puute voi johtua myös vääristä välyksistä venoissa...jos aukee tai menee kiinni väärään aikaan niin kyllähän se vaikuttaa sekin
13.8.2020 23:51
Jossei se tunnu kiertävän yli tehoalueen ajossa, ni kyllä se vaikuttaa siltä että varissa kaikki on ok, se vaan on niin laiska ettei jaksa tasamaalla pitää vauhtia. Vp jousi ei kyllä kovetu, löystyy vaan jos jotain tekee. Ja tosiaan jossei niitä venoja oo ikinä säädetty, ni säätämään ne nyt ekana. Vaikuttaa kyl vetoihin jos on ihan metikössä.
14.8.2020 18:10
Reetuhai2 kirjoitti:Jossei se tunnu kiertävän yli tehoalueen ajossa, ni kyllä se vaikuttaa siltä että varissa kaikki on ok, se vaan on niin laiska ettei jaksa tasamaalla pitää vauhtia. Vp jousi ei kyllä kovetu, löystyy vaan jos jotain tekee. Ja tosiaan jossei niitä venoja oo ikinä säädetty, ni säätämään ne nyt ekana. Vaikuttaa kyl vetoihin jos on ihan metikössä.
Joo pitää varmaan sitte koittaa niitä säädellä ei oo kyllä juurikaan hajua että miten se tapahtuu mutta pitää vähän tutkia
16.8.2020 11:01
siihen löytyy hyviä ohjeita juutuubistakin
venttiilikansi auki ja sitten mittailemaan. (pitää tietty mitatat oikeassa kohdassa puristusta...siihen on merkkikin siellä)
Rakotulkki tarvitaan...maksaa muutaman euron.
16.8.2020 22:59
Mulla on tuo yamaha aerox 2014 prikka otettu pois ja jousia vaihdettu teharikin on kiinni, mutta mikä on vika kun huutaa rajoittimelle??
17.8.2020 1:11
Jos vähän tarkennusta että mitä oikeen tarkotat?
27.8.2020 16:03
Reetuhai2 kirjoitti:Jossei se tunnu kiertävän yli tehoalueen ajossa, ni kyllä se vaikuttaa siltä että varissa kaikki on ok, se vaan on niin laiska ettei jaksa tasamaalla pitää vauhtia. Vp jousi ei kyllä kovetu, löystyy vaan jos jotain tekee. Ja tosiaan jossei niitä venoja oo ikinä säädetty, ni säätämään ne nyt ekana. Vaikuttaa kyl vetoihin jos on ihan metikössä.
Kirjottelen nyt eri käyttäjällä mutta vielä kyselisin että voiko muka olla venttiilit koska skootterin ollessa keskijalalla se kiertää hyvin tehoalueelle asti ja kuullostaa suht normaalilta mutta hetiku siihe istuu kyytiin ja lähtee ajamaan niin kiertaa puolet huonommin
29.8.2020 5:55
No sillonhan vasta todelliset kierrokset tulee, kun on kuormaa.
30.8.2020 11:52
soon ihan eri moottorin kiertää keskijalalla ilman kuormaa...
tosuus tulee kun ajelee oikeesti.
5.9.2020 12:25
Riejuilija kirjoitti:soon ihan eri moottorin kiertää keskijalalla ilman kuormaa...
tosuus tulee kun ajelee oikeesti.
Säädin ventiilit ja ei muuttunut juurikaan mutta eilen vaihdoin kaasarin kalvon ja neulan ja alko vihdpin toimimaan mutta kun vertailin vanhaa neulaa ja uutta niin uusi on vähän erilainen ja oaljon lyhyempi ja kone saa nyt liikaa bensaa ja neulan säätäminen ei auttanut joten osaisitko auttaa
6.9.2020 11:55
josko vaihtaa sen alkuperäisen neulan uuteen kalvoon?
6.9.2020 15:07
Riejuilija kirjoitti:josko vaihtaa sen alkuperäisen neulan uuteen kalvoon?
Vanha on just ja just liian paksu
6.9.2020 20:44
niin mihin vanha neula on liian paksu?
Eikös se ennen ole sopinut koloonsa?
Vai siihen kumikalvon muovikupin pitimeen?
7.9.2020 19:29
Riejuilija kirjoitti:niin mihin vanha neula on liian paksu?
Eikös se ennen ole sopinut koloonsa?
Vai siihen kumikalvon muovikupin pitimeen?
Vanha neula on liian paksu uuden kalvon muovikuppiin
7.9.2020 21:55
kaasareissa on eroja osissa tosiaan...
monesti helpommalla pääsee kun ostaa kokonaisen korvauskaasuttimen...
about 50eur.
Siinä on kaikki uutta.