Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

9.9.2012 20:24

totanuin... mikä skoden variaattoris on, kun se suhisee sisältä :D?
kylmällä koneella taitaa suhista enempi.. en tiä, aattelin huome avata, mut jos ei silmällä nää mikä siel on, nii kysyin sen takia sitten.. ku en omista työkaluja millä saan pois varin tai kytkimen.
edit: niin ja siis oikeasti, sieltä kuuluu kovin suhinaa..

Re: Tekniset ongelmat

11.9.2012 19:06

Shape kirjoitti:
Juunish kirjoitti:Mistä johtuu heikko käynnistyminen ja ettei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä? Ilmanputsari pesty ja öljytty. Tarkistettu ettei ole imuvuotoa. Tulppa vaihdettu. Mopona nrg power dd.
Uskoisin, että sylinteri on väljä, joten koneesta ei löydy puristuksia. Melko tyypillinen oire Piaggion koneissa väljälle koneelle.


Eli kuvaus tossa ylempänä.

Nyt on tehty:
mäntä vaihdettu, ilmeni että männänrenkaat oli vakiomännälle, kun mulla ylikokomäntä 41mm. Nyt tuntuu olevan hyvät puristukset.

Välillä hörähtää, eikös tulpan poisollessa tulpanreiästä pitäis sylkeä bensaa, kun polkasee? No mulla ei ainakaan tule mitään.

Kohokammio vuoti hieman, ostin uuden tilalle. Ei vuoda enää.

Kaasari on putsattu jo moneen kertaan. Tulpan vaihdoin vähän aikaa sitte, antaa kipinää. Sähköstartilla ei edes hörähdä, polkemalla hörähtää välillä ja jopa käynnistyy välillä hetkeksi -> kun laittaa kaasua niin booaa tai jotain vastaavaa ja sammuu.

MITÄ NYT? Alkaa vituttamaan tämä sen verran paljon että alan harkita toimenpiteitä :lol: Noei nyt tosissaan.

Re: Tekniset ongelmat

11.9.2012 22:07

Se on niin minimaalinen määrä, mitä sieltä tulis ulos, ettei sitä edes huomaa, ja se haihtuu melkeen samantien. Joten ei sieltä pitäs tulla huomattavaa määrää.

Bensansaanti ongelmalta toi vaikuttais, mites isommalla suuttimella tai ryyppy päällä?

Re: Tekniset ongelmat

11.9.2012 23:54

Sähköryyppy joten vaikee kokeilla. Isommalla suuttimella (60-65) niin tää täyskaasulla booaus loppui, mutta tuntu ettei tehot kuitenkaan kasvanut mitenkään=laihalla?

Voisko mulla olla jossain imuvuotoa? Täytynee tsekata huomenissa että pääsisi roxin kimppuun vihdoin.

Re: Tekniset ongelmat

12.9.2012 16:51

Nyt hieman tyhmä kysymys Onkoha siitä mitään haittaa, kun Mbk Nitroon vaihdoin 70cc Malossi Sport pytyn ja äsken sain käyntiin mutta ei savuta yhtään Yleensä nuissa pytyn vaihdoissa savuttaa aika paljon niin saako se sitten öljyä?? Laitoin kyllä hieman öljyä tankkiin ja männänkin voitelin. Ps: ekaa kertaa vaihdan pyttyä...

Re: Tekniset ongelmat

12.9.2012 17:50

Moro! sanokaapa mikä vikana kun minulla on mbk booster ja normaalisti lähtenyt napinpainalluksella käyntiin ja nytten pitää laittaa bensaa tulpan reiästä sylinteriin että lähtee käyntiin mutta ei jaksa lähtä liikkeelle??
Kiitos jo etukäteen :)

Re: Tekniset ongelmat

14.9.2012 16:39

Eli nyt lähtee boosteri napinpainalluksesta käyntiin ja pysyy käynnissä mutta ei jaksa vetää itseään liikkeelle? mikä vikana ?

Re: Tekniset ongelmat

14.9.2012 20:47

Voi olla vaikka mikä vikana niin tee perus setti eli vaihda tulppa, putsaa ilmanputsari, tarkista variaattori. Jos ei toimi niin putsaa kaasari. Jos ei sittenkään toimi kysy lisää.

Re: Tekniset ongelmat

14.9.2012 22:39

Mutta ilmanputsarin kun ottaa pois niin samalla sen kaasarinki ottaa.

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 12:49

joo voikohan myös olla vikana kun se ihan melkeen lähtee liikkeelle jja tuntuu että se röpöttää niin liian iso suutin?

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 13:50

itseltä loppui nyt ymmärrys.Elikkä vaihdoin suuttimen 72 ja vanha oli 65 elikkä nyt kaasutin kusee kaikista mahdollisista reijistä ulos eli ylivuodosta,tyhjennys reiästä joka on se ihan alin vaikka se ruuvi on kiinni,ja kaiken lisäksi ilmanputsarista.Missä vika,lähti alkuun käyntiin normaalisti vaihdon jälkeen,sammui ja nyt ei millään lähde,kusee vaan?

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 15:18

Löytyhän ne säädöt variin vakiona ettei huuda kun ajaa 50km/h. Tai on prikkaa kavennettu 6mm->5mm ja reikälevy pois sekä hukkikset tukossa eli kulkee mittariin 60km/h eikä sielläkään huuda kierrokset ja kiihtyvyys pysy samana. Mutta pitempään ajaa 50 lasissa ja pysähtyy niin meinaa ettei jaksa lähteä liikkuu niinku mooata tai boota yrittää mut pääsee taas vauhtiin ja 50km/h -> toimii hyvin eli vastaa aina kaasuun ja ei booa ja pääsuutin kokoa 63 :lol:

Käviskö liian laihalla nyt neula? kaasua ei tarvi pitää 50 vauhdissa kuin jossain puolessa välissä ehkä vähän enemmän. Sokka tehdas asetuksissa eli ylimmässä. Seosruuvi 1½ kierrosta auki ja vois kyllä vielä tarkastaa että seosruuvikin oikeassa säädössä.
Viimeksi muokannut veltsu_ päivämäärä 15.9.2012 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 17:53

--JogR-- kirjoitti:itseltä loppui nyt ymmärrys.Elikkä vaihdoin suuttimen 72 ja vanha oli 65 elikkä nyt kaasutin kusee kaikista mahdollisista reijistä ulos eli ylivuodosta,tyhjennys reiästä joka on se ihan alin vaikka se ruuvi on kiinni,ja kaiken lisäksi ilmanputsarista.Missä vika,lähti alkuun käyntiin normaalisti vaihdon jälkeen,sammui ja nyt ei millään lähde,kusee vaan?

Koho jumissa, neulaventtiili rikki. Avaa kaasari ja kato.

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 18:08

neula venttiili oli jumissa mutta nyt se ei muuten lähde käyntiin ja polkimen jousikin lähti paikaltaan.paskasti suunnitelu laite ei voi muuta sanoa :D

Re: Tekniset ongelmat

15.9.2012 22:13

edit. vika korjaantui putken vaihdolla koska laseri oli niin tukossa.
Viimeksi muokannut pellee päivämäärä 16.9.2012 21:35, muokattu yhteensä 1 kerran