Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

11.4.2010 18:23

Onkos speedfight 2 vuosimallia 02 ja nestejäähdytteinen niin sitä ilmakuria ja jos on miten sen saa pois ja mitä sen poisotto vaikuttaa?Vastakkaa yv:)

SR

12.4.2010 17:13

semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?

keway

12.4.2010 17:21

Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?

12.4.2010 19:55

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Vilkaiseppa täältä millaisia kuristustapoja skoottereihin on. Itse veikkaisin variaattorin etulautasten välissä olevaa prikkaa tai rullakupissa olevaa rajoitinkaulusta, hukkaputkea ja mahdollisesti elektronista kierrostenrajoitinta. Jos edellä olevat termit eivät sano mitään, tässä vielä esimerkkikuva hukkaputkesta.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfields

Kiitos vastauksesta :) Johan selkeytti asiaa. Hukkaputki ainakin löytyy ja samalla lähtee poistoon. Täytynee vielä jossain vaiheessa toi variaattori ottaa auki ja tutkia prikkojen varalta..

13.4.2010 1:55

haddaway kirjoitti:semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?
Nojoo, keskusyksikön kierrostenrajoitin ei erityisen paljoa vaikuta mutta uudelleenohjelmoinnilla saadaan maksimikierroslukua hieman kasvatettua. Variaattori on kuristettu rullakupissa kiinni olevalla rajoitinkauluksella, joka on kolmella ruuvilla kiinni. Ja lyön muuten korillisen banaaneita vetoa ettei mopossasi ole ruiskumoottoria. Jos epäilet asiaa, vilkaise tänne.
`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?
Itse en ole kyseistä alkukäyrää koskaan tutkaillut, mutta eiköhän se katsomalla selviä? Tosin kuristamattoman alkukäyrän hankkiminen lienee viisaampi vaihtoehto kuin alkuperäisen kuristuksen poistaminen.

13.4.2010 8:26

`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?

Pillikuristin alussa ja se alkukäyrä on tehty pitemmäksi mitä tarttee ja sekin kuristaa. Kannatttaa hommatta suoraan kuristamaton alkukäyrä :)

13.4.2010 18:12

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
haddaway kirjoitti:semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?
Nojoo, keskusyksikön kierrostenrajoitin ei erityisen paljoa vaikuta mutta uudelleenohjelmoinnilla saadaan maksimikierroslukua hieman kasvatettua. Variaattori on kuristettu rullakupissa kiinni olevalla rajoitinkauluksella, joka on kolmella ruuvilla kiinni. Ja lyön muuten korillisen banaaneita vetoa ettei mopossasi ole ruiskumoottoria. Jos epäilet asiaa, vilkaise tänne.
`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?
Itse en ole kyseistä alkukäyrää koskaan tutkaillut, mutta eiköhän se katsomalla selviä? Tosin kuristamattoman alkukäyrän hankkiminen lienee viisaampi vaihtoehto kuin alkuperäisen kuristuksen poistaminen.



Jooo meni toi vm. väärin eli kyseessä -06.

14.4.2010 20:14

Jos kyseessä on SR DiTech, variaattorista löytyy joko prikka tai rajoitinkaulus vuosimallista riippuen, itse muistelisin jälkimmäistä tuossa kyseisessä tapauksessa. Jos taas kyseessä on Factory, varista löytyy prikka. Eli vari auki ja hämmästelemään.

Ilmanputsarin kuristus?

19.4.2010 16:57

Ilmanputsareistahan usein löytyy tämä muutaman sentin mittainen muoviputki. Sen pääasiallinen tarkoitushan on estää ilman pääsyä kaasuttimelle jolloin teho rajoittuu.
Kysyisinkin, että jos sen putken ottaa pois, niin saako siitä mitään hyötyä jos ei vaihda suutinta isommaksi? Jos hyötyä saa ilman suuttimen vaihtoa, aiheuttaako putken poisto koneen kiinnileikkausta (huhun kuulin). KIITOS VASTAUKSISTA!

19.4.2010 17:48

Noo minne tämäkin nyt sitten kuuluu...


Eli mikä olisi helpoin ja nopein tapa saada n. 10km/h lisää nopeutta skootteriin? Kyseessä siis
Piaggio NRG Power DD '09 vsm.

Muistakaa se helpoin, 10km/h ei enempää, ellei ole helpoin tapa..

19.4.2010 18:47

Piaggio-NRG kirjoitti:Noo minne tämäkin nyt sitten kuuluu...


Eli mikä olisi helpoin ja nopein tapa saada n. 10km/h lisää nopeutta skootteriin? Kyseessä siis
Piaggio NRG Power DD '09 vsm.

Muistakaa se helpoin, 10km/h ei enempää, ellei ole helpoin tapa..

Kaasarin messinkilevy tai prikka pois. ohjeet: http://www.motot.net/wiki/Piaggio_NRG_Power

19.4.2010 19:30

Lähinnä se prikka pois. Messinkilevyllä ei tasan saavuteta muuta kuin vähän enemmän koneen huutamista ja ehkä muutama kmh lisää.

20.4.2010 11:44

Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?

20.4.2010 16:38

harmone kirjoitti:Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?

mitattu gps? ja mitkä kurit sulla on pois? kiihtyvyys hidastuu (ainakin jossain videossa näin kävi) mutta eipä sitä juuri muuten huomaa.

Kuristuskyselyt #2

21.4.2010 17:50

harmone kirjoitti:Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?


Kiihtyvyys ja huippunopeus kasvaa. Mulla kun rajotin on säädetty että kulkee 50kmh niin lähtee liikkeelle ku vakio.