Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.9.2012 14:33
JaXXXke kirjoitti:Aikaisemmin kyselin täällä moposta, jonka huippunopeus on korkeimmillaan 40 ja kiihtyy erittäin hitaasti.
Nyt parin viikon duunin aikana saanut aikaiseksi hommata uuden CDI-boksin, isomman suuttimen(jota en käytä, koska siitä ei ollut mitään apua) ja jos jonkinmoista säätöä(esim. kaasarin neulaa säädetty ym.).
Nyt mopo kulkee n. 10km/h kovempaa, mutta kiihtyvyys ja voimat ylipäätään 0:sta lähdettäessä ovat hyvin vähäiset. Liikennevaloista lähtö on aika tuskallista, tuossa menee se 5 sekuntia, että mopo alkaa kirimään, siitä eteenpäin kiihtyvyys on suht-nopeaa. Lisäksi tyhjäkäynti ja paikoillaan kaasuttaminen kuulostaa tosi hiljaiselta ja mitättömältä.
Mikä mahtaa aiheuttaa moisen? Onko ongelma variaattorissa vai missä? Avaisin variaattorin nyt, mutta mopo ei täällä ole, myöhemmin illalla pääsisi puunaamaan.
Skootteri on siis Yamaha Aerox R -05.
Noniin, eli tuli nyt vaihdettua vp-jousi ja kytkinkenkä(sisältäen kytkinjouset), hihna ja suutin. Silti, mopo ei vaan jaksa. Eli edelleenkin lähtö hyvin hidasta ja meinaa hyytyä jyrkissä mäissä. Mitäs muuta kulutusosaa tuolta löytyy joita voisi vaihdella? Vai onko kenties joku osa mennyt paikoiltaan tms.? Variaattori tuli tsekattua ja näyttää olevan kunnossa...
En usko että vika on ainakaan kaasarissa kun käynti kuulostaa hyvältä ja ei pätki isoissakaan kierroksissa.
5.9.2012 21:24
Noin.
Elikkäs kymcossani on 72cc kiinni ja sen kanssa suositellaan 90-92 koon suutinta vakioputsarin kanssa. Noo, jos laitan 90-92, jomman kumman kiinni vakioputsarin kanssa, kymco tekee siten että pätkii. Ilmaruuvi auki > pätkii, ilmaruuvi kiinni > booaa.
Hyllyssä oli bilteman piper cross suodatin ja tottakai kokeilumielessä iskin kiinni.
Kappas, se toimi. Kiinni on tällä hetkellä 90 suutin, mutta eipä eroa ole vaikka oli 92.
Eli piper crossin kanssa toimii ja saa bensaaa ymsyms, mutta sitten vakioputsarilla pätkii.
Myös 72cc laiton jälkeen tullut ongelma, että ajon jälkeen jos haluaa hetken päästä lähteä, niin eipäs lähdetäkkään. Joutuu kaasarista tyhjentämään bensaa melkein kaikki, kunnes kymco hörähtää iloisesti käyntiin.
5.9.2012 21:25
mikähän on skopassa vikana kun ei lähde käyntiin. tulppa vaihdettu, bensaa tuntus saavan,kipinääkin antaa, kokeiltu 2 puolalla eli ei luulisi niissäkään olevan vikaa, koneremppa tehty kesällä. mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään???? skootteri on siis Aprilia Sr ditech 02.
5.9.2012 22:30
Kun laittaa bensaa pyttyyn, hörähtääkö? Tai vaikka starttisprayllä?
5.9.2012 22:59
Reetuhai2 kirjoitti:Kun laittaa bensaa pyttyyn, hörähtääkö? Tai vaikka starttisprayllä?
vähä hörähtää ku rupee starttaa ja tuntuu et ois aika lähellä käynnistyä mutta kun ei pari päivää sitte toimi mutta nyt ei enkä usko et on leipassukkaan. starttisprayta en oo kokeillu.
5.9.2012 23:48
Putsaas nyt kaasari eka kunnolla. Ja ilmanputsarinki voi kattoo ettei oo tukossa.
6.9.2012 8:03
Reetuhai2 kirjoitti:Putsaas nyt kaasari eka kunnolla. Ja ilmanputsarinki voi kattoo ettei oo tukossa.
Ei oo kaasaria tässä ku ruiskukone mutta pitää putsata ruisku.
6.9.2012 8:27
Aaah, sehä oli DiTech. Muttajoo, suihkaas ilmanotosta jotain palavaa nestettä, bensaa, brake cleaneria, starttispraytä tai jotain. Jos se lähtee käymään ja käy kun ruikit sitä sinne, niin vika on bensapuolella.
6.9.2012 20:33
voisko kakkaprilliassa vikana olla kytkin ku nyt käyntiin hörähtelee ja hommasin uuden kaasarin koska entinen ei päästäny bentsiiniä läpi ja ei ollu kompuraa käytössä nii 75 suuttimella kierti about 3000 ja pärryytti nii kauhiasti ja 70 suuttimella kierti jotain tonnin enemmän ja päryytti vielä kauhiammin? kuriton + malossin multivari ja 17,5 lortto
6.9.2012 21:55
Ei se kytkin siihen vaikuta mitään. Säädä kaasari.
7.9.2012 19:35
TArviin nopeesti apua tähän! Onko sama asia jos se on br8hs10 ku et ilman tota 10 koska motonetissä ei ollu muita... tai sitten tais olla a toho kympin tilalle?
7.9.2012 20:14
Voisikohan tuo 10 tarkoittaa tulpan kärkiväliä, kuten Denson tulpissa? Varaosatiskin myyjien pitäisi kyllä kyetä selvittämään tuo NGK:n katalogista mutta sanoisin että kyseessä on sama tulppa.
7.9.2012 20:34
Kyllä se viimeinen numero on kärkiväli myös NGK:n tulpissa.
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_fi.pdf
7.9.2012 23:44
Aijaa no siis sen pitäs käyä? Koska se myyjä oli aika avuton kun kysyin että onko sellasta tulppaa nii sano että on 10 ja a päätteiset mutta ei tienny onko niillä jotain eroa
8.9.2012 20:08
Takavalo ei enää pala samoin kuin ei jarruvalokaan. Mitenkäs sais pelittämäään.