Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.11.2015 20:15
Onko muutes ongelma kylmällä vai lämpöisellä moottorilla vai molemmilla ?
6.11.2015 20:34
Molemmilla
Lämpimänä on pientä käynnistys ongelmaa ilmaantunut tässä vikaa etsiessä...
7.11.2015 22:14
Terveppä taas
Sattui sellanen veemäinen ongelma baotianinkaan, että takajarrulevyn kiinnityspultit oli niin törkeen tiukassa kiinni, että ruuvit ovat entiset ja yksi vielä paikoillaan. Täytyypi johkain pajalle viedä että aukasevat. Ei ole edes hitsausvehkeitä, että voisi siihen jonkin pultin kiinnittää ja isolla räikällä vääntää auki.
Mietin sitä että mistä löydän tommoiset samanlaoset pultit? Pulttien halkaisija on jarrulevynkohdalta juuri jarrulevyn reiän kokoinen, ettei klappia ole. Näitä ei tavan kaupoista löydy. Vai uskaltaako ne vetää vaa ihan joillain normi pulteilla kiinni? Silloinhan varsinkin ekalla jarrutuksella levy saattaa hieman notkahtaa
Kyseinen skootteri on tollanen 2010 baotian titan 13" pyörillä.
Oli taas sellaiset lauantain ruuvaukset että rupes oikeen tympiin, piti vain kone tiputtaa alas, ja sitä värkätä niin meninkin ryssimään ehjän takapyörän
7.11.2015 22:39
Suomi on pullollaan näitä kiinanromuja. On kyllä melkoinen ihme jos ei mistään löydä jarrulevyn pultteja käytettynä
Mutta jos uusia pitää olla niin tuo oli muistaakseni kiinanromuissakin käytetty koko
http://mbfmoto.com/jarrun-osat/1793-jar ... ultti.html
7.11.2015 23:59
Kiitti vinkistä, ei ihan samat ole mitoiltaan mutta kyllä nuo sopii. Omissa pulteissa 10mm kaulusta on 6mm pituudelta ja pultin kokonaispituus 8mm pidempi. Mutta kyllä nuo asian ajaa jos käytettyjä ei löydy.
15.11.2015 0:23
Onko jonkulla kokomuksia kestääkö normaalia käyttöä jos laittaa, 72cc sylinterin ja vakio kannen?
15.11.2015 12:42
Kestää kestää, mulla oli juuri tuo setuppi.
15.11.2015 13:58
72cc käy oikein hyvin vakiokannen kaveriksi.
15.11.2015 22:10
tervehdys! mitä ongelmia voi tulla kun ajossa huohotusletku revähti auki puskien öljyä pihalle, kone käynnistyi sen jälkeen mutta kaasua antaessa sammui, nyt ei käynnisty ollenkaan eli missä vika ja mitä osia voi vaurioitua tuosta?
17.11.2015 15:32
Onko paljon ajettu laite kyseessä? Jos olisi vaikka leikannut kiinni...
17.11.2015 18:45
Onkos kukaa laitellu mankin kantta botskii? onko se ees mahdollista
17.11.2015 21:45
Onko parempi laittaa 72cc sylinteriin vakio kansi siltään vai tehdä palotilaan 47mm männälle sopiva viiste?
17.11.2015 23:01
Ihan semmosenaan vaan. Normi 72cc mäntä on päältään hivenen kovera ja tarkoitettu muokkaamattomaan vakiokanteen.
Landeriiseri kirjoitti:onko se ees mahdollista
On mutta helvetin hankalaa. Joutuu hitsaan, koneistaan, sovittelee, viritteleen, jne.. jne..
Kinkeillä on kyllä olemassa hivenen monkey-type kannen tyylinen skootterikansi, mutta se ei ole silti sopiva monkey-type koneeseen. Ääriharvinainen kansi ja koneen tyyppimerkintäkin on niinkin simppeli, kuin xs1p37qma -
http://dinamitry.eniko.ru/exp/sr50/62cc.htm Kuten tuosta huomataan, lohkot ja pyttykin hieman poikkeaa 139qma koneesta, vaikka onkin hyvin lähelle muutoin sama.
Outo kone on myös JL1P49QMG -
http://www.chinamotorworld.com/files.up ... 100CC-.jpg
18.11.2015 19:01
Paljonko 72cc sylinterin puristerenkaiden ja öljyrenkaiden katkosväli pitäisi olla?
19.11.2015 22:55
Mäntävalmistajien yleisohje ylimmän männänrenkaan katkosvälykselle on 0,004 x sylinterinhalkaisija(mm), ja toisen männän renkaan on hyvä olla 1,25 x ylemmän renkaan välys. Ihan oikeaa liuskaa harvoin löytyy, mutta kun käyttää lähintä seuraavaa kokoa niin tuskin tulee mitään ongelmia.
Öljyrenkaissa olen itse todennut, että aina kun 0,2 menee väliin, niin homma ollut ok vaikka 0,15 on kyllä ollut useimmissa koneissa mitä oon avannut.
Eli 72cc on 47mm joten ylempi kaavan mukaan 0,188 eli voi käyttää siis 0,2mm liuskaa ja alempi 0,235 jolloin riittävä on 0,25mm liuska