Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.6.2012 16:54
Siis sähköryypyssä on sisällä vahapatruuna, joka lämmetessään aukasee ryypyn. Eli kun mopo seisoo ja viilenee, vahapatruuna myös viilenee ja avaa ryypyn. Taas kun mopo käy niin se ryyppy lämpee ja menee pois päältä. Koitappa toisella ryypyllä, ja kun tulee kylmempi niin laita isompi suutin.
6.6.2012 18:22
Joo tuota jos viittisitte jotaki neuvoja heittää
Oon testannu nytte saaha kunnolla roksia säätöihi mut ei vaa pellaa, kylmänä ku lyö käyntii nii kierrokset huutaa iha saatana korkialla ja peli lähtee melkee ittestää liikkeelle! Sitte ku lämmittelee nii kierrokset vitun matalana ja kaasua pittää piettää päällä 10km ajon jälkee koska kierrokset tuuppaa menemää nii matalaksi:D Sama homma tehojen kans. Aluks lähtee ku raketti mut 10km ajelu jälkee hyytyyy entistä enemmä.... Ja huiputki on tehari vireille makiat 52? Auttaakaa nyt jummijammi mitä kannattaa kokkeilla:D
9.6.2012 0:52
Saattaa olla imuvuotoa, tai sitten saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä, koita säädellä seosruuvia ja kato muuttuuko tyhjäkäyntiongelmat. Ja mitä viriä ja osaa sulla siinä on? Ootko laittanu isompaa suutinta ja kevyempää rullaa? Tohon hyytymiseen voi auttaa jotku 0,2-0,5g kevyemmät rullat, muut tulee ehdottamaan sulle jäykempää vastapainejousta, minä ehdotan rullia mutta sama se, huippuihin ei tuu muuta mieleen kuin liian pieni suutin.
10.6.2012 23:01
Ei imuvuotoa löytyny. Kokkeilin 104, lähteny mihinkää, kokkeilin 116 huiput laski iha saatanasti. Pitäs huomenna tosissaa paneutua ja testailla kaikki 1234123 suutinta läpi... Vireinä: s6 replica, 4,2 rullat, vapaavirtaus filtteri, punaset jouset (malossin hard ja racing jouset). Neula on keskimmäisessä lovessa nii ajattelin et jos sitä laskis nii alussa oleva röpötys laskis, ruuveja vääntelemäl saan varmaa tyhjäkäynnin kondiksee mut se ei vieläkää selity et miks huiput on nii matalat? (rullien vika?) ja miks kylmänä kulkee nii terhakasti että alkaa itkettää...
10.6.2012 23:49
Jos nyt suosiolla vaan koitat sillä vakioputsarilla?
11.6.2012 11:23
Menin nyt sitten ostamaan tälläisen dellorto 17.5 mm kaasuttimen [url][URL=http://aijaa.com/0066510348432]
[/url][/url]. Vanha kaasuttimeni oli gurtner joten olen aika ulapalla. Eli mihin noista letkujen paikoista letkut tulee? Siis alipaine, tuorevoitelu ja bensa. Tuolla taaempana on vielä yksi paksu letkun paikka joten se on varmaankin bensaletkun paikka. Toinen kysymys koskee tuota neula/kaasuvaijeri härdelliä. Eli miten tuo gurtnerin neula liitetään tuohon? Tosin jos katson tuosta isommasta aukosta sisään (:D) Niin kyllä siellä joku tikku on.
edit: Onko kuva muuten liian iso? Tarkoitus oli laittaa vaan linkki...
11.6.2012 12:19
Ethän sä siihen mitään gurtnerin neulaa tunge, vaan siellä on oma neula. Tuorevoitelun paikka on toi missä on kumi päällä, sen vieressä noi kaks on vissiin kaasarin vesikierrolle(?) ja bensa olis toi ryypyn paikan edessä oleva nippa.
11.6.2012 12:41
Ryypyn edessä oleva kuvassa näkyvä on alipaine. Kumilla suojattu on öljy, päällekkäin olevat on vesikierrolle (jätä auki ellet tarvi) ja kaasarin takana oleva paksu on bensalle.
13.6.2012 11:54
Mites jos ostan multivarin pitääkö kaasari säätää uudestaan sille?
13.6.2012 12:58
Ei tietenkään.
