Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.8.2015 6:24
Parta779 kirjoitti::eek: Miten noin vähän kulkee.
Mikä tehari sulla on?
Itellä meni ilmajäähy jogi 78 teharilla ja varihiluilla.
Ja eikö siihe vakio kurkkuun mene vaikka 17.5, mut tuntuu oudolta et noin vähä kulkee.
Itellä tuo nopeus 12mm vakio kassulla.
Sen takia kun mulla on Kymco ZX -05 missä Hondan kopiokone ja noi koneen "porttaukset" on aivan hemmetin pienet.. kaikki ois helpompaa ku ois minarellin kone/kopio kone
Leovince TT, vakio kurkkuu sais varmaan joo 17.5mm Keihin kiinni jos semmosia olis, mut ei ole, lorttoihin joutuu uuden kurkun hommaamaa kun erilainen kiinnitys.
7.8.2015 11:39
Aivan, osta yammu
Ja tosiaan noin pieniä keihineitä ei ees valmisteta.
7.8.2015 15:10
Tuli ihan huviksee Ahaa elämys ja kokeilin tota vakio vp:tä, no katos kummaa ku jaksaa sillä ja tolla pisimmällä bandon hihnalla/vakio rullilla käyttää koko varia hyväksee ja suoralla meni 62km/h.
Eli vissii noi narakun v2 vp:t liian jäykkiä tohon koneesee pelkällä tehari virillä kun ei tehot riitä nostaa hihnaa tarpeeks ylös, onneks toi orggis jous on viel ihan tikissää kumminki
7.8.2015 17:32
Oho, mielenkiintonen homma, tuotahan vois itekki seku kokeilla löysempää vp:tä jokupäivä, mutta muistaakseni katoin joskus aiemmin, että ei remmi ees mahtunu menemään syvemmälle takavarissa ko paino sen ihan kasaan vp:n kanssa.
7.8.2015 18:33
Itellä menee kyl hihna ihan takalautasen pohjille, se väli on ainaki tossa kymcossa just sen mitä hihnaki on.
Mut kyl mä taidan jossaa vaiheessa vaihtaa tonne jonku näkösen kompromissin, että saa sopivasti vauhtia ja silti jaksaa kiihtyä mäkiä / pitää vauhdin.. tulihan tosta aika laiskan olonen tolla vakio VP:llä.
Tietty vois ostaa sen malossin valkosen VP jousen tonne ku se on löysempi kun kumpikaa noista narakuista.. narakut on about 12% ja 18% ku malossi ois 7%.
Mutta saa nyt nähä, mitä tekee...
EDIT: Äsken kävin vähä pitemmän lenkin taas heittämäs ni ottaahan toi Kymcokin 80km/h mittarii(72km/h gps) kun löytää vaa tarpeeks pitkän alamäen, tossa 72 loppuu perävälitykset ilmeisesti koska vauhti ei siintä enää kiihtyny.
22.1.2016 16:57
Osaisko kukaan auttaa?
Eli kun lähtee kiihdyttämään skootterilla niin just ku on pääsemmässä tehopiikille kierrokset tipahtavat täysin eikä meinaa enään kulkea eikä kiertää ja vastaa hunosti kaasuun. Voiko vika olla VP-jousessa? Rullia kokeiltu 4gr-7gr väliltä.
Malossin punanen VP jousi
Malossin siniset kytkinjouset
S6 pro replica
16mm dellorto
Malossi multivari
Yamaha jog r
Missä voisi olla vika?
29.1.2016 9:57
Pegsu kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa?
Eli kun lähtee kiihdyttämään skootterilla niin just ku on pääsemmässä tehopiikille kierrokset tipahtavat täysin eikä meinaa enään kulkea eikä kiertää ja vastaa hunosti kaasuun. Voiko vika olla VP-jousessa? Rullia kokeiltu 4gr-7gr väliltä.
Malossin punanen VP jousi
Malossin siniset kytkinjouset
S6 pro replica
16mm dellorto
Malossi multivari
Yamaha jog r
Missä voisi olla vika?
Kuulostas löysälle vp:lle, mutta tuo malossin punanen on kyllä juuri oikea tuolle setupille, onko se kuinka vanha ettei olis löystyny?
Ja laittasin itte vielä malossin punaset kytkin jouset neki vois auttaa, jos ottaa kato liian aikasin kiinni.
29.1.2016 10:32
Tuon VP jousen tuossa viime kesänä vaihdoin aika kesän alussa ja muistaakseni silloin toimi kyllä vähän paremmin, mutta silloin ei ollut kyllä kaikkia noita osia kiinni.. esim multivaria.
