Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

23.4.2018 18:45

Moro!

Skootteri on Keeway Fact -09 ja tuli eilen sellane ongelma että olin ajamassa ja liikennevaloissa rupes ihmeellisesti tärisemään ja jumpsuttamaan iha sikana ja ei pysyny käynnissä ilma että antaa kaasua. Sitte kotona rupesin pohtimaan että mikä vikana ja kaveri sano että varissa saattais olla jotai vikaa ni osaisko joku vastata että mikä on vikana ja että pitääkö jotain mahdollisesti vaihtaa?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

9.5.2018 8:25

Tuntuiko ajossa aaltoilevaa resonointia jo kauan ennen jumpsutusta>rullat/rullakupin "topparit" loppu tai jotain löysällä variaattorissa>kiristys.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

9.5.2018 10:59

Ongelma selvis, kytkin ilmeisesti hajalla :)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.7.2018 2:01

Nyt tulee sitten aika pitkä teksti niin valmistautukaa
Eli Skootterini on yamaha jog r ja vireinä on:
70cc malossi sport
Gianelli extra V2
19mm dellortto PHBG
Yasuni Pro Race variaattori
ja tuon variaattorin tilasin kun minarellin vakio vari on huono sillä pääsin jonkun 2km ja sitten veto hävisi ja kone alkoi huutamaan sammutin moottorin ja kotiin päästyäni avasin variaattorin kopan ja siellä oli hihna palasina, rullat sulanut rullakuppiin kiinni ja liukupalat myös sulaneet. Sitten iskin tilaukseen tuon yasunin pro race variaattoin jossa sanotaan että se kestää 70cc virit ja kyllähän tuon kesti sinänsä. Pääsin 15km kylälle ja takaisin tienvarteen asti sammutin moottorin ja talutin skoban kotiin. Kotona avasin variaattorin kopan, hihna ei ollut katkennut mutta variaattorin rullat oli sulanut kiinni rullakuppiin taas. Sitten kun aloin etuvariaattoria purkamaan niin huomasin että tuuletuslaipasta olin unohtanut laittaa tähtiprikan takaisin ja se yksi osa joka on siinä pultin ja prikan ja tuuletuslaipan välissä oli kairannut ne kulmat pois siitä tuuletuslaipasta missä tähtiprikan oli takoitus olla. Niin mietin vaan että onko tämän seuraksena tuuletin lopettanut pyörimisen ja sitä myötä myös jäähdyttämisen ja että siellä on osat käynyt niin kuumana että rullat on sulanut kiinni.(ja kun avasin etuvarin siellä oli kaikki osat ihan tulikuumia) rullat jotka suli oli 4g rullat. nyt laitoin siihen kiinni 5.5g rullat ja uuden tähtiprikan ja tuuletuslaipan mutta en ole sillä kehannut paljon ajaa kun en tiedä johtuko se siitä tuulettimesta tai jostain muusta. vielä yksi kysymys onko mahdollista että rullat ovat liian kevyet niin että oikein kone huutaa, ja että kun ne on liian kevyet ne sulaa kiinni? Pitäisikö variaattorin koppaan tehä jotain tuuletusreikiä ja jos niin millä?
linkki variaattoriin: https://www.tekant.fi/fi/tuote/15511751
Kiitos vastauksista!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.7.2018 11:36

Ei se huutamisesta kyllä voi johtuu, ja sen kyllä huomaa jos se huutaa. Ettei vaan hihna luistais? Varikoppaan on hyvä tehä jäähyreikiä, varsinki ku on näin kuuma keli. Jäähdytetty kytkinkelloki auttaa varissa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.9.2018 20:02

Kaasari Aprilia SR50 2008, Piaggion lc kone.