13.6.2012 13:20
rasssee kirjoitti:Ei imuvuotoa löytyny. Kokkeilin 104, lähteny mihinkää, kokkeilin 116 huiput laski iha saatanasti. Pitäs huomenna tosissaa paneutua ja testailla kaikki 1234123 suutinta läpi... Vireinä: s6 replica, 4,2 rullat, vapaavirtaus filtteri, punaset jouset (malossin hard ja racing jouset). Neula on keskimmäisessä lovessa nii ajattelin et jos sitä laskis nii alussa oleva röpötys laskis, ruuveja vääntelemäl saan varmaa tyhjäkäynnin kondiksee mut se ei vieläkää selity et miks huiput on nii matalat? (rullien vika?) ja miks kylmänä kulkee nii terhakasti että alkaa itkettää...
Oothan ottanu putkesta sen kurin pois, ja koita vaikka 110 suutinta seuraavaksi. Rullat ei vaikuta huippunopeuteen muulloin kuin epätodennäköisissä ääritapauksissa. Neulan laskeminen pykälällä voi olla hyvä idea ja saattaa auttaa tyhjäkäyntiinkin, itse asiassa mulla oli sama ongelma ettei pysynyt millään tyhjäkäynnillä kun lämpesi ja pintakaasulla röpötti, neulan lasku auttoi molempiin ja tuntuu toimivan muutenkin paremmin neula pykälän laskettuna.
13.6.2012 14:45
Voisin kokkeilla tuota neulanlaskemista. Kokkeilin tosissaan nyt tuolla 110 suuttimella ja ei pelitä niiku pitäs. Reetuhai__kokkeilin sitä pirun vakioputsaria ja se kiinni koko vekotin ei lähteny ollenkaa liikkeelle. Ei ottanu kierroksia sen vertaa että lähtis liikkeelle. Ilman putsaria liikkuu muttei huippuja ole olemassakaa:D Tuosta kurista en tiiä, mutta ostin sen käytettynä ja ei sielä ainakaa näkyny mittää kuria, missä semmone pitäs olla ja miltä näyttää?
13.6.2012 15:16
Se kuri on kai siinä alkupäässä semmonen suppilon näkönen juttu joka on parilla hitsipisteellä kiinni ja jollakin kampeat/dremelöit/poraat sen siitä irti, en kyllä varma oo onko se proreplicassa just noin mutta joku paremmin tietävä voi kertoa. Ei kai se sillä vakioputsarilla mihinkään liiku jos et laita vakioputsarille sopivaa pienempää suutinta, mutta kyllä sen nyt pitäis sillä viri putsarillaki toimia jos suutin on oikea. No miten se sillä 110 suuttimella toimi, röpeltääkö se vai kuulostaako se ihan normaalilta mutta ei vain jaksa kulkea? Ei kai noihin 52 huippuihin voi enää muuta selitystä olla kuin putkessa kuri tai väljä kone mutta saa kyllä olla yli 20000 ajettu samalla männällä ja pytyllä ennen kuin on niin väljä
13.6.2012 17:36
Niin, tietenkin pitää vakioputsarin kanssa olla pienempi suutin. Ja joillakin ei oo millään onnistunu säätäminen vaparilla, kun taas vakioputsarilla on pelittäny.
Tän takia ehdotin sitä vakioputsarin koittamista. Se kurihan on putkessa just sellanen pieni supilo alkukäyrässä, kiinni parilla hitsipisteellä tms, niinku Palezu sano.
Toi väljyys myös paljon riippuu, varmaan joku +22tkm ajettu Stalkkerilla vakiomännällä, ei mitään väljyyteen viittaavaakaa. Ei edes ohipuhallusta ollenkaa.
15.6.2012 0:16
Minulla on nyt sellainen ongelma, että kun koneen käyynistää uudelleen sen ollessa kylmä, mopo käynnistyy mutta tukehtuu ja sammuu samantien. Tämä tapahtuu pari kertaa kunnes se käynnistyy kunnolla. Sen jälkeen toimii normaalisti kunnes mopoa taas jonkun aikaa seisottaa.
edit:En tiedä olenko vielä vähän lapsellinen, mutta miksi minua naurattaa lause "Sen jälkeen toimii normaalisti, kunnes mopoa taas jonkun aikaa seisottaa."
EditEdit: Sellainen juttu vielä, että aina kun starttaan skootterin se käynnistyy ja samalla sekunnilla moottori sammuu ja päästää kauhean kolahduksen. Tämä siis ei ole samanlainen kun mitä tuohon ensimmäiseksi kirjoitin. Tässä se sammuu heti.