Sitten kun on hetken ajanut (koneen lämpimäks) ni tuntuu että kytkin ottais todella aikasin kiinni, todella matalilla kierroksilla.
Kiitos neuvoista!
1.2.2016 0:10
Joo, Punaset malossin kytkärit kiinni nii lähtee.
5.4.2016 19:13
Mikäköhä kympos on ku tuntuu että variaattori nykii 50 kmh jälkeen.. malossi multivari 6gr rullilla, 1500 rpm vp jousi ja 1500rpm kytkinjouset. Ei kiihdy kunnolla 50 jälkeen ja nykii kovasti, 2 eri hihnaakin koitettu. Tänään hiosin lasituksen pois kytkinpaloista ja kellosta mutta ei pahemmin auttanut.
8.4.2016 23:09
Tietopankissa lukee että Motoforce Racing kytkin toisi kiihtyvättä lisää. Onko oikeasti mitenkään edes perstuntumalla huomattava määrä? Ja onko lisää kytkimiä joilla saisi paljon lisää kiihtyvyyttä? Mulle ei ajossa ole ne huiput niin tärkeitä lopulta vaan se että kun lähtee paikoiltaan niin meinaa tippua kyydistä
10.4.2016 19:32
Tarkoitit varmaankin tuolta Moposkoottereiden kytkimiä käsittelevästä artikkelista poimittua kohtaa
Tietopankki kirjoitti:Vakiota hieman kevyemmät kytkinkengät, joka tuo hieman lisää kiihtyvyyttä
Huomaa tuo boldattu kohta. Kytkimistä puhuttaessa kannattaa muistaa että kytkimellä on yksi tehtävä, kytkeä voimansiirto päälle tai pois. Se suoritutuu tuosta tehtävästään tehokkaimmin silloin kun kytkinjouset (ja mahdolliset muut säädöt) on optimoitu niin, että voimansiirto kytkeytyy kiinteästi päälle kun moottori on jossain parhaimman tehon ja väännön kierroslukujen välillä. Liian aikaisin kiinni ottava kytkin aiheuttaa voimansiirron kytkeytymisen kun moottori ei vielä jaksa antaa parasta tehoa kiihdytykseen, liian myöhään kiinni ottava taas saattaa luistaa kiihdytyksissä moottorin kovan kierrosluvun takia. Jos vakiokytkin ei luista, on käyttökelpoisessa kunnossa ja tehokkaammalle jäähdytykselle tai muille erikoisominaisuuksille (kuten säädettävä jousten esijännitys) ei ole tarvetta, kytkimen vaihto on harvoin perusteltua.
3.5.2016 18:14
Sopiiko esim. malossin kytkinjouset stage 6 torque control kytkimeen, kun netissä myydään kytkinjousia jotka ovat tarkoitettu torque control kytkimeen? Ja jos käy niin olisiko malossin punainen kytkin ja vp jousi ja 4g rullat hyvät 75cc pytylle ja stage 6 pro replicalle?
22.5.2016 15:13
Haittaako jos variaattorin laipasta on niitä rimoja poikki muutama. Siis siitä jonka takana on rullakuppi yms. Ja haittaako jos kytkinkello on ottanut "lämpöväriä" eli siis se on ihan sinertävä ja semmone
Ja mistä voi johtua tuo väri ja mitä seurauksia voi olla tuosta laippa jutusta? Ja haittaako paljoakaan jos ei ole variaattorin kopassa tiivistettä?
22.5.2016 15:37
Etuvarin kiinteän lautasen siivekkeiden tarkoituksena on tehostaa jäähdytystä parantamalla ilman kiertoa. Jos muutama siiveke on sattunut ottamaan kipeää, ei tällä ole käytännön merkitystä toimintaan. Siivekkeet ovat varsin ohuita eli muutaman siivekkeen osittainen rikkoutuminen ei aiheuta edes havaittavaa epätasapainoa, josta kannattaisi huolestua.
Kytkinkellon sinertyminen kielii tosiaan kovasta lämpökuormasta. Siitäkään ei kannata välttämättä ottaa suurta murhetta mikäli kytkin toimii nyt normaalisti eli ei luista ja viritystason nosto ei ole suunnitteilla. Lämpökuorma on saattanut aiheutua esimerkiksi aina yhtä houkuttelevasta kikkailusta, sudittelusta ja muusta leikkimisestä, joihin moposkoottereita ei ole tarkoitettu alunperinkään.