Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

1.5.2012 20:50

Kattelin niitten sivuilta, niin näyttäs löytyvän vaan malossin omia mäntäsarjoja jotka maksaa jo enemmän mitä maksoin tosta pyttysarjasta :|

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 14:14

Jos pakoaukkoa viilaa, saako mopoa enää ikinä käytännössä vakioksi? Toimiiko se siis vakio-osilla enää ollenkaan jos myöhemmin laittaa vakioksi?

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 14:27

Toimii ero ei sitten vakio osilla ole suuri, ei todellakaan.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 17:58

Jahas, moposportissa sanottiin, että ne tekee kevyen hoonauksen. Mites kävikään, ne otti pytystä pois sen noin 0.18mm. Männän ja sylkän välinen rako on 0.20mm. Onko se nyt sitten liian harva?? P*rrkele jos joutuaa tilaa uuden männän..

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 18:06

Oha toi iha vitu harva ku sen muistan että 40,3mm pytyn mäntä on 40,24, eli välin pitäs olla tyyliin tuo 0,06mm.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 18:25

Jahas, helmasta mitattuna se on sen 0.08-0.10mm, mutta kun päåltä mittaa niin ne kushahtaa pahasti nuo mittaukset.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 19:24

Kauanko tuohon pakoaukon viilaukseen kuluu näissä skoottereissa aikaa? Osia pitää ottaa ilmeisesti aika paljon irti, mutta mistäpäin sitä sylinteriä voisi parhaiten ja nopeiten lähestyä. Tiedän kyllä ettei tuon kanssa kannata kiirehtiä, mutta parissa tunnissa olisi hyvä saada tehtyä.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 20:49

Jos kunnolla haluat tehdä niin varmaan menee enemmän ku 2h, pitää purkaa katteet että pääsee pyttyyn käsiksi, irrottaa pytty ja ruveta viilaamaan jossa voi työkalusta riippuen mennä joko hermot tai sitten todella kauan. Ja sitten pitää muistaa huolellinen putsaus koska sitä metallimujua ei saa päästä yhtään koneeseen. Nopeammin onnistuisi siten että otat vain pakoputken irti, pyörität männän yläasentoon ja tunget jotain paperia siihen pakoaukkoon sen verran ettei metallimuju pääse mäntään ja sitten vain selälleen mopon alle dremelin kanssa ja kairaat sen kurin pois mutta en välttämättä suosittele tuota tapaa :D

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 20:57

Ja ilmajäähyminarellissa sen aukon saa helvetin nopeasti puhki. Tää ei oo mikään ongelma, itelläki meni. Pitää vaa tuntea hitsaustaitone kaveri joka vetäsee reijän umpee. Tota ei saa paljo paskaakaa viilattua ilma et puhkee nimittäi.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 21:18

8o puhki? Alkaa snadisti pelottaa. Mistä kohtaa se siis voi "puhjeta"? Minulla on kyllä siinä kaveri joka omien sanojensa mukaan on kova viilaaja, mutta tiedä sitten uskallanko :/. En ole ikinä sitä pakoaukkoa nähnyt, niin onko se kuri siis sellainen pyöreä? Pitääkö sitä viilata vähän joka puolelta vai joistain kohtaan enemmän ja joistain vähemmän? Paljonko sitä sitten voi viilata ilman, että tuhoan sitä? (Onko jossain kuvaa pakoaukosta ennen viilaamista ja viilaamisen jälkeen?) Kuinka paljon tämä oikeasti nostaa tehoja? (en ryhdy tähän jos lopputulos on joku +2 km/h) Paljon kysymyksiä, mutta kyllä kai tämä pitää tehdä.

Edit: Hauska muuten miten nälkä kasvaa syödessä. Vähän aikaa sitten vielä itkin muissa ketjuissa, miten en uskalla ostaa oikeaa tehoputkea, koska poliisit ei tykkää. Nyt ei sekään riitä :D

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 22:15

Jos ite viilaisin Stalkkerin pyttyä, ni menis ehkä tunti. Riippuen viilauksen koosta, eli kauanko siihen menis.

Ja kyllä se auttaa paljonkin, tehoon ja vääntöön.
MaNeero kirjoitti:Edit: Hauska muuten miten nälkä kasvaa syödessä. Vähän aikaa sitten vielä itkin muissa ketjuissa, miten en uskalla ostaa oikeaa tehoputkea, koska poliisit ei tykkää. Nyt ei sekään riitä :D

Ikuinen ongelma :D

Re: Keskustelua sylintereistä

2.5.2012 23:26

Sitä ei edes saa kokonaan pyöreeks ilmajäähyminarellissa, kun se pakoaukko on jo "ulkopuolelta" liian kapea.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2012 0:07

Haluisin kysyä vielä erikseen, että jos en rupea nyt tavoittelemaan mitään superoptimi viilausta niin kuinka paljon sitä voisi "huoletta" ottaa pois? Otetaanko se Yläpäästä vai joka puolelta vai mitä helvettiä. hugi,bugi

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2012 15:33

Ja tolla puhkimenemisell ätarkotin että tulee reikä siihe putkekinnityslaipan taakke. Ei oo mitenkää ongelma, hitsillä täppää ni on hetkessä ummessa :)

Tollei saa viilattua vaikka maailman tappii ton pytyn :lol:

Ja hyvä tyyli toho on että pari milliä ylös ja kumallekki sivulle.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2012 18:49

Kuitenkin mittaa pakoaukon leveys! Mulla zonerissa oli jo vakiona paon levyys sen 70%, siitä kun alkaa viilailemaan pari milliä leveemmäksi niin ainenkin männänrenkaat paukkuu. :roll:
Sen voit mitata paperin laittamalla sylkän sisään ja likaisella kädellä hankaa paperia vasten. Huom! Paperin pitää pitää paikallaan ja pakoaukon leveyden kannattaa ottaa kolmen mittauksen keskiarvosta.