Tilasin stage6 streetrace 70cc pytyn. Kaveriksi Leo Vince Touring putki ja vakio 17,5mm kaasari ilman kuristusta.

https://www.tuningmatters.com/reviews/e ... aust-test/

Tässä artikkelissa on minarellissa käytetty samaa sylinteriä ja vertailtu putkien tehoa. Tuo Leo Vince touring löytyy ihan heti ensimmäisenä ja sen dynokäppyrä on tällainen:

https://www.tuningmatters.com/wp-conten ... 40x342.jpg

Huipputeho on tuossa käppyrässä n. 7000 kierroksen kohdalla. Sylinterin spekseissä kuitenkin sanotaan, että huipputeho saavutetaan 10 000rmp kohdalla.

JOTEN

Mille kierrosalueelle ne variaattorin painot pitäisi säätää?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.10.2018 4:19

Olin vaihtamassa malossi multivaria vakion tilalle, mutta etuvarin holkki on jumissa akselissa. Yritin wd-40 ja muilla liuottimilla irrottaa mutta ei lähteny, olisko mitään keinoja millä sen sais irti?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.10.2018 16:20

Lämpöä, ja koittaa varovasti naputella vasaralla. Ja pitää toista vasaraa holkissa kiinni, vastapuolella, kun mihin lyö. Ja järki päässä, ettei mee kieroks.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.1.2019 22:17

En tiiä onko tässä foorumissa enään yhtään eloa mut mikä vois olla kun puolkaasulla ja täyskaasulla ei oo mitään eroa kun imuäänet? En tiiä mistä johtuu ni siks laitan tänne.
Edit: Tekniikka siis:
Airsal 50 Sport
Yasuni R
Stage6 imukaulasarja
17.5mm phva (135ps)
Pipercross
Malossi Multivar
Polini kytkin
Stage6 hihna
Stage6 laippa
Stage6 kytkinkello
+50 kytkinjouset
+50 vp
7.5gr rullat
Kaikilla osilla ajettu max 50km joten mikään ei ole löystynyt yms.
Kyseessä Peugeot Trekker.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.5.2019 17:47

Mites ku ostin omaan solikkaan 729 18 hihnan nii en saa tota etuvarin päälli levyä millään pohjaan eli sitä metalli holkki vasten koska se hihna tulee sen holkin ylitte. Nii miten mä saisin sen pohjaan? Onko mitään neuvoja.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.9.2019 16:11

Mikähän mahtas roxissa olla kun kiihtyy hyvin mutta ei kulje kun ehkä 40-45? Ite veikkaisin vp jousta
Virit:
kuriton technigas next-r
Prikka poistettu
Putsarin kuri poistettu

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

18.3.2020 0:14

Mitä pitäs tehä skootterille laitoin just malossin multivarin kii ja 7 g rullat ja siin on myös tehari ja rajotin levy otettu pois eikä oikee toimi pitäskö suutin ja kytkin jouset vaihtaa?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.4.2020 21:06

mitä tehdä kun minulla on stage 6 tehoputki ja 5.1g rullat mutta lähtee vieläkin todella hitaasti niinkuin vakio rullilla ja ihan 50cc on ja prikka pois otettu

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

4.6.2020 20:07

Moi,

Minulla on n. 9000 km ajettu Peugeot Tweet. Lähdin sitten eilen sillä ajelemaan, niin kiihdytyksen jälkeen kuului aivan järkyttävää rätinää? Pysähdyin, ja se loppui, mutta aina ajoittain ilmeni uudestaan, etenkin kovemmissa vauhdeissa.

Skootterista on prikka otettu pois. Kosketin myös pysähdyksissä käynnistyspoljinta, ja kuuluu hiljaista rätinää. Liittyykö tämä variaattoriin, ja mikä mahtaisi olla hajalla?

Tosiaan meteli oli melkein korvia särkevä. Edessähän olisi 10 tkm huolto, ja se taitaa olla laajempi, joka koskee myös variaattoria. Ajatuksia?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

3.8.2020 17:45

Mikähän mahtaa olla
Viimeksi muokannut Kymco agilty päivämäärä 12.8.2020 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran