Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

17.7.2012 17:00

sitä meinasin et minkälaisia huippuja /tehoja sais ja jos kellää tietoa et paljo tuost pytystä ois max hp luvattu
nuilla prikoillahan on tarkotus kuristaa huippunopeksuia niinku tiedotteessa ilmotetaan

Re: Virityspaketin spekulointi

17.7.2012 17:08

Noin paskalla teharilla et mitään jäätäviä teholukemia repäse. Ja väitän että ne prikat EIVÄT ole kuristamista/rajoittamista varten, noi tulee kampiakselin päälle, kun taas variaattorin prikka tulee liukuholkin päälle.

Re: Virityspaketin spekulointi

17.7.2012 17:59

joo mulla kans tuo putki häirittee proreplicaa tässä etiskelen jostaki

Re: Virityspaketin spekulointi

18.7.2012 15:44

Tsekkaa scootzstore, sieltä pitäis löytyä.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 0:28

Olen tässä pyöritellyt mielessäni nyt jo jonkin aikaa virittämistä siltä kantilta, että vaihtaisi suoraan isomman koneen alkuperäisen tilalle.

Tällä hetkellä omistan kaasari SR:n piaggion koneella, mihin swappi olisi varmasti käytännössä mahdollinen vain 125 SR:n tekniikalla (siis tyyliin bolt-on, jota tässä haetaan). No tuon koneen löytäminen on käytännössä todella vaikeaa, joten pitäisi vaihtaa aihio.

Kävin sitten katselemaan tarjontaa vähän isompien 2t skoottereiden kohdalla ja taitaa olla tuo 100cc minarellin/yamaha kone ainoa käytännön vaihtoehto sijoittaa moposkootterin runkoon ihan vain "heittämällä" se kiinni? Tuota konetta on ainakin ollut seuraavissa malleissa: Aerox 100, BWS 100, Neos 100, (tietty MBK:n mallit) ja Benelli K2 100. Ongelmaksi tietysti muodostuu se, että näitä malleja ei Suomessa pahemmin ole myyty, joten niiden koneitakaa ei joka nurkassa loju myyntiin asti.

Kaivelin sitten vähän lisää internetin ihmeellisestä maailmasta ja huomasin, että näistä minarellin vaakasylinterisistä ilmajäähy kakstahtisista on tehty lisenssillä voimanlähteitä vaikka mihin itäskootteriin. 100cc koneita nämä vehkeet eivät taida olla mutta nämä 90cc vehkeet lienevät miltei samoja? Myydäänkö näitä pelkkiä koneita missään Suomesa tai jossain muussa luotettavassa nettikaupassa ja mikä on näiden koneinen laatu?

Jos tällaisen projektin siis toteuttaisi niin minkä runkoon tuo kone kannattaisi laittaa, jos lopputuloksesta haluaisi mahdollisimman vakaan ja luotettavan (siis runko, joka kestää tuon koneen)? Ainakin Aerox 100:n runko lienee sama kuin mopossa mutta onko se vaihtoehdoista vakain? Muut mahdolliset rungothan olisivat käytännössä siis: Neos, Jog, Ovetto, Mach, Rally, Sonic, F12 phantom, F15 Firefox sekä CPI:t ja Keewayt (+muita?)

Tuli aika pitkä teksti mutta toivottavasti joku jaksoi lukea ja kommentoida asiaa. En ollut varma alueesta, joten laitoin sen nyt tähän. Onhan tämä spekulaatiota, vaikka jonkun mielestä ei ehkä virittämistä :) Tosin voihan sitä 100cc mottiakin tarvittaessa ruuvata... No, mielipiteitä?

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 7:28

Ei ollenkaan hassumpi idea, Piaggion lohkothan on suunniteltu alunperin 80 cc sylinterille. Omasta mielestäni Piaggio runko on muutenkin vakain ajettava. Roksin runkoon en luottaisi niin paljoa, huomaat eron jos ajat kummallakin enemmän kuin viisi metriä. Vaikka isompi motti ei menisikään ihan heittämällä kiinni, tuskin moottorin kiinnikkeet kuitenkaan paljoa eroavat. Pidä mielessä että suurempi kone vaatii mahdollisesti suuremman syylärin. Esimerkiksi Speedfightin tai Roksin syylärin luulisi riittävän, mutta Piaggion syyläri on isommille virityksille turhan pieni.

Toki jos vaihdat koneen suoraan (Aerox 50 -> 100cc), joudut todennäköisesti uusimaan sytytyksenkin CDi:tä ja puolaa myöten. Näinollen esim Minarellin 100cc koneen sovittaminen johonkin vieraaseen runkoon ei tuota älyttömästi lisätöitä. Shapella on todennäköisesti oma sivistynyt näkökulmansa asiaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 12:40

^tuosta vielä lisää:

http://www.mbe-motorsports.com/catalog/ ... anguage/en

Tuossa on kiinan 90cc moottori. Paskaksi tuota ei voi sanoa, monella tuo on kestänyt erittäin hyvin. 49scoot foorumilla on erittäin laaja artikkeli tuosta 90cc moottorista. Tolla moottorilla on päästy 105km/h katteettomalla mopolla. Hinta on alhainen mutta esim. Paremman varin kannattaa samantien ostaa.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 21:36

Mitenkäs tälläsellä paketilla se jogi sitten lopulta rullailee?:

Stage 6 pro replica
sport pro vari
dellorto 17.5
stage 6 streetrace 70 cc
vari/kaasari säädöissä.

Lyhyet on siis jogin perävälit. Meneekö se sen 80 km/h vaikka pistäisi high endit sisään? :D

Huippunopeutta ei varsinaisesti haeta, mutta mielenkiinnosta kysyn.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 21:42

Joku 90 paikkeilla aika luultavasti. Huiputhan riippuu perävälien lisäks siittä paljonko kone kiertää.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.7.2012 22:43

Terve.
Osaako kukaan sanoa mikä ois tollasen metrakit ecologicin tehoalue? Kun tossa sain selvitettyä pitkän ajan jälkeen että oma putki jonka luulin olevan next-r onkin tuo metra. :D Tarkoitan siis sitä että missä tehopiikki alkaa ja mihin noin loppuu. Olisi meinaan huomattavasti yksinkertasempaa säätää vari tuolle kun ois ees jotain hajua missä kohti ottaa piikkiä. :D
Muina vireinä ton lisäksi siis:
vakio 50cc
17.5 dellortto + imukaula
top-racing multivari
huiput ei nyt sinäänsä kiinnosta tietää koska sehän selviää kun kokeilee. (:
jokatapauksessa kiitos etukäteen vastauksista.

Re: Virityspaketin spekulointi

21.7.2012 20:54

Stage 6 70cc Racing , minkäs kokoinen PWK kaasari olis paras tolle sylinterille ja onko Stage pro - putki sille tarpeeksi yees?

Re: Virityspaketin spekulointi

21.7.2012 20:58

Stage6 r1200 voisi jopa olla parempi. Ite mää laittaisin 24 tai 28mm kaasarin.

Re: Virityspaketin spekulointi

21.7.2012 21:02

Paha sanoa pelkän sylinterin perusteella, kerro mitä muuta osaa tulee kiinni?

Re: Virityspaketin spekulointi

22.7.2012 7:00

Shape kirjoitti:Paha sanoa pelkän sylinterin perusteella, kerro mitä muuta osaa tulee kiinni?

Osaa tulee paljon mutta jos nyt jotain pitää sanoo nii tulee sähköinen vesipumppu, bensapumppu, uudet perävälitykset, uusi kampiakseli, kisasähköt ja joku hyvä uus varipaketti...

Re: Virityspaketin spekulointi

22.7.2012 11:18

Normisetti on S6R + S6 R1200 + 24 mm PWK. Sitten jos viilaat sylinteriä sekä lohkoja, ja muutenkin laitat kaiken viimeisen päälle, Yasuni C21 putkeksi ja 28 mm PWK.