Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

1.10.2012 19:36

Mistä jäähdytysneste laitetaan? Meinaan luulen ettei tossa mun Solikassa oo ollenkaan niitä. Mikä aiheuttaa valkosen savun? Tulee koko ajan valkosta savua pytyn vaihon jälkeen 72cc. Ja mopo ei liiku.

Re: Tekniset ongelmat

1.10.2012 20:14

valtsujaa kirjoitti:Nyt on kyllä sellanen ongelma ettei itelle oo ainakaa ennen sattunu. Eli siis roxi lähtee ihan hyvin käyntiin ja käy ihan hyvin, mutta kun painaa jarrua niin meinaa aina sammua. Eli jarrukahva toimii nyt jostain syystä ikäänkuin joku killswitchi. Apuja??

Re: Tekniset ongelmat

1.10.2012 21:42

Elikkäs kaverin Peugeot c-tech:ssä ilmeni semmoinen vika, että kun ajaa tasasella ei mene piikille vaan röpöttää ja alamäkeen menee helposti piikille ja kulkee loistavasti. Skobassa on tehari ja vp-jousta eikä kytkinjousia ole vaihdettu (lieneekö syy).

Re: Tekniset ongelmat

1.10.2012 22:33

Äkkiä kytkinjouset ja vp-jousi vaihtoon, kai kaasari on sentään kunnolla säädetty?

Santtu25 solikassa pitäs olla ilmajäähykone?

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 7:31

Onko tämä todella niin välttämätön toimenpide? Ja kaasuttimeen löytyy monia suuttimia ja parhaiten sopiva on kiinni niin todennäköisesti on säädöissä.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 8:29

"Todennäkösesti on säädöissä"..... Sillä siis ei ole kunnolla säädettynä kaasaria, eikä varia, sitten ihmetellään kun ei kulje. Röpötys viittais paskoihin kaasarin säätöihin, ja vakiojousilla se vaan ei jaksa vetää tehoalueelle.

Joten jos se kunnolla toimimaan haluaa, niin kyllä se jousien vaihto on pakollinen toimenpide. Löysillä jousilla ajaminen on aivan perseestä, kokemusta löytyy. Jousetkaan ei maksa kun sen parikymppiä...

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 11:57

Aa ok. Kun luulin, että toi valkoinen savu vois johtua siitä. Oon vähän käsi näissä hommissa.. Frendi vaihto tohon ton sylinterin, mut en oo varma oliks se magneto T kohalla vai millä. Onko mahollista että toi vois johtua siitä että mäntä ei ole yläkuolokohdassa joten ei ota kierroksiakaan tarpeeksi?

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 12:22

Jos ajotukset ei oo kohallaan, niin ei se tuskin toimis ollenkaa. Voithan kysyä siltä, oliko magneetto T-merkissä, ja vielä asian voi vaikka tarkistaa.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 14:39

Nonii oon varmaa enneki kysyny tätä ilman et oon saanu vastaust/neuvoo mikä toimis eli kysynpä uusiks eli jos toi boosteri on tarpeeks kauan paikallaa se ei meinaa lähtee kunnol käyntii ? Kaasari säädetty ja putsattu, ilmaputsari putsattu tulppa vaihdettu ja kun sen saa käyntii ja sammuttaa heti ni joha lähtee mut 1-2h riittää ni ei lähe käyntii ennenku vast 17 polkasu jälkee lupailee kuitenki melkee jokasel polkasul. Välil voi kans tehä sillee et ku on polkenu joku 10 kertaa ja sit se voi lähtee käyntii ja sammuu 3 sek pääst minkä jälkee joutuu taas polkee joku 10 kertaa et saa käyntii . Eli apuja tähän.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 17:31

Onko sulla sähköryyppy? Toimiiko ryyppy?

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 19:09

manuaali ryyppy ja toimii. Edellisest viestist unohtus mainita et ei oo suurtakaan vaikutusta käyttääks ryyppyy vai ei.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 19:14

Läpät raottaa?

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 21:45

Reetuhai2 kirjoitti:Jos ajotukset ei oo kohallaan, niin ei se tuskin toimis ollenkaa. Voithan kysyä siltä, oliko magneetto T-merkissä, ja vielä asian voi vaikka tarkistaa.

Kun ei se tiiä. Miten tarkistan ilman että joudun purkaa katteet ja kannen? Ei millään meinaa jaksais kun tuskin se on se syy. Epäilen vahvasti seosruuvia ja kaasaria.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 22:25

Itse ainakaan ole sylinterin vaihdon yhteydessä ikinä katsonut millä kohdalla se magneetto on, kampiakselihan pyörii joka kerta saman matkan... vai mistä te nyt puhutte, en oikeen ymmärrä :D.

Re: Tekniset ongelmat

2.10.2012 22:45

Että mäntä on yläkuolokohdassa kun nokkaketju asennetaan takaisin. Mutta mikä helvetti voi olla syy valkoiseen savuun?