Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

15.10.2011 18:27

Just siks toi ylikuumenemisvalo syttyy, koska sulla on liia pien suutin, laita samantie 72-74, terveellistä et vähä röpeltää kylmänä ja lämpimän käy hyvi.

Ja lähtee huomattavast paremmi malossin punasilla kamoilla ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 1:38

Joo, no nyt oon koko illan ajellut tolla 70 suuttimella, ja kun en tosiaa oo kokoaikaa huudattanu, välillä ajanu aika paljo kaasu pohjas, nii ei oo tullu mitää ongelmaa. Ja nyt pysyy loistavasti käynnissä 70 suuttimella. Että en tiä kehtaisko taas lähtee suutinta vaihtaan, kun se noi hyvin tuntuis pelittävän? Ei oo muita suuttimia kun sitten 75 seuraavaks.
Ja vois luulla ettei se nyt liika pieni oo ku noi hyvi toimii?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 11:09

Kyllähän se voi olla sopivan tuntunen vaikka oliski vähä liian pieni.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 12:32

Niinpä... No laittanen tuon 75 sisään ja koitan sillä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 13:27

Oma kysymys, oli jäny huonosti vipolle sivulle: Täälä ku on nyt ollu 70cc sporttiputkista juttua, ni missä o suunnillee ton RS2:sen tehoalue, entäs ku sitä vertaa s6 pro:hon, replicaan, gianelli shottiin ja yasuni c16:sta. Kestääkö ilmajäähy 70cc tota c16:sta matka- ajossa? Kiinnostas just toi että paljo noi kiertää.

Ja kannattaa ihmeessä kokeilla tolla, ja sit jos tol röpeltää ni ostat vaikka 72 ja koitat. Itelläki kävi toi 14mm dellortolla suht täydellisesti replicalla+63 suuttimella, 65 kävi yht hyvi, vähä röpelteli kylmän, mut lämmöt oli selkeesti paljo matalemmat.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 17:33

Se ei ole niin yksinkertaista, pytty joka antaa parhaan tehon RSII:lla, ei anna välttämättä yhtä paljon tehoa vaikkapa S6 Prolla, tai toisinpäin. Toisaalta sylinterillä itsellään on huomattavasti vaikutusta kokoonpanon tehoalueeseen. Tästä voidaan päätellä, että jokaista settiä tulisi käsitellä erikseen, eikä vain vertailla putkien kierrosalueita.

Sanoisin että ilmajäähy kestää C16:ta pahemmin ylikuumenematta, mutta vain harva pytty toimii yhteen sen kanssa. Stage6 Sport Pro on ehkä ainoa yleinen sportti ilmajäähy joka saattaisi toimia kivasti, mutta sekin lähinnä blueprinttauksen, kannen laskun ja muiden pienten viilauksien jälkeen.

Oma S6 Sport Pro & S6 Pro setti antoi huipputehon noin 11 000 rpm -kohdalla, ja kiersi 12 000 rpm asti menettämättä pahemmin tehoaan, perstuntumalla. Pidä mielessä että koko moottori oli kasattu kieli keskellä suuta, viila korvan takana ja Dremeli kädessä :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 17:54

Kiitoksia kun vaivauduit vastaamaan, tätä onki mietitty jo vähä aikaa täälläpäi :)

Itellä enite "kuristaa" varmaankin tuo 17,5mm kaasari tuolla, eikä tule vähään aikaan vaihtumaan, ehkäpä 21mm keihini/dellorto racingi tulee jossaki vaiheessa.

Dremeliä itelläkin tuo pytty on saanu, pakoa muokattu ihan mukavasti, tosin nyt kun on kasassa, niin huomasin että voisi ottaa vielä lisääkin, ei vaan riitä potku vielä ;)

Ikinä en luultavastikkaan tule pääsemään samalle tasolle ton sun pösös kanssa, tietotaito sen verran alempi, eikä budjetti kestä enempää eli taitaa tuo rs2 jäädä, tosin pro:ta jos pääsis kokeileman joskus niin pääsis tehoja vertailemaan kunnolla.

On toi kyl iha jees ajaa nyttenki, tosin huiput huimaavat 80, koska 5,7g rullat+s6 hard vp ovat lian kiekkaset tolle, pitäs saada jotku 6,2-6,7g rullat jostakin, niin saattas päästä tavoitteeseen, eli 95 nyt ainakin. Jännä juttu sinällään ku s6 pro replicalla ja viilatulla vakiolla toimi 5g-5,5g rullilla täydellisesti, nyt suunnilleen samat huiput puol ja täyskaasulla ja kiihtyy vaa samanverra ku vakiopytyllä :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.10.2011 22:44

RS2 maxtehot noin 10500rpm ja C16 noin 11500rpm omalla setillä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.10.2011 13:25

Kiitoksia :)

Pitää katsoa jos saisi josain vaiheessa putkea vaiheltua, eniten harmittaa kun tuo rs2 ottaa kiinni tuohon 100cc muokatun tuulettajan koppaan ja sulattaa sitä :eek:

Pitäs saada ränni joka kulkee kauempaa, replica oli sitä, mutta ei täytä muita omia vaatimuksia.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.10.2011 17:46

Kumpi olis vakiopytylle parempi, Laser X-Pro vai Arrow Extreme (eli siis Giannelli Reverse) ja miten toi Arrow sopis 70cc pytyn kanssa? Olisko 70cc:lle parempi Yasuni Z vai Arrow?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.10.2011 17:57

Itse kyllä laittaisin Arrowin 50cc:lle, kun tuo Yasuni taitaa loppupeleissä olla enemmän 70cc:n putki.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.10.2011 21:11

Millanes putki tuo Technigas TEK on? onko ihanpaska vaikka tuohon pro replicaan verrattuna? En tiedä tehareista paljoakaan, mutta hienon näköinen tuo ainakin on :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.10.2011 21:12

Jätä ostamatta nii säästät rahas :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.10.2011 21:53

Éki kirjoitti:Jätä ostamatta nii säästät rahas :)


ajattelin kuitenkin ostaa ihan kunnon putken ja heittää kaikki kurit helevettiin. Maksan sitten vaan kiltisti sakot, jos lakia kerran rikon (tosin en ajatellut jäädä kiinni). Eli onko ihan huono putki tuo TEKi?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.10.2011 21:58

Osta mielummin vaikka proreplica, itellä jääny paskanmaku suuhun ainaki tg next-r:stä, ja kuulemani mukaan aikalailla samaputki tuo tek. Nextissä ainaki niin olematon piikki vaikka oliki sääjöissä, minusta vanhanmallin roxin kuriton putki oli parempi.