Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.5.2012 12:11
Oo. thanks! Se vielä, että kun olet viilannut sitä pakoa, vaikka ylöspäin, niin rupeatko heti "kaartamaan" sitä aukkoa alaspäin vai kuinka leveästi viilaat sitä korkeutta? (tajusitteko ?
)
edit: Tapahtuuko viilaus pelkästään sieltä sylinterin puoleisesta päästä eli kuuluuko aukon leventyä putkea kohti?
20.5.2012 18:58
Jos haluat vain poistaa tuon kurin, niin viilaat tuon aukon pyöreäksi mikä tuossa kuvassa on, mutta et koske männän puolella olevaan aukkoon. Jos menet viilaamaan sitä aukkoa, koneen luonne muuttuu ja saat herkästi koko pytyn pilalle. Tietysti oikein tehtynä sen viilaaminen on järkevääkin mutta en suosittele aloittelijalle. Eli viilaat vain tuon kohdan pyöreäksi mikä tuossa kuvassa on. Ja varo ettet viilaa liikaa ettei puhkea reikää. LaneKit taisi sanoa että se puhkeaa helposti mutta itse kun viilasin niin ei kyllä siltä vaikuttanut, oikeastaan päinvastoin, siinä näytti olevan varsin paljon varaa viilata?
20.5.2012 19:05
Joo enköhän vaan viilaa sen kurin pois. Tätä on varmaan kyselty, mutta en ole oikein saanut kunnon vastausta eli minulla on pro replica ja kohta 17.5 mm kaasutin. Kuinka paljon tuo pelkkä kurin viilaus nostaa siis käytännössä huippuja, parantaa kiihtyvyyttä/vääntöä? Entäs jos kuitenkin uskallan sen kurin oton jälkeen vielä viilata, vaikka 2 milliä ylös ja millin molemmille puolille, niin paljonko se sitten kasvattaa tehoja? Voi olla minulle riittää ihan tuo kurinkin pois otto, mutta jos innostun saatan viilata ihan vaikka jonkun millin vaan ylös ja sivuille jos se auttaa yhtään?
20.5.2012 21:21
Kyllä se viilaaminen vaikuttaa selvästi. Ite vetäsin Stalkkerin pakoo korkeemmaks&leveemmäks ja kyllä siittä persdynolla tuli kiihtyvyyttä ja vääntöä, huiputki nous vähäse.
20.5.2012 23:04
Mulla se kurin poisto ei vaikuttanu vissiin juuri mitään, viilailuepisodin jälkeen se kyllä kiihty ja väänsi selvästi paremmin mutta olin sen kurin poiston lisäksi myöskin laskenu kantta ja avartanu huuhteluita että en tiiä vaikuttiko se pakoaukon kurin poisto sitten juuri mitään mutta hyvähän se on kuitenki viilata nuo kanavat semmosiksi niinku kuuluu..tosin en oo vieläkään kokeillu tuliko huippuja lisää.
Jos meinaat alkaa siihen pakoaukkoon viilata lisää korkeutta ja leveyttä niin harkinnan lisäksi suosittelen myöskin vähän tutustumista aiheeseen ennen kuin alat sille pakoaukolle viilaa näyttämään.. laitan nyt tähän kuitenkin ne tärkeimmät jutut sen aukon viilauksessa:
-jos aukkoa viilaa korkeammaksi, teho nousee mutta tehoalue siirtyy korkeammille kierroksille(kone huutaa enemmän, joudut laittaan kevyemmät rullat, kone kuluu enemmän)
-jos vain levennät aukkoa, teho nousee ja tehoalue pysyy samana mutta männänrenkaiden kuluminen lisääntyy ja sen aukon voi leventää maksimissaan 70% sylinterin halkaisijasta
-aukon pitää olla täysin symmetrinen ja lopuksi pitää muistaa viilata aukon reunoihin viisteet että männänrenkaat eivät tartu niihin
ja tarkennan vielä että nuo pätevät ainoastaan sen männän puoleisen aukon viilaukseen. Voit viilata sitä kohtaa mihin pakoputki tulee, niin paljo ku lystäät ilman että se vaikuttaa noilla tavoin, mutta pienikin muutos siihen männän puoleiseen aukkoon muuttaa koneen luonnetta.
En tiiä onko siinä aidon minarellin pytyssä identtinen pakoaukko kuin mulla tuossa oli, se mun pytyn aukko oli jo valmiiksi sellasissa mitoissa että siihen ei välttämättä kannata edes koskea ellei halua repiä kaikkia mahdollisia tehoja irti samalla lyhentäen koneen käyttöikää puolella.
20.5.2012 23:47
Mitäs jos ostaisi vaan vaikka tuollaisen Airsalin 50 cc sportti sylinterin, niin saisiko sillä tehoja (+huoletonta ajoa)? Lisäteho oisi poikaa, mutta jotenkin menee nämä viilailut vähän yli, vaikka oikeasti en ole aivan kädetön noissa tekniikan asioissa. Tietty kokeilen, mutta varsinkin jossei tuo pakon kurin pois otto auta mitään, niin jos tuo vähän auttaisi? Tarkoitus oisi saada hyvin kiihtymään ja huiput jonnekkin vähän alle 85. Osia on pro replica, sport pro, kohta 17.5 mm kaasari. Jos tuohon vielä lättäisi tuon Airsalin (tai jonkun muun, mielellään 50cc pytyn) niin menisikö 85? Sen enempää tuskin noilla peräväleillä mennäänkään.
edit: Loppuun vielä. Jos jollain on vähän ajettua 50 cc sporttipyttyä, saa ottaa yhteyttä. En ole varma ostanko, mutta tuntuu olevan helpoin ratkaisu
editedit: Saa heittää vinkkejä parhaista halvemmanluokan 50 cc sylintereistä. Mitä mieltä motoforcen kamoista?
editeditedi: Anteeksi. Koitan rajoittaa tätä korjailua, mutta ilmeisesti joku 70 cc oisi sittenkin luotettavampi ja järkevämpi kun hintakin on oikeastaan pienempi. Voisiko tuollaisen Motoforce Sport 70cc pistää kiinni ilman mitään sen kummempia " ´vahvistuksia" ja paljonko tuo lisää tehoa käytännössä?
21.5.2012 8:34
Kyllä sen pitäs jos noilla osilla mitä sulla on, niin mennä 85, tai vähä alle. Tietty lisätehon puutteessa helpoin ostaa joku 70cc Airsal tai joku halpa pytty.
21.5.2012 21:56
Eikös tuollaisen matalaviritteisen 70 cc pytyn voi pistää vaan suoraan kiinni ja lähteä ajelemaan? Mitäs automaattiryyppy tykkää?
21.5.2012 23:09
Voi lähtee suoraa ajaa, kuha säädät eka. Ei se automaattiryyppy mitää sano.
31.5.2012 22:10
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -50cc.html Onko kokemuksii tollasest pytyst? Paljon olis suunnilleen männänvaihtoväli? Muut virit: yasuni z, sport pro vari, koht 17.5 kaasari. Ja muita ehdotuksia hyvistä 50cc pytyistä.
1.6.2012 8:06
Erittäin tehokas 50cc. Männänvaihtoväli on muistaakeni noin 5000km välein. (?)
1.6.2012 15:03
Mitenköhän ton yllämainitun S6:n pytyn tai Motoforce Racing 50cc:n tehoalue natsais S6 Pro -putken kanssa?
1.6.2012 16:20
Kysymys kaikille pakoaukkoa viilanneille!Kertokaapa huononeeko käynti ääni tai käynnistyminen tämän viilauksen jälkeen tai kasvaako melutaso?